Alien Isolation-uppföljare bekräftad!

Robot
Alien Isolation-uppföljare bekräftad!
Medlem
Medlem

Helt otroligt att det gått tio år. Men så välkommet!

Medlem

Kommer nog lagom till lanseringen av ps6?

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Fantastiskt!
Hoppas de behåller i stort samma recept, Isolation är ett mästerverk!

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

För att inte tala om att dom också har bekräftat att dom jobbar på en historisk och en fantasy titel i sin RTS portfölj så, kommer verkligen bli intressant vem av titlarna som Sega vill satsa mest på, med tanke på hur långt gånget Hyenas var.

Medlem
JAAAAAAAAAAAAAA.....

Jaaaaaaaa..... Julafton för mig som dyrkar detta mästerverk. Fy fan vad jag blev glad av denna extremt oväntade nyhet.

Snälla släpp en välbehövlig 60 frames patch av originalet till PlayStation 5 generationen. 30 fps i 1a personläge tar emot...

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||

Medlem

Jag köpte det första på rea 1-2 år efter det släpptes.

Jag spelade och tyckte det var kalasbra tills jag kom till en del när man skulle ta sig förbi en mängd androider. Jag lessnade lite och tänkte "jag fortsätter imorgon" men av någon anledning blev det aldrig av att jag startade spelet igen.

Det kanske är dags att ta tag i det där...

Medlem

Grymt, låt det nu bara inte vara på Unreal Engine for gods sake.

Medlem

Försökte härom dagen ta tag med att spela Alien Isolation, i VR. Men det såg så otroligt föråldrat ut att jag helt tappade lusten och gjorde en refund.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Bästa skräckspelet med god marginal.
Kör igenom det en gång om året.
Tror inget annat spel faktiskt ökat min puls.
Taggad!

Medlem

Kul, kanske dags att spela ettan då, som jag bara testat lite. Off topic men TWW3 är kul, det fick väl ändå ett bra mottagande. Det var väl bara förra dlc: t som var så där.

Medlem

I rymden kan ingen höra dig skrika. Men här på Jorden kan folk det så here goes.: JAAAAAAAAA!!!

Medlem
Skrivet av lonian:

Försökte härom dagen ta tag med att spela Alien Isolation, i VR. Men det såg så otroligt föråldrat ut att jag helt tappade lusten och gjorde en refund.

I VR vet jag inte hur det ser ut men vanliga Alien Isolation är det väl inget fel på.

Medlem

YES! Hatar skräckspel men älskar Alien, så därför kommer jag spela igenom även detta. Det första var en totalt fruktansvärd och helt underbar upplevelse. Förväntan och ångest smyger sig på redan.

Medlem

Lite märkligt med Alien Isolation, spelet fick ju inte jättebra betyg när det kom, blev ändå toppspel när 2014 skulle sammanfattas och i efterhand ett spel som inspirirerat andra spel och filmer.

Medlem

Yes! Ett av mina topp 5 spel. Detta och F.E.A.R. är enda spelan jag upplevt där AI'n är i fokus. Så pass att man blev så imponerad att jag varvade Isolation 5 ggr.

signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Yes! Ett av mina topp 5 spel. Detta och F.E.A.R. är enda spelan jag upplevt där AI'n är i fokus. Så pass att man blev så imponerad att jag varvade Isolation 5 ggr.

Första Half-Life är första spelet där A.I är i fokus på riktigt. Minns hur imponerad man blev över soldaterna som pratade sinsemellan och tog skydd, kastade granater och hånade en.
F.E.A.R tog väldigt mycket inspiration från det.

Det finns bra dagar, och så finns det bra dagar Spelar genom det första (så härligt att man kan skriva det nu), på PS5:an.

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av shelter:

I VR vet jag inte hur det ser ut men vanliga Alien Isolation är det väl inget fel på.

Köpte det enbart för att spela i VR. Har väldigt mycket annat som jag prioriterar nu så tog tillbaka pengarna innan tiden rinner ut.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Oj oj, Julafton kom tidigt i år. Som jag har väntat!

Medlem

Större skepp, med bättre beväpning och Aliens nog att få det att kännas som att he fastnat i ett insekts bo, med undantaget att insekterna är smarta och att man inte får väsnas för mycket så man lockar till sig mer en än eller ett par åt gången. Det hade varit lite oskönt.

Medlem

Årets bästa nyhet!

Medlem

Förstår inte varför de ska gå ut med detta 5 år innan det släpps, det måste ju vara att få upp försäljningen på det gamla spelet, varför skulle man inte annars bara vänta till 1-2 år innan släppet?

Medlem
Skrivet av Margy:

Jag köpte det första på rea 1-2 år efter det släpptes.

Jag spelade och tyckte det var kalasbra tills jag kom till en del när man skulle ta sig förbi en mängd androider. Jag lessnade lite och tänkte "jag fortsätter imorgon" men av någon anledning blev det aldrig av att jag startade spelet igen.

Det kanske är dags att ta tag i det där...

Definitivt. En stor del av tjusningen med spelet är att lista ut hur man ska ta sig igenom svåra passager. En viktig bit är grejerna man kraftar. De är verkligen användbara på olika sätt. Spelet blir dessutom ännu roligare när man spelar om det.

Medlem

Ett av mina absoluta favoritspel!

När man själv växte upp på 80-talet med vhs och den tekniken samt visste att det fanns en hemsk alien film man inte fick se för sina föräldrar, ja det blir bara magiskt med det spelet då!

Medlem
Skrivet av heady89:

Grymt, låt det nu bara inte vara på Unreal Engine for gods sake.

Varför skulle det vara ett problem? UE5 är riktigt bra.

I övrigt: riktigt bra nyheter!

Medlem
Skrivet av lonian:

Alltså, kan det vara så att du missförstår hela designen? Det är ju retrofuturistiskt, det vill säga att det ska ju se ut som det gjorde när filmskapare på 70-talet föreställde sig framtidens rymdresor. Designen funkar klockrent, enligt mig och bidrar mycket till den ångestskapande stämningen.

Medlem

Early development, så ungefär 2030 med andra ord då... svårt att bli hypad över ett spel som kommer släppas när jag fyller 50

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Varför skulle det vara ett problem? UE5 är riktigt bra.

I övrigt: riktigt bra nyheter!

UE är INTE alls bra, har alltid varit riktigt opolerad och o-optimerat. Alla spel lider av pop-ins och grafiklagg.

signatur

1# FZ Troll

12
Skriv svar