Hur spelar du helst bärbart?
Hur föredrar du att spela bärbart? stora, små maskiner, i sängen, på tåget, vilken typ av spel?
Bästa sättet att spela bärbart för mig är på en liten maskin i sängen. Jag gillar min Rog ally X, men den är stor och otymplig, även switch Oled är egentligen för stor, där föredrar jag original modellen eller Lite.
Bästa storleken för min är GBA SP, men spelar även mycket på 3DS, PS Vita och PSP då de faktiskt är väldigt bärbara, till skillnad från dagens alla bärbara maskiner.
Turbaserade rollspel som pokemon eller något plattfomsspel tycker jag passar bäst.
Steam Deck i sängen, i soffan, på jobbet (lugna nattpass) och när jag är bortrest. Balatro till 90% än så länge. Spelar inget avancerat på den, det har jag min stationära dator till. Har väl egentligen bara den och Switch. Min Gameboy color är försvunnen sen många år och Advance SP samt 3DS är sålda.
Den må vara liten, men den luktar som en stor.
3ds xl är min absoluta favorit när det gäller storleken men nu spelar jag mest oled switch med ett nitrodeck anslutet då mina händer inte pallar med de små joy-consen i längden även steamdeck hänger med ibland men inget av de två alternativen är en speciellt bra bärbar lösning.
Liggandes i sängen eller soffan. På Steam Decken oftast Indiespel eller äventyrsspel. Sådana som inte blir av att jag kör på datorn då det finns så många nya spel med fläskig grafik som drar där istället. Utan Steam Decken hade jag inte börjat lira Indie så har mycket att tacka den för!
Klarar inte av handhållet alls, lirar inget på mobilen och rör aldrig mitt gameboy/ds/3ds/psp. Något fel på mig eller finns det flera?
Jag är exakt likadan. Finner ingen ro när jag spelar på handhållna enheter - har noll spel på mobiltelefonen.
spontanköpte en playstation portal och tog med den när jag satt hundvakt i helgen typ 4 mil hemifrån. kändes ganska framtid att sitta där borta och spela på PS5an hemma i vardagsrummet.
köpte en steamdeck men har ärligt talat knappt använt den alls annat än till emudeck. hade en switch, men gav bort den då jag nästan aldrig spelade på den, speciellt inte bärbart.
bara under den senaste veckan har jag nog använt portal mer än totala timmar spenderade med både steamdeck och switch. oftast i sängen.
Har alltid haft svårt för bärbart men när jag pendlade så blev det en del spel på iPhones. Har ägt några bärbara konsoler men det blev sällan av att jag använde dem.
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6
Har spelat på switchen mest dockat, men nu senaste har jag kört det handhållet i soffan då jag har köpt Kotor 1 och tycker det funkar galant på en liten skärm.
Enda jag spelar stationärt på switchen är Smash, allt annat kör jag bärbart.
Hemma spelar jag bärbart ibland med min Switch Oled, tycker det blir gemytligare på nått sätt än att spela på dumburken. Spelar även bärbart på Switch på resor och vandringar. Som TS är inne på så föredrar jag helt klart långsamma spel, gärna 2D, när jag spelar bärbart. Typ RPG:s, strategispel etc. Actionspel i 3D mm. gör sig bättre på TV:n än på den mindre skärmen.
Hat alltid haft bärbart spelande men det har alltid varit ett andrahandsval.
Sen Nintendo Switch och senare steam deck tillåtet samma spel stationärt som bärbart så har användningen ökat.
Jag spelar alla möjliga spel bärbart när jag inte har tillgång till stationärt.
Ibland kör jag lokal streaming till steam decken om jag använder den hemma för att öka prestandan.
Jag har aldrig spelat bärbart som man ”ska” spela bärbart, dvs på bussen eller ute. Spelar bara hemma eller på något hotellrum ibland.
Så storleken har ingen betydelse för mig, är riktigt nöjd med min Steam deck och Switch. Perfekt för en familjefar när TVn är upptagen. PCn är ockuperad av tonårssonen sedan länge.
Älskar mina bärbara konsoler.
Klarar inte av handhållet alls, lirar inget på mobilen och rör aldrig mitt gameboy/ds/3ds/psp. Något fel på mig eller finns det flera?
Same.
Switchen har stått dockad sedan 2017 typ. Har ett större gäng spel till bärbara enheter som PS Vita och 3DS som aldrig ens riktigt spelats. Gillar bärbart spelande mer i teorin, idén känns mysig. 😅
Fanboys be gone! 🤮
Av alla de bärbara enheterna jag ägt så är nog Switch Lite och PS Vita mina favoriter. Just nu har jag bara en Steam Deck, som jag knappt använder ärligt talat. Väntar ivrigt på "Switch 2".
Men när jag väl spelar bärbart så är det soffan jag föredrar och sen sängen. Att ta med den ut känns sådär, testade ta med min deck på flyget till Tyskland I sommar, kändes konstigt, speciellt med folk som satt bredvid och glodde på vad man gjorde. Låt mig spela mina hentai spel i fred lixom! (skojar...?)
Av alla de bärbara enheterna jag ägt så är nog Switch Lite och PS Vita mina favoriter. Just nu har jag bara en Steam Deck, som jag knappt använder ärligt talat. Väntar ivrigt på "Switch 2".
Men när jag väl spelar bärbart så är det soffan jag föredrar och sen sängen. Att ta med den ut känns sådär, testade ta med min deck på flyget till Tyskland I sommar, kändes konstigt, speciellt med folk som satt bredvid och glodde på vad man gjorde. Låt mig spela mina hentai spel i fred lixom! (skojar...?)
Had med min steamdeck på pendeltåg några gånger men kunde inte heller slappna av med massa folk runtomkring. Spelar den mest hemma i sängen eller fåtöljen och spelen är såna som funkar med handkontroll. Exempelvis onlineskjutare eller chivalry 2 gör sig bäst med mus och tangentbord vid den gamla stationära. Steamdeck har gjort att jag kan spela mer och fler spel så den var ett bra köp, men bärbar är den mest inom hemmet.
Jag är exakt likadan. Finner ingen ro när jag spelar på handhållna enheter - har noll spel på mobiltelefonen.
Same.
Switchen har stått dockad sedan 2017 typ. Har ett större gäng spel till bärbara enheter som PS Vita och 3DS som aldrig ens riktigt spelats. Gillar bärbart spelande mer i teorin, idén känns mysig. 😅
Samma här. Har en Vita som är fin och så men jag spelar nästan aldrig på den.
00:00:02:42
https://www.fz.se/forum/trad/459306-din-sommar-gaming-horna
Sådär spelar jag helst bärbart.
Spelar på min Rog Ally i soffan, sängen och på resande fot. Spelar alla möjliga spel från indie till rpg. Spelar "native" eller via Geforce Now. Om jag vill spela med mus/keyboard eller som konsol på TV så dockar jag den bara. Den har helt ersatt min stationära gamingdator sedan jag gick över till Geforce Now. Som andra har skrivit så har en värld av härliga indie-spel öppnats för mig sedan jag skaffade mig denna. Jag är nöjd och min son är nöjd som fick en fin gamingdator, win-win