Håller Commandos än? Testa! Commandos Origins-demo ute
Det är riktigt bra för att vara en demo av ett spel som fortfarande är under utveckling. Däremot finns det en del saker runt kameran och kontrollerna så skulle må bra av att göras om. Känns som att genren har etablerade kontroller nu med spel som tex Partisan 1941 eller Shadow Tactics som vore smart att utgå ifrån.
Körde igenom demot, och inte för att vara neggopeggo så var jag inte speciellt imponerad.
Körde också igenom demot men jag gillade det. En aning knöliga kontroller, undrar vem som bestämde layout för mus och tangentbord. Bra också att de inte censurerar spelet. Men det är okej, men får vara neggopeggo ibland.
Körde också igenom demot men jag gillade det. En aning knöliga kontroller, undrar vem som bestämde layout för mus och tangentbord. Bra också att de inte censurerar spelet. Men det är okej, men får vara neggopeggo ibland.
Det är synd för min del, tyckte om första och tvåan väldigt mycket när det begav sig.
Men det är någonting, atmosfären är inte där på samma sätt, kunde inte sno tyskars prylar. Inget inventory ? Sedan överdriver dom endel med outlines och iconer hela tiden, knappt man ser grafiken av gubbarna ibland för att det är ringar, små ikoner och occlussion effekter överallt som ska visa att nått är där eller händer *JA JAG SER*, den delen kanske man kan ställa in dock.
Får väl se sen, det är ju bara en demo.
Myspys; hoppas det kommer till Gamepass.
Kändes väldigt mycket som originalet, men med Shadow Tactics och -Gambit färskt i minnet så kan man se var de utvecklat genren med att kunna synka attacker och andra QOL-detaljer som inte verkar finnas här. Hoppades det skulle finnas nåt sånt men det är väl originalet man valt att försöka återskapa
Time flies like the wind
Fruit flies like bananas
Det är synd för min del, tyckte om första och tvåan väldigt mycket när det begav sig.
Men det är någonting, atmosfären är inte där på samma sätt, kunde inte sno tyskars prylar. Inget inventory ? Sedan överdriver dom endel med outlines och iconer hela tiden, knappt man ser grafiken av gubbarna ibland för att det är ringar, små ikoner och occlussion effekter överallt som ska visa att nått är där eller händer *JA JAG SER*, den delen kanske man kan ställa in dock.
Får väl se sen, det är ju bara en demo.
Åh nej… nu när du säger det så störde jag mig också på det. När jag var yngre lirade jag mer Desperados än Commandos, då var jag mest brorsans marionett och gjorde som han sa så själv djupet i spelet är lite luddigt. Har även Desperados 3 färskt i minnet. Men är kanske lite mer likt just Desperados än gamla Commandos? Outlines för allt var överdrivet, som du sa. Du vet vid radarmasten, när man ska smälla den så blev ju hela skärmen olika varianter av blått och rött. Hade föredragit simplare outlines för allt. Även mer kontextbaserat klickande än att behöva hålla inne Ctrl. Sen hur gubben går med draget vapen eller kastkniv som en annan mupp ser inte alls naturligt ut. Och som du nämnde, inte kunna sno vapen eller ha inventory var underligt.
Man kan ju hoppas att demot var menat att ge ett hum om gameplay mer än att visa upp djupet i spelet, för kärnan fanns där trots allt.
Skulle inte direkt säga att jag är besviken, men spelet i demot iaf verkar inte bjuda på något nytt ifrån de gamla spelen, vid det här laget förväntade man sig lite innovativa saker, någonting annat som får det att kännas fräscht än bara grafiken, men spelet verkar inte dåligt, det är lite som jag trodde det skulle vara, kännas lite tunn med en brist på lika bra musik som de föregående spelen, Känns som Commandos 2 i game-play med 2024 grafik.