Horizon Zero Dawn-remastern kräver PSN på pc
Ny recensionsbombning på gång alltså.
I detta fall tycker jag att det nästan är rättfärdigat med tanke på hur Sony hanterat allt runt detta spel.
Originalet krävde det inte, man dubblerade priset på originalet för att få folk att köpa Remastern istället på PS-Store och man tog helt och hållet bort möjligheten att köpa originalet på PC (Steam och Epic) efter utannonseringen av Remastern.
Dessutom så rapporteras det om dålig optimering igen samt att vissa grejer gjorts sämre än hur det var i originalet.
Helldivers 2 hade alltid krav på psn, stod i alla trailers, stod på steam och kom även upp när man startade spelet.
Men Arrowhead fick problem så då efter nån dag tog man tillfälligt bort det med information att det ska komma tillbaka.
Hur media fortfarande inte väljer att skriva sanningen utan tror att Sony införde det efter är skamligt.
Remaster och remake är långt ifrån samma sak 🤔
Någon blandar tydligen ihop det.
Det nya heter Horizon Zero Dawn Remastered, inte remake.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
1. Varför bryr vi oss om detta? Det är inget nytt beteende i sig och det går supersnabbt att fixa. Dessutom har man ett redan om man är med i sony-cirkeln.
2. Alla "nu ska vi bojkotta detta"-personer, skall de som jobbat fram denna remaster helt uteslutas från lön? De måste väl för helvete få in pengar för jobbet, och att då cheeza en upgrade från ps4....jösses.
Jag är främst en pc-gamer men tycker hysterin är galen kring detta.
i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5
Hysteriskt less alla konton men, vad är det Sony gör som skiljer sig från alla andra spels kontokrav?
Vilka andra spel menar du?
Jag har 360 spel på Steam och förutom Ragnarök som jag var tvungen att göra ett PSN konto på kan jag inte komma på ett enda jag har behövt göra ett tredjepartskonto för att spela. Finns nog nått som man kan VÄLJA för att få nått extra tjafs i spelet men inget krav. Nämn gärna några stycken så jag kan kolla.
Jag hitta ett själv. Age of Wonders 4 kräver paradox.
aldrig installerat det ens.
Kommer nog hitta fler då så jag lägger mig
Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB
Jag har 360 spel på Steam och förutom Ragnarök som jag var tvungen att göra ett PSN konto på kan jag inte komma på ett enda jag har behövt göra ett tredjepartskonto för att spela. Finns nog nått som man kan VÄLJA för att få nått extra tjafs i spelet men inget krav. Nämn gärna några stycken så jag kan kolla.
Ubisofts spel behöver väl konto, även om du köper dem via Steam? Red Dead Redemption behöver konto via Rockstars launcher, andra behöver synca med Epic.
Ubisofts spel behöver väl konto, även om du köper dem via Steam? Red Dead Redemption behöver konto via Rockstars launcher, andra behöver synca med Epic.
jupp såg Farcry 5 och new dawn samt forza horizon 5 också.
Fler än jag trodde.
Typ dom som har egna launchers.
Behåller ju mitt inlägg ovan så jag får skämmas
Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB
Hysteriskt less alla konton men, vad är det Sony gör som skiljer sig från alla andra spels kontokrav?
PSN är inte tillgängligt i alla länder (varför kan man fråga sig) och det är där skon klämmer.
Jag hitta ett själv. Age of Wonders 4 kräver paradox.
aldrig installerat det ens.
Kommer nog hitta fler då så jag lägger mig
Det är jag som är trög! Blandar ihop tredjeparts EULA's med tredjepartskonton. Har verkligen sovit kasst senaste veckan haha, j*vla vintertid. Sorry!
Tittar jag igenom mina installerade spel så är det förutom Dirt 2.0 och It Takes Two mestadels Live Service-titlar. Last Epoch, Warframe, Path of Exile och Elite: Dangerous om det nu anses vara "live service".
Och jo, jag är hysteriskt less på alla dessa jäkla konton till höger och vänster men det var rätt länge sen jag slutade streta emot. Går i många fall att använda Steam för att länka, det är smidigt i jämförelse men... Jag kanske är konstig som inte stör mig på det längre? Fullt möjligt.
PSN är inte tillgängligt i alla länder (varför kan man fråga sig) och det är där skon klämmer.
DET är svinigt, hade glömt.
Japp, ni har rätt. Sony verkar vara sämre på detta.
Helldivers 2 hade alltid krav på psn, stod i alla trailers, stod på steam och kom även upp när man startade spelet.
Men Arrowhead fick problem så då efter nån dag tog man tillfälligt bort det med information att det ska komma tillbaka.
Hur media fortfarande inte väljer att skriva sanningen utan tror att Sony införde det efter är skamligt.
Jo, det tog väl typ tre månader innan det infördes. Men under den tiden hann många skaffa spelet utan att behöva PSN-konto, och de blev väl irriterade när de upptäckte att det plötsligt skulle krävas.
Remaster och remake är långt ifrån samma sak 🤔
Någon blandar tydligen ihop det.
Det nya heter Horizon Zero Dawn Remastered, inte remake.
Remaster, inte Remake, extremt stor skillnad.
Jag tycker iaf det.
Jag slarvade. Tack för rättelse!
jupp såg Farcry 5 och new dawn samt forza horizon 5 också.
Fler än jag trodde.
Typ dom som har egna launchers.
Behåller ju mitt inlägg ovan så jag får skämmas
Vi är alla människor.
