Unknown 9: Awakening

Releasehästryttare
Unknown 9: Awakening

Köper ni Unknown 9: Awakening i morgon?

Releasehästryttare

NI 5 som spelar det nu ikväll vad tycker ni?

Releasehästryttare

Spelet kom enbart upp i 276 spelare samtidigt på Steam!

https://steamcharts.com/app/1477940

Kan de 5 som sa att de skulle köpa det igår ljuga?

Medlem

Kan förstå de som inte valt att besvara , då det känns som att syftet med tråden inte bygger på ett genuint intresse kring spelet ifråga, utan mer handlar om att håna dess existens och ifrågasätta de som valt att köpa det (bara det att skrika ut ”NI 5” i andra inlägget säger det mesta). Tur att pollen är anonym i alla fall.

Misstänker för övrigt att en väldigt liten del av FZs läsare har registrerade konton eller intresse av att delta i skrivna diskussioner, så känns dumt att kräva att någon ska besvara utfallet av en poll, enbart för att de gick emot strömmen.

signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 Pro | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av matt76:

Kan förstå de som inte valt att besvara , då det känns som att syftet med tråden inte bygger på ett genuint intresse kring spelet ifråga, utan mer handlar om att håna dess existens och ifrågasätta de som valt att köpa det (bara det att skrika ut ”NI 5” i andra inlägget säger det mesta). Tur att pollen är anonym i alla fall.

Misstänker för övrigt att en väldigt liten del av FZs läsare har registrerade konton eller intresse av att delta i skrivna diskussioner, så känns dumt att kräva att någon ska besvara utfallet av en poll, enbart för att de gick emot strömmen.

Nä, riktig jäkla tönttråd med en ännu töntigare agenda. Hemskt trist beteende från, vad jag förmodar är, en vuxen person. Pinsamt.

Medlem

Haha va fan är det här för tråd?

Avstängd

Han undrade väll om spelet var nått att ha och det var bara 5 som svarade ja 🤷‍♂️

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Han undrade väll om spelet var nått att ha och det var bara 5 som svarade ja 🤷‍♂️

Tröttsam halmdockeargumentering är vad det är.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej, är strängt förbjudet att fråga saker och ting på det här forumet.

Underligt hur han blir påhoppad på det viset av andra användare.

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Är väl ganska tydligt om det inte är ens första dag på internet vad tråden går ut på. Precis som @Devan skämtsamt argumenterade för att “ingen skulle ljuga på internet” är andemeningen med tråden väldigt tydlig. Kallas halmdockeargumentering.

Edit:

Rättade till användarnamn.

Releasehästryttare
Skrivet av Atilaa:

Tack!

Jag tror tyvärr att många här inte tillåter att andra tycker om spel som de inte gillar.

Svarade matt i ett privat meddelande att varför jag gjorde tråden va för att jag va intresserad av att se en lets play av spelet för många resencenter säger att storyn är bra men ingen av mina vanliga lets players på YT har valt att spela spelet.
Så ville veta vad vanliga människor tycker om spelet och inte bara de som skriver om spelet för att få betalt.
Tyvärr har han valt att inte svara på det meddelandet.

Förhoppningsvis är Robin tillbaks i morgon och han kan dela ut varningar och avstängningar, även till dem som röstar upp de kränkande kommentarerna.

Medlem
Skrivet av Devan:

Tack!

Jag tror tyvärr att många här inte tillåter att andra tycker om spel som de inte gillar.

Svarade matt i ett privat meddelande att varför jag gjorde tråden va för att jag va intresserad av att se en lets play av spelet för många resencenter säger att storyn är bra men ingen av mina vanliga lets players på YT har valt att spela spelet.
Så ville veta vad vanliga människor tycker om spelet och inte bara de som skriver om spelet för att få betalt.

Förhoppningsvis är Robin tillbaks i morgon och han kan dela ut varningar och avstängningar, även till dem som röstar upp de kränkande kommentarerna.

