På allmän begäran – nu tar vi spelhelg!
I helgen kommer min DualSense spraka. Så ja, Silent Hill 2.
Fortsätter min resa i Silent Hill 2. Håller på att bli psykiskt sjuk av den oerhört mörka atmosfären. Dags att sätta in sig på Bensodiazepiner snart... Befinner mig på det där stora sjukhuset just nu i spelet.. Heter det Brookhaven Hospital eller nå liknande.
Fan vilket bra spel. Bloober Team har verkligen lyckats med ett jobb som inte varit helt lätt att utföra. Bravo...!!!. (5 av 5)
Kul att KONAMi outsourca denna anrika spelserie och inte fuckade upp den själv då jag misstänker att företaget blivit av med en hel del talanger inom spelutveckling genom de passiva åren..
Fortsätter med Starfield: Shattered Space. Närmar mig 40h-strecket och mållinjen i sikte så bör bli klar i helgen.
Blir att köra klart Starfield: Shattered space. På sluttampen. Sedan blir det direkt Metaphor: ReFantazio.
Vad tycker ni om expansionen? Ser bra ut o lär skaffa den själv men har inte lirat klart huvudspelet ännu. Långt ifrån klar då jag endast lirat ca 8 timmar.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||
Fortsätter mina äventyr i Skara Brae, The Bard's Tale Trilogy.
Och varvar lite med nya DLC:t till PowerWash Simulator, Shrek Special Pack.
Har du spelat Bard's Tale-originalen?
Vad tycker ni om expansionen? Ser bra ut o lär skaffa den själv men har inte lirat klart huvudspelet ännu. Långt ifrån klar då jag endast lirat ca 8 timmar.
Mycket stabil expansion, det är som en stor factionquest från huvudspelet men med sitt eget ställe att utforska. Bra story, mycket dialog och gott om sido-content och utforskning. Det nya stället har massor av nya POI så det känns nytt och spännande att utforska. Nya fiender, vapen o grejer. Mer Starfield!
Jump in.
Gillar man Starfield så kommer man gilla expansionen. Man rekommenderas att vara level 34 eller högre i spelet innan man testar på expansionen, om jag mins rätt på siffrorna. Kommer som en popup när man väljer det inledande uppdraget. Innehåller även lite nya typer av vapen och ny utrustning att hitta. Även lite nya crewmembers att hitta. Man har jobbat på mer handgjorda miljöer vilket verkligen märks på de områden man utforskar.
Det kommer inte vara något som gör om spelet och fixar sådant som man kanske anser borde fixas. Dvs det är inget Phantom Liberty + 2.0 patch som frälste Cyberpunk 2077.
Så mer content helt enkelt.
Har du spelat Bard's Tale-originalen?
Jorå, dom har man spelat.
Vill inte veta hur många timmar som spenderades framför min Atari 520ST med Bard's Tale.
Har till och med kvar mitt rutade skolhäfte med alla kartor man ritade.
Rollspel (Alien RPG) på söndag kväll, annars hinner nog inte spela så mycket denna helgen.
Tycker inte det kommit så mycket bra på sistone ändå, förutom Satisfactory och Silent Hill. Och Silent Hill vill jag ju köra i soffan utan delay, så måste flytta på datorn, och det är jobbigt.
Jorå, dom har man spelat.
Vill inte veta hur många timmar som spenderades framför min Atari 520ST med Bard's Tale.
Har till och med kvar mitt rutade skolhäfte med alla kartor man ritade.
Kan tänka mig att det är kul att ha sånt sparat!
Köpte precis en quest 3 så det blir att damma av Alyx igen.
Sugen på en Quest 3 och Alyx. Aldrig testat VR innan heller.