Ubisoft anklagas för att läcka användaruppgifter till Meta
Det går bra nu UBIsoft..
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||
De borde ha ett möte med Sony för att jämföra sina anteckningar.
Sony: Sälja användardata till Meta, skriva ner det!
Ubisoft: Spendera 400miljoner på ett live service spel, vilken bra ide!
Sony: Ett piratspel där man inte kan gå omkring på sitt skepp, inspirerande!
Ubisoft: En Pro-version där ställ säljs separat, briljant! Vi kan sälja vår Ultimate Edition där widescreen support säljs separat!
Sony: Ett Starwars-spel där takedowns är ens främsta vapen? Det är ju fantastiskt, vi borde införa det i våra... Hey vänta lite här nu. Vi har patent på den mekaniken!
Ubisoft: 😗
Nintendo: Sa någon patent?
”Vi hoppas att de vänder”.
Vilka är vi? Jag hoppas inte det, Ubi får gå under för min del. Varrumärkerna de sitter på har större chans att bli något hos alla utom Ubi. Bobby fetknopp lyckades ju åtminstone få företaget ekonomiskt framgångsrikt även om kunderna verkligen skets på. Ubi har lyckats med att förstöra vart enda varumärke nästan och trots enorm del personal så kan man knappt få ur sig några mediokra spel.
Jämför personalstyrkan hos Nintendo och vad de dragit in. Nä, Ubi är över och förbi.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
”Vi hoppas att de vänder”.
Vilka är vi? Jag hoppas inte det, Ubi får gå under för min del. Varrumärkerna de sitter på har större chans att bli något hos alla utom Ubi. Bobby fetknopp lyckades ju åtminstone få företaget ekonomiskt framgångsrikt även om kunderna verkligen skets på. Ubi har lyckats med att förstöra vart enda varumärke nästan och trots enorm del personal så kan man knappt få ur sig några mediokra spel.
Jämför personalstyrkan hos Nintendo och vad de dragit in. Nä, Ubi är över och förbi.
Aight, dumt att göra sig till talesperson för alla naturligtvis.
Du har poänger. Samtidigt tycker jag Ubisoft ibland döms hårdare än de förtjänar, och att man glömmer att de faktiskt gjort rätt mycket nytt och intressant de senaste 15 åren eller så. Allt är inte bra, men en hel del. De har hållt skaplig kvalitet på många av upprepningarna (Far Cry, Asssassin's Creed) trots galet tempo på de två serierna. Sen är de rätt kreativa emellanåt: Mario + Rabbids (svinbra), The Division, Skull & Bones, Rainbow Six: Siege, For Honor, Watch Dogs. Allt är inte bra, men det är en hel del försök till nytänk i alla fall. Jag ser gärna att en sån aktör finns kvar, även om allt inte är jättebra.
"Vi hoppas att det vänder."
Ibland måste man faktiskt låta genomruttna bolag och organisationer upphöra, för att nya friskare skall ta vid. Ubisoft har haft OÄNDLIT med tid och möjligheter att ändra på sin organisation och vända på skutan, men snarare gjort tvärt om.
Så jag inställer mig faktiskt i skaran som inte har någon som helst bry ifall Ubisoft går under, faktum är att jag står gladeligen och tittar på.
Tips att rapportera om uttalandet som gjordes nyligen av Ubisofts "Monetization Manager", som anser att kritiken (inte hans ord) är orättvis och elakt mot de stackars utvecklarna som vill leverera "fantastiska upplevelser". Notera hans jobb-titel. Som vill leverera "fantastiska upplevelser". man bara...
Finns att finna i denna videon från en som jag tycker rapporterar bra kring det hela.
"Vi hoppas att det vänder."
Ibland måste man faktiskt låta genomruttna bolag och organisationer upphöra, för att nya friskare skall ta vid. Ubisoft har haft OÄNDLIT med tid och möjligheter att ändra på sin organisation och vända på skutan, men snarare gjort tvärt om.
Så jag inställer mig faktiskt i skaran som inte har någon som helst bry ifall Ubisoft går under, faktum är att jag står gladeligen och tittar på.
Tips att rapportera om uttalandet som gjordes nyligen av Ubisofts "Monetization Manager", som anser att kritiken (inte hans ord) är orättvis och elakt mot de stackars utvecklarna som vill leverera "fantastiska upplevelser". Notera hans jobb-titel. Som vill leverera "fantastiska upplevelser". man bara...
Finns att finna i denna videon från en som jag tycker rapporterar bra kring det hela.
Jag skrev lite ovan om det här. Tar bort "Vi önskar"-grejen - jag ska inte göra mig till talesperson för alla.
Men jag fattar inte: hur skulle spelen bli bättre om Ubisoft går under? Och vad hindrar att nya, fräscha bolag startar även om de finns kvar?
Inkomstkillen säger att han är irriterad på folk som önskar att hans (och branschkollegors) bolag läggs ner. Det är väl inte orimligt att tycka som anställd? (Att skriva det på sociala medier är däremot kanske inte det bästa.) Sen finns väl ingen konflikt i att man jobbar med att dra in pengar och önskar att ens företag gör "fantastiska produkter" - såna drar ju in pengar. Men jag kanske missar nåt (har inte tid eller ork att se arg man gorma i 23 minuter lång film).
De jäklas bara nu.
Alla säljer ju allas information.
Må så vara, men att göra det utan medgivande oavsett om alla gör det eller inte är fortfarande olagligt.
Må så vara, men att göra det utan medgivande oavsett om alla gör det eller inte är fortfarande olagligt.
Och i Sverige är det förbjudet att vara kriminell..
Tänkte bara ur det perspektivet.
Så Meta tar ens uppgifter även om man inte har facebook?
I det här fallet påstås att man måste vara inloggad på Facebook för att användaruppgifterna ska skickas till Meta. Det är dock inte bekräftat av oberoende part (vad jag sett), utan en anklagelse.
I det här fallet påstås att man måste vara inloggad på Facebook för att användaruppgifterna ska skickas till Meta. Det är dock inte bekräftat av oberoende part (vad jag sett), utan en anklagelse.
Man får nog logga ut då nästa gång om det blir ett ubisoft spel.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
"Vad är problemet, det är ju bara en till launcher du måste installera, tar väll bara två sekunder att skapa ett konto"
THIS, THIS IS WHY vi inte vill ha FLERA jävla konton och affärer, speciellt när det inte tjänar något syfte.
T.ex PSN Konto krav på PC.
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Inkomstkillen säger att han är irriterad på folk som önskar att hans (och branschkollegors) bolag läggs ner. Det är väl inte orimligt att tycka som anställd? (Att skriva det på sociala medier är däremot kanske inte det bästa.) Sen finns väl ingen konflikt i att man jobbar med att dra in pengar och önskar att ens företag gör "fantastiska produkter" - såna drar ju in pengar. Men jag kanske missar nåt (har inte tid eller ork att se arg man gorma i 23 minuter lång film).
Självklart behöver du inte titta på videon. men att avfärda den med att det är en "arg man som gormar i 23 minuter" är ju intellektuellt oärligt, då det inte alls förekommer något gormande alls? Utan en mycket saklig och väl formulerad argumentation gällande ämnet.
I regel går microtransaktioner, xp-progressions osv stick i stäv med en "bra upplevelse för spelaren", det tror jag vi kan vara överens om. och ser vi på Ubisofts track record, så kan vi VERKLIGEN vara överens om detta.
Och i Sverige är det förbjudet att vara kriminell..
Ja och tänka sig det kan man bli straffad för också... Konstigt hur det där funkar eller hur...