Då har du fortfarande formulerat trådinläggen enligt halmdockan jag tog upp, snarare än att efterfråga en bred diskussion om spelets kvalitéer. Du har inte tagit upp något om lets plays osv, därav fokuset på halmdockan enligt trådens innehåll (där du insinuerar att de röstade kan ljuga) Inte konstigt att folk tar illa upp och “missuppfattar” då. Det är inte kränkande kommentarer här överhuvudtaget vad jag kan se, utan saklig kritik utifrån trådens faktiska innehåll. Om jag blir avstängd, C’est la vie!

Edit:

Såhär har du skrivit om Unknown exempelvis.

"Unknown 9: Awakening som släpptes igår kom enbart upp i 276 samtida spelare på Steam.

https://steamcharts.com/app/1477940

Sämte siffror än Concord med andra ord.” - (Fattade inte relevansen och såg efteråt att det var från en nyhetstråd)

"Det kommer inte sälja bra om man skall tro hur många som här på Fz kommer köpa det i morgon!”

https://www.fz.se/forum/trad/460631-unknown-9-awakening”

Den här bilden la du upp om Concord i denna tråden:

https://www.fz.se/forum/trad/460101-diskutera-hur-paverkar-co...

Hur tror du tråden tas emot om inte med en ensidig hånande ton? Står fast vid att jag tycker det var en halmdockeargumentation i den här tråden.

Avstängd
Skrivet av QBAN92:

Tröttsam halmdockeargumentering är vad det är.

Vad betyder det?

signatur

Medlem

Känns som en tråd som kommer stängas...

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Devan:

Tack!

Då kanske det ska framgå i trådstarten.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad betyder det?

Det är ett argumentationsfel. Du argumenterar med någon om ett spel på felaktiga premisser, som tex låga försäljningssiffror istället för en faktiskt diskussion om spelet. Att fokusera på en liten del, och göra det till hela diskussionen. Om du söker finns det nog bättre förklaringar än detta.

Avstängd
Skrivet av QBAN92:

Det är ett argumentationsfel. Du argumenterar med någon om ett spel på felaktiga premisser, som tex låga försäljningssiffror istället för en faktiskt diskussion om spelet. Att fokusera på en liten del, och göra det till hela diskussionen. Om du söker finns det nog bättre förklaringar än detta.

Men att diskutera ett spel låga försäljningssiffror är väll inget fel.
"Håna" och göra sig rolig över misslyckade spel har alltid förekommit. Fast jag såg inte detta som det men endå, det är inget fel ibsig.

signatur

Medlem
Skrivet av Molotov:

"Håna" och göra sig rolig över misslyckade spel har alltid förekommit. Fast jag såg inte detta som det men endå, det är inget fel ibsig.

Då är reaktionerna inte så konstiga? Att folk stör sig?

Det är då heller inte en frågan om en seriös diskussion om spelets kvalitéer i sig, om det är utgångspunkten. Jag såg iallafall att fokuset inte var på spelet i sig och lämnar ärligt talat diskussionen nu, mina ståndpunkter finns med här.

Releasehästryttare
Skrivet av Molotov:

De flesta som känner mig här på Fz vet att jag skojar om allt oavsett om en produkt är bra eller ej.
Som till exempel så absolut älskar jag Resident evil spelen även så tvekar jag inte en sekund att göra narr av dem för många saker i spelen är riktigt dumma.

Men nu har ju några bestämt sig att göra personliga påhopp på grund av det vilket är tråkigt.

När jag gjorde tråden så va jag ju intresserad av spelet men ingen här vill prata om spelet utan bara kalla mig ord i stället.

Hoppas på bättring i framtiden!

Medlem
Skrivet av Balunan:

Nä, riktig jäkla tönttråd med en ännu töntigare agenda. Hemskt trist beteende från, vad jag förmodar är, en vuxen person. Pinsamt.

Skrivet av QBAN92:

Det är inte kränkande kommentarer här överhuvudtaget vad jag kan se, utan saklig kritik utifrån trådens faktiska innehåll. Om jag blir avstängd, C’est la vie!

Hur kan du inte anse att ovan är kränkande kommentar?

Avstängd
Skrivet av QBAN92:

Då är reaktionerna inte så konstiga? Att folk stör sig?

Det är då heller inte en frågan om en seriös diskussion om spelets kvalitéer i sig, om det är utgångspunkten. Jag såg iallafall att fokuset inte var på spelet i sig och lämnar ärligt talat diskussionen nu, mina ståndpunkter finns med här.

Jag förstår inte din poäng fortfarande.
Ser inget fel med trådstarten, eller vad det är att bli upprörd över att tråden startade.

signatur

Medlem
Skrivet av noreason:

Hur kan du inte anse att ovan är kränkande kommentar?

Det var inte konstruktivt, och det var inte tråden heller enligt mig. Tack för mig.

Avstängd
Skrivet av Devan:

De flesta som känner mig här på Fz vet att jag skojar om allt oavsett om en produkt är bra eller ej.
Som till exempel så absolut älskar jag Resident evil spelen även så tvekar jag inte en sekund att göra narr av dem för många saker i spelen är riktigt dumma.

Men nu har ju några bestämt sig att göra personliga påhopp på grund av det vilket är tråkigt.

När jag gjorde tråden så va jag ju intresserad av spelet men ingen här vill prata om spelet utan bara kalla mig ord i stället.

Bara anmäla alla påhopp, små som stora det är lika.

signatur

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag förstår inte din poäng fortfarande.
Ser inget fel med trådstarten, eller vad det är att bli upprörd över att tråden startade.

Då hänvisar jag till mitt längre inlägg jag postade här. Och om du inte ser poängen med argumentationsfel, så är det ingen diskussion jag vill underhålla särskilt mycket.

Och kanske också för kontext vad jag menar ta med tråden om lanseringstrailern där jag i princip fick försvara för en annan användare att om spelet är bra så önskar jag det framgång (det var samma resonemang som här), för ytterligare kontext: https://www.fz.se/forum/trad/460603-unknown-9-awakening-har-f...

Medlem

Det var väldigt uppenbart för mig, och tydligen andra, att trådens enda syfte var att håna spelet och folk som eventuellt var intresserade av att införskaffa det. En väldigt uppenbar hånfull ton och hånande formuleringar. Väldigt töntigt och pinsamt i sådana fall, det står jag fast vid.

Men om du säger att det hela bara var ett missförstånd och att tråden istället kom från en plats av genuin nyfikenhet och intresse för spelet så ber jag om ursäkt för min kommentar, Devan.

Medlem
Skrivet av Devan:

Hoppas din ton också blir det. Din kommentar när jag frågade om AAA spel i Steam demotråden var ju oskön, likt dina insinueringar om avstängningar.

Medlem
Skrivet av Balunan:

Det var väldigt uppenbart för mig, och tydligen andra, att trådens enda syfte var att håna spelet och folk som eventuellt var intresserade av att införskaffa det. En väldigt uppenbar hånfull ton och hånande formuleringar. Väldigt töntigt och pinsamt i sådana fall, det står jag fast vid.

Men om du säger att det hela bara var ett missförstånd och att tråden istället kom från en plats av genuin nyfikenhet och intresse för spelet så ber jag om ursäkt för min kommentar, Devan.

<Uppladdad bildlänk>

Hån faller inom kategorin kränkningar förövrigt.

Medlem

Otroligt löjligt beteende av @matt76, @balunan @jönsen @qban92 och @kasse, att direkt ta tråden off topic för att med ljus och lykta söka efter någon form av gömda agenda, tragiskt beteende.

1. Alla som spenderat någon nämnvärd tid på forumet vet att @Devan är känd för att skoja om allt möjligt, överdriva, använda hyperboler, och använda sig av memes. Alla vet att man tar mycket av det han säger med med ro, finns noll anledningar att gå till attack och reta upp sig så blodtrycket når farligt höga nivåer.

2. Att göra sig lustig om spel som går dåligt har man ALLTID gjort, är inte direkt något nytt fenomen. Sen skulle det här forumet dö ut väldigt fort om man inte längre fick göra sig lustig över saker och ting.

3. Unkown 9 har låga spelarantal vilket betyder att det sålt dåligt. Det har låga betyg runt 63 på meta- och opencritic, samt "mixed" på Steam. Då han och många andra är på forumet är det naturligt att fråga vem här som tänk sig spela det, sen när fem personer sa att de tänkte göra det så är ju en uppföljning också naturlig. Är inte allt för svårt att förstå.

4. Om man nu känner att en tråd har ett annat syfte, eller "agenda", då kan man ju pejla läget innan man börjar tjafsa.

Åter till topic!
Själv är jag också nyfiken på vad folk på FZ som lirat Unkown 9 tycker, för konceptet verkar spännande men läst en hel del negativt om allt från tekniska bekymmer till grafiken till gameplay och till presentationen. Vet två forummedlemmar som lirat men känner inte för att pinga dem då tråden blivit så otroligt konfrontativ.

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Otroligt löjligt beteende av @matt76, @balunan @jönsen @qban92 och @kasse, att direkt ta tråden off topic för att med ljus och lykta söka efter någon form av gömda agenda, tragiskt beteende.

Jag försöker inte hitta någon agenda. Jag har själv i andra trådar om Unknown sett hur det blivit förlöjligat. En användare kallade en annan forumits förhandsbokning för det "Dummaste du gjort detta året.". Jag visste inte ens vad spelet var för bara en vecka sen, men förstår nu intentionen bakom hånen. Om Devan vill håna spelet (oavsett anledning) och samtidigt visa genuint intresse. Fine!

Jag har varit här fyra år och sett Devan lite titt som tätt, men att jag måste underordna mig andra forumiters sätt att skriva tycker inte jag är rättvist. Mina poänger var tydliga, oavsett intentionen. Det var inte mer än så.

Nu ska jag inte gå OT mer.

Medlem
Skrivet av Atilaa:

1. Alla som spenderat någon nämnvärd tid på forumet vet att @Devan är känd för att skoja om allt möjligt, överdriva, använda hyperboler, och använda sig av memes. Alla vet att man tar mycket av det han säger med med ro, finns noll anledningar att gå till attack och reta upp sig så blodtrycket når farligt höga nivåer.

2. Att göra sig lustig om spel som går dåligt har man ALLTID gjort, är inte direkt något nytt fenomen. Sen skulle det här forumet dö ut väldigt fort om man inte längre fick göra sig lustig över saker och ting.

3. Unkown 9 har låga spelarantal vilket betyder att det sålt dåligt. Det har låga betyg runt 63 på meta- och opencritic, samt "mixed" på Steam. Då han och många andra är på forumet är det naturligt att fråga vem här som tänk sig spela det, sen när fem personer sa att de tänkte göra det så är ju en uppföljning också naturlig. Är inte allt för svårt att förstå.

4. Om man nu känner att en tråd har ett annat syfte, eller "agenda", då kan man ju pejla läget innan man börjar tjafsa.

Åter till topic!
Själv är jag också nyfiken på vad folk på FZ som lirat Unkown 9 tycker, för konceptet verkar spännande men läst en hel del negativt om allt från tekniska bekymmer till grafiken till gameplay och till presentationen. Vet två forummedlemmar som lirat men känner inte för att pinga dem då tråden blivit så otroligt konfrontativ.

Jag hade inte brytt mig om han inte faktiskt gav en förklaring senare till vad han egentligen ville med tråden. Varför inte skriva det från början isf? Men men ingen stor grej så jag ger mig.

12
Skriv svar