Diskutera – Hyllade spel du inte förstår storheten hos

Medlem
Skrivet av Sabelsköld:

Star Citizen. Är väl så hyllat som det går bland den trogna fanskaran. Och ganska stor är den väl, för pengaflödet finns ju. Tycker utvecklaren är oärlig och spelar på folks fantasier och förväntningar för att hålla uppe sin fasad. Det enda de har att visa är en tioårig alpha som fortfarande är fyllt med buggar.

Detta är så paradoxalt. Jag förstår att detta spelet verkligen inte är för alla med diverse buggar + att det inte är färdigt på långa vägar.... MEN för min del är det precis tvärtom. Jag kan inte gå tillbaka till "vanliga" korridorpangare efter detta då jag vet att banan tar slut på banor med 32 bitar och att det jag ser i fjärran enbart är kulisser.
Så ontopic: jag har svårt att storheten i flertalet fps efter att ha öppnat min egna pandoras ask 😆

signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Joewson:

Half-Life 2, ett teknikdemo där det främsta jag minns var det eviga tjutandet i öronen efter varenda exploderande granat.

Jag har spelat igenom HL2 ett par gånger över åren och jag gillar världen och gameplay men jag har inte heller förstått varför spelet höjts så till skyarna, blivt GOTY x antal gånger och hamnat högt på alla historiska listor över bästa spelen då det som du säger känns som ett teknikdemo gjort för att sälja spelmotorn och inte ett fantastiskt spel.

Medlem

Mass effect, för mig så kan jag inte tänka mig en mer generisk scifidesign. Spelen kanske har en fantastisk bra skriven historia, men jag klarar bara inte av hur tråkigt det är designmässigt.
Nu vet jag också att femshep finns och att du kan designa din egna shepard, men hur extremt tråkig 1A fotbollsspelare ser inte standard male shepard ut.

Alla Bethesda spel, jag har som mest spelat 30h av fallout 4 utav deras spel. Fallout har en fantastisk värld och design. Men där slutar det. Finns ingenting som lockar med bethestas sätt att göra spel på för mig. Vet inte hur många gånger jag försökte spela morrowind när det var nytt och hade mycket hype omkring sig. Men jag blir så extremt uttråkad så fort.
Det finns noll motivation från min karaktär att göra någonting.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Spelen jag nämnde har lite egna grejer som får dom att sticka ut, i Prey t ex har de satsat mycket på utforskandet och atmosfären och man har förmågor som jag aldrig tidigare sett i en shooter.

Metroid Prime är underbart. Jag spelade det för första gången för inte så längesen.

Måste för övrigt applådera din konstruktiva ton i vad som i mångt och mycket är en gnälltråd. Riktigt snyggt och inspirerande!

Medlem
Skrivet av ProPain:

Jag har spelat igenom HL2 ett par gånger över åren och jag gillar världen och gameplay men jag har inte heller förstått varför spelet höjts så till skyarna, blivt GOTY x antal gånger och hamnat högt på alla historiska listor över bästa spelen då det som du säger känns som ett teknikdemo gjort för att sälja spelmotorn och inte ett fantastiskt spel.

Half-life 2 är inte ett dåligt spel men det är inte heller det bästa som hänt sedan skivat bröd som många framställer det som heller. Jag tycker tycker bättre om Doom 3 från samma år, lider lite av samma problem som Half-Life 2 att det är ett teknikdemo men kunde leverera en bättre berättelse och är roligare att spela.

Medlem

Dragons Dogma 2, skittråkigt att spela och optimerat som en rutten potatis.

Skriv svar