Diskutera – Hyllade spel du inte förstår storheten hos

Medlem

Jag blir besviken på nästan alla spel som får 5/5 i betyg. För mig om ett spel förtjänar en 5a så borde det vara lika bra som visionen av Star Citizen.

Medlem

Ja men World of Warcraft måste ju ligga högst upp för mig.

Medlem

Tekken 7 och 8, känns inte som dom har utvecklats något annat än grafiskt. Det är mest bara att hamra på knapparna. Känns som att skills inte spelar någon som helst roll, helt random vem som vinner till skillnad från Street Fighter där det krävas många timmar för att bli bra. Gillar fighting spel men Tekken förstår jag inte, kan vara roligt nån halvtimme men sen tröttnar man. Kan dock bero på att jag inte spelat det tillräckligt mycket och inte förstår hur det ska spelas. Tycker generellt att 2d-fighting är bättre än 3d även om jag också gillar t ex Soul Calibur serien.

Medlem

Hela Halo spelserien förstår jag inte riktigt at det är så hyllat.
Det är en typ ok FPS.
Unreal spelen, även Unreal MP spelen är bättre på alla sett o vis.

Även Diablo är ett mysterium i min värld varför det är så hypat.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Satisfactory tycker jag är medelmåttigt - inte dåligt, men absolut inte så kanonbra som en del hyllningar vill få det att framstå som. Valheim tyckte jag också var en klar besvikelse. Otroligt trist och monotont byggande, i ett vampyrspel? Nej, det rimmar illa för mig.

Valheim... Trist of monotont byggande i ett vampyrspel?
Tänker herr Pettson på V Rising kanske?

Valheim är ju av temat vikingar och nordisk mytologi.

Medlem

Counter-Strike
Minecraft
World of warcraft

Medlem

Många spel som jag inte har tålamod till - Cities, Civ, Stellaris, något Age of Wonders m.fl.som jag köpt men inser att de här genresen inte fångar mig längre.

Annars spelade jag inte klart Dead Space remake trots att originalet är ett av mina favoritspel någonsin. Ett par Tales of.., FF, Dragon Quest, Persona 5, Sea of Stars och andra JRPGs ligger också i backloggen utan att någonsin lär spelas klart. Har tydligen även tröttnat på den här genren jag annars alltid tidigare älskat.

Även open world-spel verkar jag ha ledsnat på. MGS V, Death Stranding, Horizon, AC Origins och alla de som kommit senare.

Frostpunk har jag startat ett par gånger utan att komma in i.. Dead Cells, Hades, Curse of the Gods likaså.. borde nog sluta köpa spel på impuls bara för att de får bra betyg helt enkelt

Medlem

Elder scrolls från Oblivion och framåt. Stora tomma kulisser som inte märker av din existens. Inget du gör förändrar någonting.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Jag blir besviken på nästan alla spel som får 5/5 i betyg. För mig om ett spel förtjänar en 5a så borde det vara lika bra som visionen av Star Citizen.

Å fy fan, vi har alla vår smak och bra är väl det.

Medlem

Skyrim.

Det kunde alstra riktigt snygga screenshots, men var i övrigt så otroligt lökigt.

Medlem

Hata inte nu men Metal gear solid 5. Jag har försökt lira det 2 gånger, men första gången stannade jag vid 10 timmar andra fick jag knappt startat innan jag tröttna.

Nån dag så hoppas jag att det klickar. För det verkar ju ha både gameplay och strålande grafik för sin tid!

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Ja men World of Warcraft måste ju ligga högst upp för mig.

Älskade Wow för typ 15-17 år sedan. Provade för ett tag sen och blev nästintill paff över hur segt det känndes haha

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Medlem

Red dead Redemption 2 - Försökt att gilla men går inte.
Spiderman - Tröttnade efter 2-3 timmar in, gameplay var inget för mig.
God of War - Gillade storyn och Vikinga temat men igen så var gameplayet väldigt tråkigt.
Witcher 3 - Vet inte varför men det fastnade inte riktigt för mig.
Forza Horizon 4/5 - Tröttnar väldigt fort på dessa racing spel med öppna världar, Forza Motorsport däremot har gett mig otroligt många roliga timmar.

Det verkar helt enkelt som att stora 5/5 pompösa spel inte är något för mig.
Brukar konstigt nog fastna helt för lite mer mellanbetygs spel, det som spelas mest just nu är Starfield, Sniper Elite 5, Conan Exiles, Forza Motorsport, spel som inte verkar vara så populära när man kollar upp dem på nätet

Medlem

Shadow of colossus
Förstår verkligen inte vad som är så bra med det spelet.
Ett spel med minimal story där man rider runt på en häst i en stendöd värld för att döda 16st ganska lätt dödade colosser/bossar.
Dessutom väldigt enformiga fighter. Klättra upp hitta den svaga punkten om och om igen.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Valheim... Trist of monotont byggande i ett vampyrspel?
Tänker herr Pettson på V Rising kanske?

Valheim är ju av temat vikingar och nordisk mytologi.

Korrekt, my bad!

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Alal Kojima-spel med undantag av Metal Gear Rising, som väl med lite god vilja kan kallas ett Kojima-spel. För att välja ut ett enda spel så får det bli Death Stranding som förutom att ha en lika larvig story som Metal Gear-spelen dessutom har riktigt tråkig spelmekanik och skrattretande dåliga bossfighter.

Medlem

Super Mario 64, Zelda spelen, WOW, Fortnite

Medlem

Zelda: Breath of the Wild. Fattade aldrig storheten i en öde värld och med utrustning som bara gick sönder hela tiden. Urtråkigt.

Medlem
Medlem
Skrivet av confal:

Shadow of colossus
Förstår verkligen inte vad som är så bra med det spelet.
Ett spel med minimal story där man rider runt på en häst i en stendöd värld för att döda 16st ganska lätt dödade colosser/bossar.
Dessutom väldigt enformiga fighter. Klättra upp hitta den svaga punkten om och om igen.

Kan hålla med, men för sådär 20 år sedan när det kom ut så var de stora monstren i en öppen värld något helt nytt. Lite som föregångaren ICO. Mer irriterande än spelunder efter alla dessa år.

Vissa spel åldras inte med värdighet.

It's not a lake, it's an ocean

Jag har aldrig fallit för GTA. Zelda-spelen har jag försökt ge en chans gång på gång, alltid med samma resultat. De funkar helt enkelt inte för mig, och efter Tears of the Kingdom ska jag nog helt enkelt hålla mig borta från dem. Och Super Mario Odyssey kom jag aldrig överens med.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Prey

Okej, enligt GOG Galaxy så har jag bara spelat i lite drygt en timme och en kvart, men det är ingen överdrift att säga att jag tyckte att det var skittråkigt så långt.

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

GTA5, RDR2, CP2077, Homeworld 3, Witcher 3 och Elden Ring för combaten e så jävla tråkig.

signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Inaktiv

Final Fantasy 7 - försökte men fastande aldrig. Trot eller ej var det när 8an kom som jag fastnade för FF.
Bloodborn - Försökt vid flera tillfällen men det är bara tråkigt. Gillar Elden Ring däremot:)
Witcher 3 - Inte dåligt men levde tyvärr inte upp till hype när jag spelade 2 år senare blev bara besviken.
Baldurs Gate 3 - Spelade med tjejen vi höll på att somna varje gång och gav upp tillslut 😂

FM-guru
F.d. Sisyr

Valfritt Bethesda-spel efter Daggerfall. Jag gillar varken gameplay, design, manus eller presentation i ett enda spel av studion sedan dess. Det finns en anledning till att jag aldrig kommer recensera ett Bethesda-spel på FZ, om man säger så.

The Last of Us-spelen har jag heller aldrig riktigt begripit hajpen kring. Dessa är till skillnad från Bethesdas spel inte dåliga, bara långt ifrån de nästerverk de i tid och otid målas upp som. I min värld, då.

Annars lite kul att läsa om folks kommentarer om RDR 2, och specifikt om animationerna. Själv älskar jag att en AAA-studio vågsr löpa linan ut med "realism" och lågt tempo istället för vad som är kutym i branschen - det motsatta. Så man får vara glad att det finns någon som tillser oss gubbhjärnor.

Medlem

Souls-spelen är verkligen inte bra!

signatur

Death by Snu Snu🥰

Medlem

Witcher 3, Cyberpunk 2077, Horizon 1 & 2, Breath of the Wild, God of War 2 och Elden Ring.

Samtidigt älskade jag GTA V, RDR2, Ghost of Tsushima, FFVII Remake, God of War 1 och Sekiro.

What can I say 😅

Medlem

Elden Ring, Hades.
Hade tidigare RDR2, Witcher 3 och GTA V på denna lista men jag gav dessa dessa tre spel en ny chans i år och av någon anledning klickade det denna gång.

Medlem

Skyrim. Klarade första cave uppdraget men sen ville jag inte spela mer.

Medlem

signatur

I'm like you, I have no name.

Skriv svar