Robot
Until Dawn

Skräckklassikern ges nytt liv. Men behövs det? Mike Stranéus har samlat mod för att ge oss svaret.

#until-dawn

Medlem

Är det fortfarande PS som gäller? Eller har man släppt remaken på flera plattformar, så som Xbox?

signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av doversund:

Är det fortfarande PS som gäller? Eller har man släppt remaken på flera plattformar, så som Xbox?

PlayStation 5 och Steam är det som gäller.

Angående spelet så har jag lirat ut originalet 2 gånger på PlayStation 4 och 5 via BC mode. Mycket bra spel men håller med om att priset är insane ...

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

PlayStation 5 och Steam är det som gäller.

Angående spelet så har jag lirat ut originalet 2 gånger på PlayStation 4 och 5 via BC mode. Mycket bra spel men håller med om att priset är insane ...

Till ps5 kan man ju i alla fall köpa på skiva och sälja när man spelat. Men har svårt för att köpa digitalt på steam eller konsol för de priserna när spelet är så kort.

Medlem

Metal Gear Solid 5 ska det nog va, inte MGS 4 (2008).

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skribent
Skrivet av Hanzo:

Stämmer. Skyller på hög feber. Tack.

signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Redaktör
Skrivet av Hanzo:

Skrivet av Mike Stranéus:

Stämmer. Skyller på hög feber. Tack.

Just det - febern!

/Han som kanske ändrade till fel

signatur
Medlem

Tänkte köpa detta då det släpptes på min födelsedag men just priset fick mig att avstå. Inväntar rea istället. Skaffade ps+ och spelar Dead Space nu istället!

Medlem

Ser ut som att mycket har förändrats till det sämre i remaken. Ofta alldeles för mörk ljussättning så man inte ser ansiktsyttryck, fulare skuggor, grafiska buggar t.ex. Stormares hår med mera.

Hörde även att de slängt in musik som inte passar in i scener som på ps4 inte hade det.

Edit: Stormares "polisong" i remaken

Medlem

Fy fan vad bra det spelet var. Skulle inte kunna motivera ett köp av denna remaster dock.

Medlem

Jäklar vilken stämning och ljussättning i början av den där trailern. Har inte spelat originalet, men jag hoppas att jag får tid att ta mig an det här...blir nog lagom till ett humanare pris också.

Redaktör
Skrivet av asdfg:

Vem är det här? Ny karaktär? Ingen i spelet ser ut så vad jag kan minnas. 🤔
https://cdn.fz.se/artikel/bild/1450903?l=eyJyZXNvdXJjZSI6Ilwv...

Edit: troligtvis en ai-genererad bild från sidan Techopedia. Alla deras artiklar har ai-genererade bilder. Vore bättre med faktiskt art eller screenshot från spelet.

Ser ut som att mycket har förändrats till det sämre i remaken. Ofta alldeles för mörk ljussättning så man inte ser ansiktsyttryck, fulare skuggor, grafiska buggar t.ex. Stormares hår med mera.
https://youtu.be/YQ1CwG4XXWo

Hörde även att de slängt in musik som inte passar in i scener som på ps4 inte hade det.

Edit 2: Stormares "polisong" i remaken
https://cdn.fz.se/artikel/bild/1450896?l=eyJyZXNvdXJjZSI6Ilwv...

Mitt fel. Trodde bilden var officiell. Tack för att du säger till.

signatur
Fragtjuv

Jag har kört igenom spelet ett par gånger och kan tänka mig att spela igenom remaken någon gång i framtiden. Det här priset tänker jag emellertid inte betala. Tack för en fin recension.

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem

Generationen av remakes och remasters… trist

Skribent
Skrivet av Ender:

Jäklar vilken stämning och ljussättning i början av den där trailern. Har inte spelat originalet, men jag hoppas att jag får tid att ta mig an det här...blir nog lagom till ett humanare pris också.

Åh. Jag blir lite avundsjuk. Hade önskat jag kunde få spela om det för första gången.

signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Tjejen spelar just nu originalet och hon har så här 2-3 timmar in börjat sucka över att det känns för långt, trots att hon uppskattar berättelsen, så är väl helt enkelt spelmekaniken som inte känns särskilt engagerande. Jag blir inte heller sugen på att köra själv. Kul dock med spel som försöker sig på nåt nytt. Ingen av oss har spelat det tidigare.

Medlem

Ser ut som att det behövs nu när originalet inte är tillgängligt för köp av okänd anledning

Medlem

Ärligt talat, vem bad om den här remastern? Originalet ser fortfarande bra ut och lider inte av några problem som skulle göra det ospelbart. Majoriteten av folk som är intresserade av denna typen har spel har förmodligen redan spelat det, speciellt med tanke på att det har funnits på PS+. Detta är 100% en cashgrab från Sony och jag är så otroligt glad att höra att det knappt säljer något alls.

Medlem
Skrivet av asdfg:

https://youtu.be/YQ1CwG4XXWo

Edit: Stormares "polisong" i remaken
https://cdn.fz.se/artikel/bild/1450896?l=eyJyZXNvdXJjZSI6Ilwv...

Håller med. Ljuset är så mycket mer atmosfäriskt i originalet.

Jag förstår inte heller vem den här remaken är till för och jag var en som älskade originalet.

Den nya varma ljussättningen tycker jag inte alls passar. Föredrog den gamla kalla/blå stilen.

signatur

00:00:02:42

1
Skriv svar