Omröstning: Skriva på telefonen - swipe eller klassiskt

Medlem
Omröstning: Skriva på telefonen - swipe eller klassiskt

Jag blev, efter att ha testat lite olika tangentbord, nyfiken på att höra hur ni andra gör Själv swipear jag, numera med Microsoft Swiftkey, tidigare Samsung eller Google Gboard.

signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

SwiftKey sedan ca 10 år tillbaka, men jag skriver "klassiskt". Att swipa är väl rätt schysst men har inte tålamod att lära om mig ordentligt 😁

Medlem

Har testet swipe men kör klassiskt. Men för att skriva snabbare är det bra kanske behöver öva bara, har nog inte gett det en ärlig chans.

Edit: Kör det vanliga tangentbordet som alltid på iphonen har inte orkat byta på Android kör jag googles variant.

Medlem

Klassiska inbyggda tangentbordet. Men jag tror jag börjar bli gammal. Trycker fel hela tiden så jag funderar på börja läsa in meddelanden istället.

Medlem
Skrivet av Petro:

SwiftKey sedan ca 10 år tillbaka, men jag skriver "klassiskt". Att swipa är väl rätt schysst men har inte tålamod att lära om mig ordentligt 😁

Jag började med swipe för typ 10 år sedan, nu är jag så van så det är svårt att använda klassiskt 😄. Men man måste nog öva in pricksäkerheten mer än på klassiskt , det märker jag själv när jag slarvar, lite mer oförlåtande.

Lite coolt med AI-bilder i Swiftkey nu, även om det är lite begränsat. Inte för att jag använder, men ändå 😄

signatur

Medlem
Skrivet av GustavA:

Klassiska inbyggda tangentbordet. Men jag tror jag börjar bli gammal. Trycker fel hela tiden så jag funderar på börja läsa in meddelanden istället.

Haha, ja det är väl inte så dumt. Man kanske måste komma över ett visst motstånd för att använda det på bussen dock 😆

signatur

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Har testet swipe men kör klassiskt. Men för att skriva snabbare är det bra kanske behöver öva bara, har nog inte gett det en ärlig chans.

Edit: Kör det vanliga tangentbordet som alltid på iphonen har inte orkat byta på Android kör jag googles variant.

Ja lite snabbare går det nog, testade att skriva några längre meningar mot en kompis, sparade några sekunder iaf 😄 Men jag skriver bara med en hand så då är det lättare för mig med swipe, det är nog främsta anledningen.

signatur

Medlem

Min Pro max är för stor för att jag skall kunna göra allt med en hand hoppas väntar på nya pro som är lite mindre då kanske jag skall testa mer med swipe.

Medlem

Har inte kommit vidare från T9 ännu 🙄

signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av Enartz:

Har inte kommit vidare från T9 ännu 🙄

Jag saknar T9!

För att svara TS. Jag skriver klassiskt. Testar swipe någon gång ibland, tänker att "det här är coolt". Sen knappar jag vidare klassiskt.

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Jag saknar med T9. Fan vad snabbt man messade.

signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av BlackBozze:

Haha, ja det är väl inte så dumt. Man kanske måste komma över ett visst motstånd för att använda det på bussen dock 😆

Det är sant. Tänkte inte på det. Då är det lika bra att gå all in och låta Siri läsa upp meddelandena på bussen också. Då blir jag nog poppis.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Det är sant. Tänkte inte på det. Då är det lika bra att gå all in och låta Siri läsa upp meddelandena på bussen också. Då blir jag nog poppis.

Haha ja då kommer du passa in bland alla tonåringar som pratar i högtalartelefon så att alla får ta del av samtalet 👌

signatur

Medlem
Skrivet av Managor:

Jag saknar med T9. Fan vad snabbt man messade.

Ja det var coolt när det kom. Undrar hur det skulle stå sig mot tangentborden idag 🤔

signatur

Medlem
Skrivet av Nomman:

Jag saknar T9!

För att svara TS. Jag skriver klassiskt. Testar swipe någon gång ibland, tänker att "det här är coolt". Sen knappar jag vidare klassiskt.

Haha, lite så var det när jag började också. Men nånting gjorde att jag fortsatte. Är nog för att jag tycker det är lättare med en hand...

signatur

1
Skriv svar