Fast Helldivers 2 har inget krav på PSN i dag de tog bort det helt efter den hårda kritiken och så har de förblivit artikeln låter som de återinförde det så är de alltså inte
Jo, det tog väl typ tre månader innan det infördes. Men under den tiden hann många skaffa spelet utan att behöva PSN-konto, och de blev väl irriterade när de upptäckte att det plötsligt skulle krävas.
Gå och kolla launch trailer eller trailers innan så står det psn krävs.
Har som jag skrev stått på steam sen innan spelet släpptes och när folk skulle logga in.
Vet att media har svårt att svälja stoltheten och inse att man har fel men alla gör fel men väljer man att ignorera fakta är det illa.
Vissa länder kräver fysiskt kontor för att få ha psn i det landet.
Sony hade en faq på sin sida att man väljer en annan region där psn finns för att ha konto.
Varit så sen psn startade men när pc folket som faktiskt kunde skapa psn gjorde revolt så har det gjort att pc spelare i andra länder nu missar spel pågrund av sitt egna fel.
Fast Helldivers 2 har inget krav på PSN i dag de tog bort det helt efter den hårda kritiken och så har de förblivit artikeln låter som de återinförde det så är de alltså inte
Miss, fixat. Tack!
Det jag inte förstår är varför vissa människor, typ här i kommentarsfältet, ifrågasätter och dumförklarar de av oss som inte "är med i sony-cirkeln" och tycker det är otroligt onödigt och korkat krav av Sony.
Varför måste jag acceptera detta? Och vad är argumentet för varför det skall vara nödvändigt? Eftersom jag tydligen är så dum?
Jag har läst alla kommentarerna men ser ingen som kan berätta varför jag skall behöva acceptera ett onödigt extra konto hos Sony, för att kunna spela deras spel på steam, på PC? Argument som "sony bestämmer" är ju inte liksom gångbart i en vuxen, normal diskussion. kom med argument varför det är nödvändigt och inte negativt för mig som konsument?
Det största problemet med det hela vara att trots Sony var medvetna om PSN kravet ändå valde att sälja spelet till kunder boende i regioner där PSN inte är tillgängligt.
Detta ändrades bara efter PSN kravet åter igen infördes efter de löste det tidigare problemet vid släpp, och det för att de fick problem då folk förlorade åtkomst till sina köp och långt över återbetalningstid passerat samt tid spenderat i spelet.
Det jag inte förstår är varför vissa människor, typ här i kommentarsfältet, ifrågasätter och dumförklarar de av oss som inte "är med i sony-cirkeln" och tycker det är otroligt onödigt och korkat krav av Sony.
Varför måste jag acceptera detta? Och vad är argumentet för varför det skall vara nödvändigt? Eftersom jag tydligen är så dum?
Jag har läst alla kommentarerna men ser ingen som kan berätta varför jag skall behöva acceptera ett onödigt extra konto hos Sony, för att kunna spela deras spel på steam, på PC? Argument som "sony bestämmer" är ju inte liksom gångbart i en vuxen, normal diskussion. kom med argument varför det är nödvändigt och inte negativt för mig som konsument?
Det är (eller kan vara) negativt för konsumenten i form av merjobb och att man lämnar ut uppgifter. Men bolaget anser det vara värt det, precis som åtskilliga andra brukar tycka när de lägger sina spel på Steam.
Svårt att se om det finns några bra argument, det är däremot ett krav från deras (Sonys) sida.
Eftersom vi pratar om hobby/lyxvaror så har vi chansen till att göra ett aktivt val där, är det värt att skapa ett extra konto för att köra spelen eller struntar vi i det och går vidare?
Sålänge Sony är raka med vad som krävs för att spela deras spel på Pc så kan konsumenten göra ett informerat val huruvida det är värt eller ej.
De 'dumma' i det här fallet är nog de som verkar hata PSN, köper spelen ändå för att sen bara gnälla om hur värdelös hela PSN-grejen är. Bättre att avstå ett köp eller två då, kanske?
Vad de valde att göra med Helldivers och Horizon känns i vilket fall inte helt OK, men det visar ju på vad de har för kriterier för att släppa deras produkter utanför Playstation-lådan.
Skulle råda alla till att göra ett informerat val utefter faktan som ligger på bordet.
1. Varför bryr vi oss om detta? Det är inget nytt beteende i sig och det går supersnabbt att fixa. Dessutom har man ett redan om man är med i sony-cirkeln.
2. Alla "nu ska vi bojkotta detta"-personer, skall de som jobbat fram denna remaster helt uteslutas från lön? De måste väl för helvete få in pengar för jobbet, och att då cheeza en upgrade från ps4....jösses.
Jag är främst en pc-gamer men tycker hysterin är galen kring detta.
Därför att folk som jag har en känsla av integritet, och även ifall jag inte lätt kan undvika att andra plundrar mig på min livsinformation som jag aldrig valt att dela så försöker jag så gott det går. Varje pissigt företag som försöker tvinga sig till denna information får ingenting annat än förakt av mig.
Varför skulle det vara bättre ifall det inte är något "nytt beteende"? Vad tycker du själv att det förändrar? Vansinnigt konstig inställning.
Därför att folk som jag har en känsla av integritet, och även ifall jag inte lätt kan undvika att andra plundrar mig på min livsinformation som jag aldrig valt att dela så försöker jag så gott det går. Varje pissigt företag som försöker tvinga sig till denna information får ingenting annat än förakt av mig.
Varför skulle det vara bättre ifall det inte är något "nytt beteende"? Vad tycker du själv att det förändrar? Vansinnigt konstig inställning.
Kommentaren ovan din har svarat på detta. Bara att låta bli helt enkelt om du inte vill.
Ps, det är omöjligt att försöka vara hemlig på internet storebror ser allt.
i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5