Throne and Liberty når 3 miljoner spelare

Robot
Throne and Liberty når 3 miljoner spelare
Medlem

Kört ca 100 timmar sen release, ihop med några polare och vi har superskoj. Det är som ett nytt "wow" eftersom det har allt man vill ha i ett mmorpg. Vi gillar dungeons mest samt att det är klassindelningar såsom tank/healer/dps med mera. Otroligt snyggt är det också och väldigt stämningsfullt. Att bli 50 gick i lagom takt och endgame finns massor utav.

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem

Gillar att det finns så många olika uppgraderingssystem att jobba med och att jag slipper alts. Storyn är oväntat dålig för att vara 2024. Jag är bara Lvl 12 men jag förstår inte varför jag ska bry mig om ett dugg av det som hänt sen jag lämnade första ön.

Medlem

Tycker det är helt ok.
Absolut värt att testa.
Ändå gratis

Medlem

Mmo på konsol?

signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Mmo på konsol?

och new world kommer till konsol nästa vecka...

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Mmo på konsol?

Har väl funnits sen typ PS2?

Medlem
Skrivet av Loxus:

Har väl funnits sen typ PS2?

Absolut, men det är alltid lika intressant fråga kring hur bra de anpassat kontrollerna.

Edit: ser intressant ut, både på pc och konsol.

signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Det är ju gratis så var tvungen att testa.
Var inget för mig.
Alldeles för österländskt för mig. Mår fysiskt dåligt av pinsamhet när man hör allt anime-stönande så fort nån rör sig.
Översättningen till engelska verkar vara helt väck. Stämmer till 70% bara eller nåt. Spelet sa åt mig att dodge-rolla i nån tutorial, men när jag försökte kom det bara upp "You cannot do that with this weapon".
Och alldeles för high-fantasy för min smak.
Hoppades på något lite mer grounded. Såg först relativt lovande ut med rustningar som faktiskt går att röra sig i.
Men tål inte att alla är "the one" och har superkrafter, kan förvandlas till massa djur och skit.
Aldrig kommit överens med WoW-stuket att bara springa fram och auto-slå heller. Vill ha lite mer aktivt, som typ i New World.
Janky som fan..

Men snyggt var det åtminstone, och det flöt på bra.

Medlem

Kommit till endgame nu och hittils har jag haft superroligt med spelet! Längesen det var så här kul att lvla i ett MMO! Ska bli kul att se om endgame håller!

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Absolut, men det är alltid lika intressant fråga kring hur bra de anpassat kontrollerna.

Jag kan säga att kontrollerna fungerar ypperligt. Kör på dator men har även testat det på Steam Deck och kan säga att det känns riktigt bra. Krävs en viss inlärningskurva innan man kommer in i det men sen e det ganska skönt att ligga o slöspela i sängen/soffan.

Är lvl 30 själv och har kört ca 18 timmar och har kul än så länge. Är rädd för att det kommer dö ganska snabbt när man nått lvl 50 o kört endgame några dagar dock.

signatur

1# FZ Troll

Medlem

"Har inte kört en enda minut"**, spenderat senaste veckan försökandes först att skapa en karaktär, sedan försökandes att logga in och spela.

Tappat räkningen på alla "100% fix" för att lösa loginproblem jag sett och läst hitttils som inte funkat.

**Kräver att jag installerar om Windows för att ta mig in just nu (testade snabbt på en sekundär partiton), då det inte finns en officiellt patch som löser login problemet utan ominstallation för mig iaf.

signatur

| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Vilken server kör folket på?

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Funkar alldeles utmärkt vilket det ofta gör.. sen att pc master race ska sitta och titta ner på allt som inte är pc likt nazisterna under WW2 det är en annan 5a

Medlem

Kul spel! Väldigt klassiskt mmo, med mycket taget från Guild Wars 2, vilket man kan förstå. Men mysig värld.

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Det är ju gratis så var tvungen att testa.
Var inget för mig.
Alldeles för österländskt för mig. Mår fysiskt dåligt av pinsamhet när man hör allt anime-stönande så fort nån rör sig.
Översättningen till engelska verkar vara helt väck. Stämmer till 70% bara eller nåt. Spelet sa åt mig att dodge-rolla i nån tutorial, men när jag försökte kom det bara upp "You cannot do that with this weapon".
Och alldeles för high-fantasy för min smak.
Hoppades på något lite mer grounded. Såg först relativt lovande ut med rustningar som faktiskt går att röra sig i.
Men tål inte att alla är "the one" och har superkrafter, kan förvandlas till massa djur och skit.
Aldrig kommit överens med WoW-stuket att bara springa fram och auto-slå heller. Vill ha lite mer aktivt, som typ i New World.
Janky som fan..

Men snyggt var det åtminstone, och det flöt på bra.

Haha.. detta hände mig också. Jag tryckte och tryckte men det blev ingen dodge-roll!

Medlem
Skrivet av Stripe:

Vilken server kör folket på?

Rumi
finns en svensk guild som är snart full

1
Skriv svar