Xbox bjöd på en mer än en okej show!

Medlem
Xbox bjöd på en mer än en okej show!

Tillsammans med den show de erbjöd i somras har Microsoft och Xbox på senare tid steppat upp sitt Gameshow-nivå rejält! Det känns mer och mer som det faktiskt finns spel till Xbox och Gamepass (som mer än ofta erbjuds till PC för de som hatar konsol) och ikväll var det också en AAA-show de bjöd på! Den kan ses i sin helhet här ovan. Men nej, de visade inte upp Silksong ikväll heller.

Här följer dock några trailers som föll mig i smaken!

Jag har inte ens hunnit ta mig an Alan Wake II ännu, men då jag älskade originalet way back till Xbox 360 har jag länge varit pepp på den. Denna expansion som tycks bli en cross-over med Control och dess karaktärer verkar riktigt spännande! Mer fokus på skräck än action-äventyr tycks helt rätt väg att gå i min bok.

Vet inte om jag förstod så mycket av denna, eller vad det är för slags spel, men kanske är det därför jag blev så intresserad utav det!

Läcker grafisk stil räcker för att locka in mig! Är det ett enspelaräventyr i klass med L.A. Noir är jag verkligen på!

Ser otroligt ut men kommer nog inte vara för mig. PvPvE och Souls-liknande är ingenting för mig tror jag. Tyvärr.

Älskar grafiska stilen som påminner om Sable något så kan vara intressant!

Jumpscare-skräckis som kan vara lagom för att jag ska våga mig ta mig igenom det!

Vad tyckte ni om showen och vilka spel ser ni fram emot?

Ambassadör
Xbox

Fastnade också för Dead Space: Ålderdomshem (Cronos)! Ser fränt ut.

I övrigt bra show, stabilt tempo och inga jobbiga presentatörer.

signatur

Jump in.

Backloggens befriare

@Mortaigne typiskt 3/5-spel

signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Fastnade också för Dead Space: Ålderdomshem (Cronos)! Ser fränt ut.

I övrigt bra show, stabilt tempo och inga jobbiga presentatörer.

Haha perfekt beskrivning av spelet 😅

Medlem

MS är bra på shower, onekligen.

Men det är den enkla biten.

Väntar fortfarande på resultat == bra spel.

Deras trackrecord där är ju, minst sagt, skakigt.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

MS är bra på shower, onekligen.

Men det är den enkla biten.

Väntar fortfarande på resultat == bra spel.

Deras trackrecord där är ju, minst sagt, skakigt.

Jo, men det tar lite tid då det vi sett utannonseras i år mestadels släpps 2025 men i vissa fall redan har lanserats. Så är mer positivt inställd inför deras framtid efter sommarens och höstens shower!

Medlem

Jag såg flera spel som jag vill se mer av och eventuellt testa. Riktigt bra!

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Jag spelar på Playstation och jag hoppas verkligen att Xbox kommer ur den svacka som har haft under ganska många år.
Annars tror jag att det finns en risk att Sony blir för bekväma vilket aldrig är bra. Dom behöver konkurrens.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Bra show, det kan jag hålla med om. Bra trailers! Wheel World såg lite annorlunda ut, kommer läsa recensioner i alla fall.
AW2 och Phasmophobia i VR kommer spelas efter burken uppgraderats nästa år.
(Eller ja vi ska försöka spela Phasmophobia, jag har svårt för skräckspel men lovade partnern....skjut mig.)

1
Skriv svar