Hetaste spelsläppet i oktober -24
Lite sen på bollen, men nu ska vi hur som helst rösta på vad vi anser vara det hetaste spelsläppet i oktober. Som sig bör under denna ruskiga höstmånad finns det en del skräck att ta del av, som Silent Hill 2-remaken som släpps i morgon, expansionen Lake House till Alan Wake 2 och retroliret Ash vs. Evil Dead.
Andra titlar som kan vara värda vår uppmärksamhet är det nya Life is Strange-spelet såväl som Dragon Age: The Veilguard.
Förra månaden blev det till slut WH40K: Space Marine 2 som kammade hem förstaplatsen med 26 % av rösterna, tätt följt av Astro Bot med 23 %. Lite längre tillbaka placerade sig The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom med 13 %.
Som vanligt: hojta om något ni vill rösta på inte finns med i listan så lägger jag till det, och känner ni att en titel redan är släppt så är den med stor sannolikhet inkluderad för att den kommer till en ny plattform. Mer info om kommande spelsläpp hittar ni i Releaselistan.
Jag skulle spela lite nytt under hösten, men jag började spela Baldurs Gate 3 igen, så nu vet jag inte om jag hinner så mycket annat. 😃
Ser ändå fram emot Life is Strange. Det känns som ett perfekt spel att variera BG3 med. Och så håller jag ett mycket, mycket skeptiskt öga på releasen av Dragon Age. Hoppet är ju det sista som överger oss..
Till er som tror att Metafor har samma "kompis" system som Persona kommer antagligen bli lite missnöjda. Tydligen så kan man inte tagga på olika karaktärer som i Persona eller huvudtaget. Hur som det kommer att bli en intressant upplevelse att få spela resten av spelet nästa helg. Blev nyligen klar med det rätt långa demot. Och är försiktigt positiv. Vissa saker visade sig vara lite jobbigare och andra bättre.
Vad är "Halloween" för spel? Hittar ingenting om det.
Ett av två retrospel som Boss Team Games släpper under månaden.
Neon Blood och Drova: Forsaken Kin.
Dag 1 på båda två.
Tillagda!
Var är Factorio: Space Age Johnny? D:
Det är tillagt, efter en smärre fördröjning
Fick bli en röst på The Lake House, även om Alan Wake 2 och det första DLC't inte var perfekta. Hoppas på en mer matig och mysryslig expansion.
Förhoppningsvis får man en del svar, men fler frågor lär väl också dyka upp i typisk Remedy-anda. Skulle även vara kul om man kanske får lite hintar om Control 2.
The more I practice, the luckier I get.
Batman Arkham Shadow är månades hetaste spelsläpp.
Sen borde ni inte sova på Wanderer: The Fragments of Fate Det kan bli årets VR spel, lär i alla fall bli nominerat.
Försenat, på obestämt tid.
Kong: Survivor Instinct... köpte det direkt när jag såg att det fanns Hade missat det helt.
https://store.steampowered.com/app/2769080/Kong_Survivor_Instinct/
◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Acorn Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast