Rapport: Bandai Namco skrotar projekt och pressar anställda att säga upp sig
Men man får betalt? Hade nog kunnat kolla på film eller något 8h om dagen för att få ut en lön
Inga problem sätt mig i ett rum jag har med mig Steam Deck min backlogg är stor kan stanna där några år. Vad ska dom göra ge mig sparken?
Tror inte du får det, och det är helt möjligt att företaget inte behöver betala avgångsvederlag om de sparkar någon som sitter och tittar på film eller annat 8h om dagen.
Men man får betalt? Hade nog kunnat kolla på film eller något 8h om dagen för att få ut en lön
Njae, tror det är ett sånt läge man tror att man skulle trivas med men om det skulle ske så skulle det vara kul ett tag men man går snabbt ner sig.
En glad kalmarit boende på Gotland!
Återigen, Japan work-life su**s.
Det är bättre/billigare/snyggare för företaget om du säger upp dig själv.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Behandlar man människor på detta vis tycker jag inte att det är något som helst fel om personalen beter sig illa tillbaka. Beroende på vilka begränsningar man har i rummet skulle dessa personer kunna utvecklas rejält.
Bara fantasin som sätter gränser.
Givande diskussioner.
Förbättra diverse kunskaper.
Tror inte du får det, och det är helt möjligt att företaget inte behöver betala avgångsvederlag om de sparkar någon som sitter och tittar på film eller annat 8h om dagen.
Vad ska folk annars göra om de skickas till tomma rum utan några som helst arbetsuppgifter? Sitta och stirra i väggen 8h om dagen?
Det här är ju faktiskt renodlad tortyr, ingen överdrift, så man kan ju hoppas att de ansvariga råkar ut för något liknande.
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
Vad ska folk annars göra om de skickas till tomma rum utan några som helst arbetsuppgifter? Sitta och stirra i väggen 8h om dagen?
Syftet är att få personalen att säga upp såg så, ja, stirra in i väggen är det du får göra.
Det här händer då och då. Även i Sverige: https://www.journalisten.se/nyheter/en-frysbox-30-miljoner/
Inga problem sätt mig i ett rum jag har med mig Steam Deck min backlogg är stor kan stanna där några år. Vad ska dom göra ge mig sparken?
Liten mer detalj från GR:
"Om de stannar kvar kan företaget sedan motivera deras dåliga prestationer för regeringen och avskeda dem ändå, men utan kompensation."
https://www.gamereactor.se/bandai-namco-lagger-ner-flera-proj...
Liten mer detalj från GR:
"Om de stannar kvar kan företaget sedan motivera deras dåliga prestationer för regeringen och avskeda dem ändå, men utan kompensation."
https://www.gamereactor.se/bandai-namco-lagger-ner-flera-proj...
Ja då är det illa
Är det här verkligen en grej?
Det värsta jag hört på länge!
Tyvärr är detta inte en grej bara i Japan. Sverige har ett ganska starkt arbetstagarskydd, även om det luckras upp mer och mer genom åren, men det är det få andra som har.
Är det här verkligen en grej?
Det värsta jag hört på länge!
Jo, Japan är inget vidare bra land att jobba i eller kanske bo i för den delen.
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
Arbetskulturen i Japan verkar ju vara så himla bananas.
Tänker ofta på scenen ur Jiro dreams of Sushi när sushipappan berättar en ”skön” anekdot om när hans barn för första gången såg honom i hemmet, sovandes på en soffa. (Han jobbade annars konstant)
Varpå barnen ska ha sagt ”mamma, det ligger en man och sover på våran soffa!”
Sen skrattar han belåtet åt vilken disciplinerad arbetare han är.