Aspyr remastrar Tomb Raider 4-6 i en ny kollektion

Robot
Aspyr remastrar Tomb Raider 4-6 i en ny kollektion

Inkluderande det svarta fåret The Angel of Darkness.

#Aspyr, #Tomb-raider-remastered

Releasehästryttare

Köp aldrig ett Aspyr spel på släppdagen ..

gnu
Medlem

Riktigt kul nyhet! Dom gjorde ett bra jobb med den första Tomb raider samlingen,

Medlem
Skrivet av Devan:

det är ett spel som inte funka på launch -_- alla andra Aspyr spel har funkat fin fint på launch

Medlem

IV: The Last Revelation är jag ungefär halvvägs genom på Dreamcast och tycker det är ett riktigt bra Tomb Raider såhär långt. Men samtidigt är jag varse om att det är i trakten av där jag är som folk säger att det tappar rejält på grund av nivådesignen... så vi får se.

The Angel of Darkness har som väntat börjat få sig en skara försvarare som till och med går så långt som att hävda det är ett av de, om inte det, bästa i serien. Har inte spelat det så har såklart inte en aning om det ligger något i att det åtminstone är mycket bättre än vad samtiden ville göra gällande när det var nytt, men samtidigt är det ju inte ovanligt att några få tycker tvärs emot vad den breda massan tycker... så... skulle jag skaffa samlingen skulle det faktiskt vara kul att se vad jag själv tycker. Oavsett det är skit eller rätt bra.

Releasehästryttare
Skrivet av lolipopapa1:

det är ett spel som inte funka på launch -_- alla andra Aspyr spel har funkat fin fint på launch

... ?

Så det du säger är att alla framtida Aspyr spel kommer funka bra på släppdagen?

Medlem
Skrivet av Devan:

... ?

https://www.evilenglish.net/wp-content/uploads/2014/10/137763...

Att kommunicera med tråkiga bilder är fett 👍🙂👍

signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Releasehästryttare
Skrivet av FejkFejksson:

Att kommunicera med tråkiga bilder är fett 👍🙂👍

Medlem
Skrivet av Legerdemain:

IV: The Last Revelation är jag ungefär halvvägs genom på Dreamcast och tycker det är ett riktigt bra Tomb Raider såhär långt. Men samtidigt är jag varse om att det är i trakten av där jag är som folk säger att det tappar rejält på grund av nivådesignen... så vi får se.

The Angel of Darkness har som väntat börjat få sig en skara försvarare som till och med går så långt som att hävda det är ett av de, om inte det, bästa i serien. Har inte spelat det så har såklart inte en aning om det ligger något i att det åtminstone är mycket bättre än vad samtiden ville göra gällande när det var nytt, men samtidigt är det ju inte ovanligt att några få tycker tvärs emot vad den breda massan tycker... så... skulle jag skaffa samlingen skulle det faktiskt vara kul att se vad jag själv tycker. Oavsett det är skit eller rätt bra.

The Angel of Darkness gillade jag jätte mycket och var nog det mest minnesvärda i serien för mig. Men om jag hade spelat det nu, skulle jag säkert inte gilla det. Lite bättre grafik tror jag inte gör det bättre.

Medlem

Om de fixar kontrollerna i Angel of Darkness blir det nog bra Det spelet är buggigt som attan och behöver lite QoL fixar

signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Devan:

... ?

https://www.evilenglish.net/wp-content/uploads/2014/10/137763...

sjävlporträtt?

Medlem
Skrivet av Devan:

Lite fel där, rätt mening är "Köp aldrig ett spel på släppdagen .."

Inget företag är immun mot den fallande kvaliteten, Nintendo har dock klarat sig någorlunda bra. Men alla spel ska minst få ligga och vänta en månad. De flesta spel nu för tiden behöver dock 2 - 3 år innan de är färdiga på riktigt.

Medlem

Försökte mig på att spela Tombraider 1-2-3 remaster. Snygg grafik och kul spel men jag pallade inte med kontrollerna. Tank kontrollen gör sig inte bra med handkontroll och den nya kontrollen av karaktären blev trasig när man försöker navigera sig försiktigt. Står man på en kant och ska vända sig 90 grader gör hon typ fyra steg och ramlar över kanten.

Så jag gav upp. Tur att Steam gör återbetalning.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Försökte mig på att spela Tombraider 1-2-3 remaster. Snygg grafik och kul spel men jag pallade inte med kontrollerna. Tank kontrollen gör sig inte bra med handkontroll och den nya kontrollen av karaktären blev trasig när man försöker navigera sig försiktigt. Står man på en kant och ska vända sig 90 grader gör hon typ fyra steg och ramlar över kanten.

Så jag gav upp. Tur att Steam gör återbetalning.

Funkar fin fint när du ändrar till dom nya kontrollerna dom lagt in. Har inte varit några problem alls. Original tankkontrollerna är hopplösa men tur att dom la in bättre styrning som val.

signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem
Skrivet av MrSandman:

Funkar fin fint när du ändrar till dom nya kontrollerna dom lagt in. Har inte varit några problem alls. Original tankkontrollerna är hopplösa men tur att dom la in bättre styrning som val.

Jag testade de nya kontrollerna på PS4, men då blev de i princip omöjligt att göra bakåtvolt och sidovolter istället. Vet inte om jag gjorde nåt fel själv. Testade bara de olika kontrollerna i Lara Crofts Hem. Gillade verkligen inte någon av kontroll-uppläggen, men jag kanske gör nåt fel som sagt.

Medlem
Skrivet av Devan:

Köp aldrig ett Aspyr spel på släppdagen ..

Lita aldrig blint på va nån random på internet säger...

Medlem
Skrivet av MrSandman:

Skrivet av Starscream:

Jag testade de nya kontrollerna på PS4, men då blev de i princip omöjligt att göra bakåtvolt och sidovolter istället. Vet inte om jag gjorde nåt fel själv. Testade bara de olika kontrollerna i Lara Crofts Hem. Gillade verkligen inte någon av kontroll-uppläggen, men jag kanske gör nåt fel som sagt.

Jag har ju spelat Tombraider 1-2-3 när jag var yngre men aldrig spelat ut någon av dem.
Då satt man med tangentbordet och spelade och hade fokus på varje steg man tog vilket kändes bra.
Jag saknar dock det tålamodet idag och jag vill inte spela vid datorskärmen. Känns som att detta spel är gjord för tangentbord.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag har ju spelat Tombraider 1-2-3 när jag var yngre men aldrig spelat ut någon av dem.
Då satt man med tangentbordet och spelade och hade fokus på varje steg man tog vilket kändes bra.
Jag saknar dock det tålamodet idag och jag vill inte spela vid datorskärmen. Känns som att detta spel är gjord för tangentbord.

Tangentbordslirande för den här typen av spel känns otroligt meh 2024.

1
Skriv svar