Releasehästryttare
HK:Silksong

Ville tipsa om att någon fått tag i demot och laddat upp en letsplay av det på YT!

Medlem

Wow spännande! Vill kolla, men ändå inte på samma gång... När (om *fingers crossed*) spelet kommer vill jag uppleva det och all dess charm för första gången när jag spelar det. Men kul att det finns något form av material från det.

Här i hushållet håller vi tummarna att utvecklingen går åt rätt håll och att spelet lever upp till förväntningarna. Lirade igenom det när det släpptes och sedan dess har till och med min icke-spelande sambo lirat igenom det två(!!) gånger. Silksong är det enda spel hon faktiskt sett fram emot att få spela. Så hoppas att det inte är alldeles för långt borta!

Medlem

Verkar vara ett demo personen spelar. Men hur fick de tag på den? Om de är beta testare så skulle inte jag ladda upp en video på youtube om det. Kul att se ändå. Undrar om man kan pogo hoppa, ser inte att spelaren gör det i videon.

Edit: Verkar som att det spelats in på E3.
Edit 2: Verkar som att man kan instant heala sig om man är skadad mycket. I hollow knight healar man ju sig steg för steg. Detta ser smidigare ut.
Edit 3: Jo man kan pogo hoppa, men man skjuter sig snett nedåt mot fienden.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Redaktör
Ponny

You're saying there is a chance!? Skämt åsido. Att det här skulle bli en sådan långbänkare hade jag aldrig trott. Men en vacker dag är det i mål!

signatur

En Bamseponny av folket

Skribent

Demon från E3 2019. De lirade igenom den tillsammans med Nintendo.

Releasehästryttare
Skrivet av Jonny Myrén:

Demon från E3 2019. De lirade igenom den tillsammans med Nintendo.

Trodde det hade några år på nacken men inte hela 5 år, känns nästan omöjligt att spelet inte släpps nu i vinter men det har jag ju hoppats ett tag nu!

Skribent
Skrivet av Devan:

Trodde det hade några år på nacken men inte hela 5 år, känns nästan omöjligt att spelet inte släpps nu i vinter men det har jag ju hoppats ett tag nu!

Ja nu MÅSTE det komma ... Jag har gett upp hoppet lite. Det släpps garanterat, men orkar inte sukta efter det längre.

Medlem

Så en teori varför Silksong tar så lång tid på sig är "Scope Creep". Team Cherry har fått en sådan stor budget att de kan lägga till alla sina nya idéer i Silksong och de kommer ständigt på nya saker de lägger till.
Med Hollow knight hade de en begränsad budget och blev tillslut tvungen att släppa spelet men nu kan de ju typ fortsätta hur länge som helst.

signatur

Medlem
Skrivet av lonian:

Så en teori varför Silksong tar så lång tid på sig är "Scope Creep". Team Cherry har fått en sådan stor budget att de kan lägga till alla sina nya idéer i Silksong och de kommer ständigt på nya saker de lägger till.
Med Hollow knight hade de en begränsad budget och blev tillslut tvungen att släppa spelet men nu kan de ju typ fortsätta hur länge som helst.

Detta tror jag på. Blir lätt så om man har, i teorin, obegränsat med tid och pengar.

Är det egot som skapar detta?

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Dom kan väl åtminstonde skaffa någon pr-person som är ansvarig för sociala medier. Det är ju knäpptyst...

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem
Skrivet av Freakon:

Detta tror jag på. Blir lätt så om man har, i teorin, obegränsat med tid och pengar.

Är det egot som skapar detta?

Ja alltså de älskar nog det dom skapar och vill att det skall bli perfekt i minsta detalj. När det väl är klart skall det portas till alla plattformar och även det lär ta tid.

Skrivet av theBoosing:

Dom kan väl åtminstonde skaffa någon pr-person som är ansvarig för sociala medier. Det är ju knäpptyst...

Med tanke på hur toxic en del människor är som kommer med dödshot osv så är det nog lättast att lägga locket på.
Utan press från utomstående så kan de göra vad dom vill i den takten dom vill.

Om Silksong blev sämre än Hollow knight och dom inser det. Skulle de vilja släppa ut spelet då?

signatur

1
Skriv svar