Dragon’s Dogma 2 kan nu spelas i 50-60 FPS

Robot
Dragon’s Dogma 2 kan nu spelas i 50-60 FPS

Nu kan du få ut mer kräm från draken.

#Capcom, #Dragons-dogma-2

Medlem

Men ingen PS5 Pro patch?

Medlem
Medlem
Skrivet av Gertzy:

Men ingen PS5 Pro patch?

DF fick runt 50 FPS innan den här patchen på PS5 Pro i snyggläget. Så skulle väl tro att Pro presterar på 60FPS nu efter denna patch. Frågan är väl om den håller detta stabilt.

Edit:

Dragons Dogma 2 får Ps5 PRO patch.

https://blog.playstation.com/2024/09/24/ps5-pro-developers-sh...

Citat:

“Greetings, Arisen on PlayStation! From all of us at Capcom, we are thrilled to welcome the PS5 Pro.

Dragon’s Dogma 2 will benefit from the power of the PS5 Pro, PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) and new ray tracing technology, allowing improved framerates.

For those new to Dragon’s Dogma 2, prepare for a single player, narrative driven action-RPG that challenges players to choose their own experience – from the appearance of their Arisen, their vocation, their party, how to approach different situations, and more. Set forth on your grand adventure on PS5 Pro, Arisen.”
– Joseph Bustos, Social Media & Community Manager, Capcom USA

Medlem
Skrivet av Aletheides:

DF fick runt 50 FPS innan den här patchen på PS5 Pro i snyggläget. Så skulle väl tro att Pro presterar på 60FPS nu efter denna patch. Frågan är väl om den håller detta stabilt.

Edit:

Dragons Dogma 2 får Ps5 PRO patch.

https://blog.playstation.com/2024/09/24/ps5-pro-developers-sh...

Ah! Vilken tur. Verkade konstigt att de la ner tid på förbättrad prestanda till nuvarande konsoler men inte en kommande för förbättrad spelprestanda.

Medlem

Lång väntan nu på PS5 Pro, hoppas Wukong får en fin uppgradering också, årets spel innan TheRabBrad så jag har stora förhoppningar där också.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Så alla alternativ har svajig framerate? Varför inte låsa till 30 eller 40?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Men ingen PS5 Pro patch?

Ingen PS6 patch heller, dålig stil Capcom.

Medlem

Älskade ettan men Dragon's Dogma 2 var en stor besvikelse.

Grafiken är underbar, världen vacker och stämningen skön, så det är inte det.

Men som i de flesta AAA-spel är utvecklaren så orolig att spelaren kommer ta dåliga beslut och klaga, så de gjorde att inga beslut spelade någon som helst roll. Inget val du gör har negativa konsekvenser.

Val av vapen och rustning spelade ingen roll och de olika typerna av specialattacker, skadetyper, magier, debuffs och annan utrustning spelar ingen nämnvärd roll.

Tex la de ner en massa tid på att utveckla ett system med olika smidesstilar (som Vermundian, Elven, Dwarven mfl) som låter så djupt och intressant i teorin men har ingen nämnvärd praktisk effekt.

Världen är som sagt vacker men tråkig. Det finns inget spännande att utforska. Det fanns inget överraskande eller unikt, och spelet var väldigt kort.

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Ingen PS6 patch heller, dålig stil Capcom.

Fruktansvärt dålig stil, har sett fram emot Switch 4 och xbox 2026 versionen..😄

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Älskade ettan men Dragon's Dogma 2 var en stor besvikelse.

Grafiken är underbar, världen vacker och stämningen skön, så det är inte det.

Men som i de flesta AAA-spel är utvecklaren så orolig att spelaren kommer ta dåliga beslut och klaga, så de gjorde att inga beslut spelade någon som helst roll. Inget val du gör har negativa konsekvenser.

Val av vapen och rustning spelade ingen roll och de olika typerna av specialattacker, skadetyper, magier, debuffs och annan utrustning spelar ingen nämnvärd roll.

Tex la de ner en massa tid på att utveckla ett system med olika smidesstilar (som Vermundian, Elven, Dwarven mfl) som låter så djupt och intressant i teorin men har ingen nämnvärd praktisk effekt.

Världen är som sagt vacker men tråkig. Det finns inget spännande att utforska. Det fanns inget överraskande eller unikt, och spelet var väldigt kort.

Utan rätt beslut kommer man ju inte vidare, DM2 kräver väl ändå lite mer än genomsnittet skulle jag vilja säga.,..
Är spelet kort? Imo så har jag lagt ner tillräckligt med tid för att kunna försvara prislappen, och det utan att ha spelat klart spelet, så vad är kort för dig?,

Medlem
Skrivet av roftg:

Utan rätt beslut kommer man ju inte vidare, DM2 kräver väl ändå lite mer än genomsnittet skulle jag vilja säga.,..
Är spelet kort? Imo så har jag lagt ner tillräckligt med tid för att kunna försvara prislappen, och det utan att ha spelat klart spelet, så vad är kort för dig?,

60 timmar tog det för mig haha. Så det är ju inte kort jämfört många andra spel, men kort jämfört med ettan och med tanke på att utvecklaren hävdade att Dogma 2:s värld skulle vara 4 gånger så stor som ettans.

Absolut så har jag fått valuta för mina 700 kr, men ett sånt här "epic RPG" jämför man med RPG:s som ger hundratals timmar av nöje och som kan värderas till tusentals kronor.

Man måste spela Dragon's Dogma 2 ganska långt innan man märker bristerna och hur "tunt" det är jämfört med det första intrycket man får (vilket är fantastiskt), och man kan konstatera att spelet inte uppfyller det de lovat.

Dels löftet om s.k. emergent gameplay. Innan släpp skröt de om dynamiska händelser där slumpartade oförutsedda händelser kunde ske, och att världen "lever" även när spelaren inte är där, vilket visade sig vara total bullshit.

Och den andra punkten, hur det kan komma sig att ett team får designa såna avancerade system som tex olika smideskonster, en massa olika specialskills, vapentyper, rustningar och ingredienser man kan plocka och koka ihop, men så visar det sig att ingenting av det har någon som helst praktisk betydelse. Dels för att spelet är så himla lätt och du bara behöver spamma samma basic attack med valfri skill och döda allt, och dels för att spelaren inte ens hinner bygga upp sin gubbe ens halvvägs förrän spelet redan är slut!

Det här är vad jag ser som de största besvikelserna, men på Steam där spelet har usla 60% positiva reviews så redogörs för många andra brister. Det är många RPG-fans och Dogma-fans därute som observerat det här spelets många brister.

Det är så klantigt. Det är så dålig planering under utvecklingen.

Jag minns inte namnet, men regissören som står bakom visionen med det här spelet har verkligen hjärtat på rätt ställe, så det är inte det. Den mannen skiter totalt i pengarna, han är en äkta konstnär som vill skapa något unikt, göra avtryck och faktiskt påverka människors liv. Men han misslyckades med Dragon's Dogma 2.

Det är ett totalt ofullständigt spel som uppenbarligen skulle behövt två år till av utveckling för att uppfylla visionen om det där stora, djupa RPG:t som förtjänar nämnas i samma andetag som Elden Ring, Skyrim, Witcher 3, Baldur's Gate 3 och Kingdom Come: Deliverance.

signatur

Memento Mori

Medlem

tog bara ungefär 7 månader för spelet att lämna early access

Medlem

2024 och vi pratar fortfarande om 50-60 fps.. Ögonen blöder.
Spelar hellre med över hundra fps med grafiken på lägsta möjliga inställningar om så krävs.

Medlem

Folk får sluta köpa ofärdiga spel.
Dock många streamers som fick skit (av fanboy) för att dom sade att spelet inte var klart än / flöt på i dålig framerate, efter dom fick testa det före release.

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Folk får sluta köpa ofärdiga spel.
Dock många streamers som fick skit (av fanboy) för att dom sade att spelet inte var klart än / flöt på i dålig framerate, efter dom fick testa det före release.

Jag köpte spelet nära release och det kändes färdigt. Sen kändes det lågbudget men det gjorde ju första delen också.

Medlem

"Fuck you om du inte har en TV med VRR, amirite"

signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Inget 40fps för 120hz TV-läge för PS5?
Förstår inte varför inte fler spel har det 2024

1
Skriv svar