Lanseringstrailern för Dragon Age: The Veilguard har landat
Trailern ser ut som input generic CGI trailer... välkommen till år 2012. Bor dom under en sten? Vart är känslan? Vart är respekten för IPt?
Varför ser det ut som en trailer till precis vilket annat spel som helst eller bara nästa expansion till Elder Scrolls Online?
Helt sinnessjukt hur man kan förvalta ett IP så dåligt. 2:an spelade jag igenom med vånda, Inquisition var så jävla generisk och tråkigt att jag gav upp... Bioware är en zombie, ett tomt skal. Studion dog för länge sedan.
För mig togs det definitiva beslutet (var redigt skeptisk innan också) att inte köra när jag för någon dag sedan förstod att Bioware endast kommer att tillåta spelarna att importera 3 beslut från de föregående spelen. TRE! Varav 0 från Origins och 0 från tvåan. Dragon Age seriens grej är just att på ett eller annat vis respektera ens beslut i de tidigare spelen oavsett hur små de kan ha verkat.
Sen kan nämnas att de tre besluten tas från de absolut sista sekunderna av Inquisitions grundspel och de sista fem minuterna av Trespasser DLCt. Otroligt svagt för ett spel som de själva säger ska vara en uppföljare och inte bara en spin off. Men de vågar nog inte säga rätt ut att de gör en soft reboot av allt.
För mig togs det definitiva beslutet (var redigt skeptisk innan också) att inte köra när jag för någon dag sedan förstod att Bioware endast kommer att tillåta spelarna att importera 3 beslut från de föregående spelen. TRE! Varav 0 från Origins och 0 från tvåan. Dragon Age seriens grej är just att på ett eller annat vis respektera ens beslut i de tidigare spelen oavsett hur små de kan ha verkat.
Sen kan nämnas att de tre besluten tas från de absolut sista sekunderna av Inquisitions grundspel och de sista fem minuterna av Trespasser DLCt. Otroligt svagt för ett spel som de själva säger ska vara en uppföljare och inte bara en spin off. Men de vågar nog inte säga rätt ut att de gör en soft reboot av allt.
Ja jag hade personligen helst sett att det här blev en uppföljare till Origins istället för Inquisition, men man kan inte alltid få som man vill
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2.
VR: Meta Quest Pro
Jag älskade Dragon age: Origins och läste till och med boken innan spelets release. Jag var helt såld på världen. Jag blev oerhört besviken på DA2, men jag spelade igenom hela spelet för att det var Dragon age. Inquisition har jag aldrig kommit längre än till den punkt där man låser upp slottet; spelet kändes helt ointressant för mig. Jag skippar nog Veilguard. Det BioWare som gjorde Origins finns inte längre; de har ersatts av Owlcat Games och Larian, enligt min åsikt.
Jag är 10% öppen för att bli överraskad, men även om det är ett 9/10 så måste det vara ett 9/10 CRPG inte action rpg. för då är det ett jätte bra spel i en genre som jag är mindre intresserad i.
Ja jag hade personligen helst sett att det här blev en uppföljare till Origins istället för Inquisition, men man kan inte alltid få som man vill
Jag med, trist när de vill byta ut en publik mot en annan. Oavsett vilken uppföljare de släpper så är det dåligt att alla ens gamla beslut inte spelar någon roll, blir svårt att ens röra ämnen man var inblandad i i de förra spelen, inklusive Inquisition
Undrar vilket hopp skribenten sett i trailers?
När fighterna påminner om en mobil spel? När de berättar att spelet är en dejting sim med action inslag? Eller när de visade upp de groteska utseende förändringarna på monster och humanoider.
Passande med Halloween släpp då endast ett spöke finns kvar av bioware.
Extremt tråkigt att man inte kunnat visa nått intressant för att skapa en hype. Spelet kanske är fenomenalt.
Men av vad de visat upp. Så ser det bedrövligt ut.
Tråkigt från studion som släppt 4 av min top 10 spel.
Men bara att inse Knowles var förmodligen mannen som höll uppe kvaliteten inte Gaider.
Ser fram emot detta. Tror spelupplägget kommer att kännas lite gammaldags (missions etc), men storyn och interaktionerna verkar bra samtidigt som det finns en hel del lagom enkel taktik i fighterna, vilket passar mig. Det finns mycket man skulle kunnat önska sig "mer", som en välgjord open world-lösning eller bättre integration av historiken i världen men det finns inget av det de visat som jag skulle velat byta ut mot exempelvis turn-based.
Undrar vilket hopp skribenten sett i trailers?
När fighterna påminner om en mobil spel? När de berättar att spelet är en dejting sim med action inslag? Eller när de visade upp de groteska utseende förändringarna på monster och humanoider.
Passande med Halloween släpp då endast ett spöke finns kvar av bioware.
Extremt tråkigt att man inte kunnat visa nått intressant för att skapa en hype. Spelet kanske är fenomenalt.
Men av vad de visat upp. Så ser det bedrövligt ut.
Tråkigt från studion som släppt 4 av min top 10 spel.
Men bara att inse Knowles var förmodligen mannen som höll uppe kvaliteten inte Gaider.
Jag skrev förhandstittar, inte trailers. Det finns ett antal förhandstittar där skribenterna säger sig vara positivt överraskade och att spelet verkar bra.
Varje dragon age spel har ju varit väldigt olika, att då förvänta sig att det senaste spelet ska på nåt sett likna det första är för mig väldigt märkligt när 2an och 3an inte heller gjorde det, särskilt när det är så länge sedan ettan kom.
Om det får bra betyg så köper jag det.
Det blir kanske ett köp senare beroende på hur mottagandet blir. Jag är dock väldigt skeptisk i förhållande till det man sett, gillar framför allt inte riktigt färgsättningen och designen på karaktärerna. Tycker det ser ut som hämtat ur World of Warcraft eller liknande.
jag håller med dig.....ska själv invänta de första recentionerna och se vad riktiga gamers säger om det. Jag förstår din tanke, det är en viss grafisk stil de har valt. Men trots allt gillar jag trailern och hoppas innerligt att detta blir en stor positiv överasskning.
“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci
Känns mer som en trailer för en Hollywoodfilm än ett spel :s
Skillnaden är?
Jag skrev förhandstittar, inte trailers. Det finns ett antal förhandstittar där skribenterna säger sig vara positivt överraskade och att spelet verkar bra.
Ok missuppfattade vad du menar.
Men hur ärliga är folk som får testa spel i förhand?
Säger de att spelet är skit kommer de aldrig få prova nptt i förväg igen.
Star Wars Outlaws ör völ ett tydligt bevis på hur det fungerar.
Rent ut sagt inget jag sett av spelet ser intressant ut eller ens påminna om DAO.
Men om en vecka så får vi se.
Har gärna fel i detta fallet men knappast troligt
För mig signalerar den här trailern desperation. Med vetskap om att flera överdrivet identitetspolitiska (progressiva) spelprojekt nyligen floppat (Star Wars Outlaws, Concord, Dustborn och Unknown 9: Awakening) så har EA väldigt medvetet försökt att kompensera och se till att releasetrailern skulle förmedla en förhållandevis mörk och seriös stämning.
Det är dock hårresande falsk marknadsföring. Spelet kommer självklart i slutänden vara lika färgglatt och cartoon som det framstår i preview-videos. Så här sent kan man inte ändra stämning och atmosfär i ett spel. Den här releasetrailern signalerar således att utgivaren är supernervös för att Dragon Age: The Veilguard kommer bli ännu en en pinsam flopp.
(Vilket det kommer bli. Det här spelet kommer inte dra in utvecklingskostnaderna, men frågan kvarstår om hur stor förlusten, och den eventuella lärdomen, kommer att bli)
Memento Mori
Skillnaden är?
Att detta är ett spel och inte en film?
Att detta är ett spel och inte en film?
Spel har haft cinematiska trailers i MÅNGA år, fattar inte vad du menar. Spel har såklart gameplay trailers, cinematic trailers och launch trailers.
Så vad är skillnaden på dragon age veilguards launch trailer med t.ex dessa trailers:
https://m.youtube.com/watch?v=9fVYKsEmuRo&pp=ygUbc3BpZGVyIG1hbiAyIGxhdW5jaCB0cmFpbGVy
https://m.youtube.com/watch?v=HVRzx17WHVk&pp=ygUObGF1bmNoIHRyYWlsZXI%3D
Min åsikt är att Dragon Age är ännu ett RPG IP som berövats sin själ för att sedan slängas för att mögla på de själlösa Actionspelens hög. Gott sällskap där av Final Fantasy.
Hoppas inte, men tror tyvärr att du har rätt. Alla försöker med samma formula när något blir en hit.