Guerrilla-utvecklare: "Vi var färdiga med Killzone när vi gick över till Horizon"

Robot
Guerrilla-utvecklare: "Vi var färdiga med Killzone när vi gick över till Horizon"

Menar att de avsiktligen är varandras motsatser.

#Guerrilla, #Horizon, #Killzone

Medlem

Hade varit intressant med en återkomst av "Halodödaren", kanske kan få liv i utvecklandet av nästa Halo? 🤔

Medlem

Ge Killzone till en annan studio? Sony har väl en hel del som skulle klara det? I alla fall kan väl någon studio göra remakes av spelen? Bara tankar.

Behöver väl inte vara just de själva om de nu är helt emot och vill glömma det spel som satt dem på kartan. Oh well.

Gillar Horizon spelen, dock minus på några småsaker.

Medlem

Bästa var ju Killzone: Liberation på PSP, gillade även Mercenary på VITA även om det var en ganska basic fps.

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Ge Killzone till en annan studio? Sony har väl en hel del som skulle klara det? I alla fall kan väl någon studio göra remakes av spelen? Bara tankar.

Behöver väl inte vara just de själva om de nu är helt emot och vill glömma det spel som satt dem på kartan. Oh well.

Glömma? Man behöver väl inte mjölka o fortsätta göra samma spel, dom lyckades ju bättre med Horizon än dom någonsin gjort med Killzone så känns ju logiskt att skapa nya IPs. Dom kände sig väl klara med just Killzone, och då behöver dom väl inte bara ge bort det till nån annan studio, som kanske rent av förstör deras legacy!

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Största skillnaden skulle jag säga består i att Killzone är kul att spela medan Horizon är ytterst mediokert. YMMV.

Medlem

Nu var det så fruktansvärt längesen jag spelade Killzone men jag minns att jag verkligen gillade atmosfären och settingen. Jag tar gärna ett till spel!

Gen
Medlem

Man känner sig lite mätt på Horizon, kommit en del titlar den senaste tiden. Teamet kanske vill rensa smaklökarna igen och gå tillbaka till Killzone? Känns inte som att ett tredje Horizon hade mottagits väl då tvåan trots allt var hyfsat lik ettan.

Medlem

De kunde väl blandat mellan spelen för mer variation. Ena gången Killzone, nästa Horizon. Alternativt ett nytt ip. Saknar Killzone faktiskt, speciellt med tanke på bristen av fps-spel hos Sony.

Medlem
Skrivet av Valloniet:

Största skillnaden skulle jag säga består i att Killzone är kul att spela medan Horizon är ytterst mediokert. YMMV.

Nu har jag inte så stor koll på Killzone serien i helhet men av vad det jag prövat kändes inte Killzone bättre än andra First person shooter spel.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Redaktör
Ponny

Jag tillhör ju skaran som älskar Horizon-spelen. Är min typ av äventyr. Samtidigt hade det piggat upp i Sonys stall om det återigen fick nåt eget, stort fps. Låter dock som att Guerrilla är klara med det, så varför inte passa vidare till en annan studio. Oklart vilken dock? Sony har ju gott om tredjepersonsstudior men det är lite si och så med förstapersonsdelen.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

RIktigt tråkiga nyheter, Horizon är mediokert at best. Ett renodlat multiplayer Killzone med samma grymma känsla som de äldre Killzone spelen hade piggat upp Sonys spelbibliotek som saknar just multiplayer fps lir i sin katalog.

Medlem

Horizon-spelen är rent skräp, har Sony tänkt överge Killzone får man hoppas att det sker efter ett gäng remasters till PC. Framförallt Killzone 3 var riktigt trevligt.

Medlem

Tycker de borde gå tillbaka till killzone eller något i den stilen. Horizon är väldigt meh I mitt tycke och storyn blir lång dragen. Grafiskt jätte vackert dock.

Medlem

Killzone remastered till PC när?

Medlem

Nu ska det mjölkas Horizon till döddagar istället.
Snacka om ironiskt.

Medlem

Killzone 2 kommer alltid att förbli ett av mina absoluta favoritspel.

Väntade bra länge med att spela Horizon Forbidden West på grund av att storyn och världen i Zero Dawn kändes på tok för platt. Visade sig att de gjorde ett betydligt bättre jobb på den fronten i tvåan, så nu finns det åtminstone lite hopp för eventuell del tre.

Medlem

Hade vart skoj om Sony gav Bungie uppgiften att skapa ett nytt Killzone spel 😅

Medlem

Tror det var bra beslut att gå vidare, det som släpptes till Ps4 kändes rätt trött och oinspirerat. Men skulle gärna se originaltrilogin remastrad till Ps5!

Medlem

Och då är jag färdig med Guerrilla. Tycker inte om Horizon-spelen alls.

signatur

"There will be another time"

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Nu var det så fruktansvärt längesen jag spelade Killzone men jag minns att jag verkligen gillade atmosfären och settingen. Jag tar gärna ett till spel!

13 år sedan Killzone 3, och jag jämför fortfarande många FPS-spel med Killzone. Hittills är det knappt något som lyckats mäta sig med den atmosfären som fanns i Killzone-spelen.

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

13 år sedan Killzone 3, och jag jämför fortfarande många FPS-spel med Killzone. Hittills är det knappt något som lyckats mäta sig med den atmosfären som fanns i Killzone-spelen.

Atmosfären var tät, indeed.

Avstängd

Killzone gjorde väll inte mycket väsen för sig när det var aktuellt. Fick väll alltid stå i skuggan av Halo?
Konsol-FPS allmänt kändes rätt meh, kanske det kom till PC jag har ingen aning.
Skulle dock vara perfekt läge att återuppliva Killzone och släppa det som VR-spel för PSVR2. Det känns som det skulle vara den naturliga utvecklingen av serien och sony behöver jobba själva lite på den makapären också.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Som PC-spelare så har jag aldrig ens noterat Killzone då de spelen kom i en tid då inget från Sony kom till PC. Sjukt nog krävs det nog några remasters för att få upp intresset för så gamla spelserier som legat i dvala om de vill släppa nytt.

1
Skriv svar