Mega Man 7: Det stora fossila mysteriet

Medlem
Mega Man 7: Det stora fossila mysteriet

Mega Man-spelen utspelar sig en värld där mänskligheten om och om igen drabbas av stora robotuppror, uppviglade av den Einsteinliknande Dr. Wily.
Doktorn lyckas åter och åter igen sätta världen i gungning och lika så lyckas Mega Man om och om igen ställa allt i ordning.

Men i slutet av det sjunde spelet, efter att Mega Man besegrat doktorn åter igen händer något oväntat - Mega Man är nära på att sätta stopp på Dr. Wily en gång för alla.
Trots Dr. Wilys vädjan för sitt liv - med en desperat påminnelse om att robotar inte får skada människor - vrålar Mega Man med mord i blicken - "Jag är mer än en robot! DÖ!"
Det är bara Bass som räddar Mega Man från det ödesdigra och oåterkalleliga dådet genom att i sista stund sätta doktorn i säkerhet.

Jag får kalla kårar än i dag bara jag tänker på det.

Men det finns ett annat ruggigt inslag i Mega Man 7.
I Freeze Mans bana, i bossrummet är ett stort skelett av en dinosaurie infruset i isen i bakgrunden... ett robotskelett?
Det har tydligt muttrar inskruvade i lederna.
Vad är förklaringen till detta (alltså inom loren)?
Har skelettet varit där länge... eller är det en ofullständig robot som Freeze Man frusit in? Eller eller... ?

(Jag frågar bara för att det är viktigt)

Är alla fossilerna robotar? Eller bara det stora skelettet?

Medlem

Kan det vara ett skesvår dvs en svår boss som blivit avklarad i ett tidigare Mega Man spel och sedan frusit till is?

Medlem

@lauchen Ja så kan det vara, men borde inte även skelettet explodera i småbitar likt de andra gröna till vänster i bilden?

Jag har funderat på om det kan vara någon slags nöjespark (som en robot Jurassic Park) som gått fel för att Freeze Man kom dit

Medlem
Skrivet av AdamMK:

@lauchen Ja så kan det vara, men borde inte även skelettet explodera i småbitar likt de andra gröna till vänster i bilden?

Jag har funderat på om det kan vara någon slags nöjespark (som en robot Jurassic Park) som gått fel för att Freeze Man kom dit

Haha ja det är sant förstås. Nöjdparks teorin låter kanske troligare 😃

Medlem

Nuckan i grannhuset har också muttrar i sina leder.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar