Rykte: Tencent funderar på att köpa ut Ubisoft

Robot
Rykte: Tencent funderar på att köpa ut Ubisoft
Medlem

Kan omöjligen bli sämre, kanske rentav det enda som kan rädda Ubisoft, vid det här laget.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Kan omöjligen bli sämre, kanske rentav det enda som kan rädda Ubisoft, vid det här laget.

Kan möjligen bli mycket, mycket sämre...

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Alexraptor:

Tänker lite att om grundarna får ta tillbaka kontrollen igen i stället för aktieägarna. Då kanske vi kan få se lite förändringar både spelmässigt och företagsmässigt.

..kanske...

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Kan möjligen bli mycket, mycket sämre...

Nej, det kan det verkligen inte. Det värsta som kan hända är att Ubisofts död påskyndas, men som det ser ut nu så är Ubisoft dödsdömt ändå.

Medlem

Vad jag läste var ryktet snarare att Tencent och Guillemot planerar köpa ut Ubisoft, vilket nog känns lite mer troligt snarare än att Tencent köper hela företaget. Är nog mer än ett förslag som ligger på bordet men att något är på gång är tydligt.

https://gameworldobserver.com/2024/10/04/ubisoft-buyout-tence...

Medlem

Ubisoft lär ju gå billigare nu än för ett år sen minst sagt

Skribent
Skrivet av Brona:

Vad jag läste var ryktet snarare att Tencent och Guillemot planerar köpa ut Ubisoft, vilket nog känns lite mer troligt snarare än att Tencent köper hela företaget. Är nog mer än ett förslag som ligger på bordet men att något är på gång är tydligt.

https://gameworldobserver.com/2024/10/04/ubisoft-buyout-tence...

Ja precis, tror jag felformulerade mig lite i artikel. Ska fixa

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Nej, det kan det verkligen inte.

Konstigt resonemang, för han har rätt. Det kan bli mycket sämre om Tencent köper upp dem.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Nej, det kan det verkligen inte. Det värsta som kan hända är att Ubisofts död påskyndas, men som det ser ut nu så är Ubisoft dödsdömt ändå.

Jo det kan det.

Medlem

Kanske det äntligen kommer ett nytt Splinter Cell i såna fall.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

It's not a lake, it's an ocean

Det ser onekligen mörkt ut. Ubisoft har länge känts som en stenstod som inget rubbar. Men så här ser värdeutvecklingen ut för bolaget de senaste åren.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Kanske det äntligen kommer ett nytt Splinter Cell i såna fall.

Utan en öppen värld fylld med massa repetitiva sysslor som alla ger minimala belöningar? Ja man kan drömma. Det finns definitivt utrymme då stealth genren varit stendöd i många år.

Skribent
Skrivet av Ruffles:

Det ser onekligen mörkt ut. Ubisoft har länge känts som en stenstod som inget rubbar. Men så här ser värdeutvecklingen ut för bolaget de senaste åren.

https://i.imgur.com/ZTDggKC.jpeg

Alla stora imperium faller för eller senare historiskt...

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Fulci:

Konstigt resonemang, för han har rätt. Det kan bli mycket sämre om Tencent köper upp dem.

Ja, resonemanget blir konstigt när man klipper bort delar av den.

Medlem

Om jag köper ubisoft aktier nu då behöver dom köpa mina aktier, oftast för ett högre pris?

Medlem

Det är aldrig så dåligt att det inte kan bli sämre.

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Ja det är ju säkert ett rent sammanträffande att tencent och g family är bland dom aktieägarna som ivrat på alla ubisofts dåliga beslut senaste åren.

Trycka ner ubisofts marknadsvärde i skorna och köpa skiten med en liten premie är väl en "snygg" taktik för att lägga vantarna på x antal väldigt värdefulla franchises.

Medlem

RIP Ubisoft om så blir fallet.

Hah, tipsade om detta i förrgår. Iofs så låg artikeln bakom en betalvägg hos Bloomberg.

Hur som helst. Tror det vore bra att köpa ut sig och slippa aktieägarnas hets, men inte med Tencent hållandes i plånboken.

signatur

00:00:02:42

Avstängd

Hoppas Ubisoft tar sig ur det här på ett bra sätt.

Tråkigt om de blir uppätna och utbajsade i alla fall, tycker jag det vore.

Medlem

Det vore såklart jättetråkigt om den enda stora europeiska utgivaren (Vet inte om Embracer räknas som stor utgivare än) blir uppköpt, men Ubi har varit misskött i många år nu...

Medlem

1. Köp ut Ubisoft billigt
2. Lägg ner bolaget och sparka 90% av personalen
3. Behåll och fortsätt utveckla Far Cry, AC och Splinter Cell franchisen

YEP ⬇⬇⬇⬇⬇

signatur

The Cold is my teacher! ❄

"Cìkè Xìntiáo - Riders of Mao" . . .

Skämt åsido. UbiSoft måste förändras nu.

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av jehuty:

Om jag köper ubisoft aktier nu då behöver dom köpa mina aktier, oftast för ett högre pris?

Ja, under förutsättning att aktien inte sjunker ännu mer efter att du har köpt.

Medlem
Skrivet av Morricone:

Nej önskar inte att folk ska få sparken och förlora sitt jobb. Däremot bör de definitivt satsa men att låta sina varumärken andas. De bör titta på en av deras få älskade spelfranchiser; Anno och fundera på varför denna har ett så gott rykte. Delvis för att det är en franchise som får andas mellan spelen, ungefär 6 år mellan senaste (1800) och nästa (117). DLCs som fördjupar gameplay och även om citybuilders inte har den största publiken så lyckas man (vad jag förstår) tjäna pengar och samtidigt få goodwill.

Det behövs inte årliga releaser. Precis som vi märkt av i film- och TV-världen så vattnas innehållet ut väldigt mycket snabbare om man släpper för ofta och med minimala förändringar. De behöver inte sparka 90% av folket, de behöver eventuellt strukturera om och tänka om. Avskeda ett antal av beslutsfattarna, ge spelutvecklarna mer realistiska utvecklingsfönster och lyssna på folket på golvet.

Medlem

Värt att nämna är att deras tidigare affär blir lite problematisk i och med att den gjordes med förbehåll att Tencent inte kunde utöka sin del av företagen innan 2030.

https://www.tweaktown.com/news/100888/ubisoft-could-go-privat...

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Morricone:

Om Tencent skulle köpa hela Ubisoft är det väl inte helt otroligt att det skulle gå ungefär så.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

KoP
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Rädda ifrån vad? Senaste kvartalet har dom väl gjort en ganska skaplig vinst. Eller har jag missat något? 🤔

Medlem
Skrivet av Morricone:

Eller varför inte göra nya bra spel.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

12
Skriv svar