Fragzone-fredag korar tidernas bästa konsol
Korar ni även erat val av bästa konsol?
Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest
SNES är lite som Terminator 2. I stort sett samma film men snyggare mer polerad, episk och borde ju då vara den bästa filmen. Men de som vet förstår också att ettan är den bästa filmen. Precis som NES är den bästa konsolen.
Men dessa sofistikerade nyanser är inget jag förväntar mig proletariatet att begripa sig på. Ja, ja...
*Lutar sig tillbaks i den randiga 60-tals fotöljen, tar fram pipan ur den bruna polyesterkavajen, slickar fingret och vänder blad i senaste nummeret av Le Pretantiös.*
*Lutar sig tillbaks i den randiga 60-tals fotöljen, tar fram pipan ur den bruna polyesterkavajen, slickar fingret och vänder blad i senaste nummeret av Le Pretantiös.*
SNES är lite som Terminator 2. I stort sett samma film men snyggare mer polerad, episk och borde ju då vara den bästa filmen. Men de som vet förstår också att ettan är den bästa filmen. Precis som NES är den bästa konsolen.
Men dessa sofistikerade nyanser är inget jag förväntar mig proletariatet att begripa sig på. Ja, ja...
Bra liknelse där!
... men det finns ett problem. Jag såg T1 nyligen, första gången på väldigt många år, och den var inte så där jäkla bra. När T2 kom såg jag den på bio och golvades av effekterna, men slogs verbalt med dårens envishet om ettans överlägsenhet; tvåan var en simpel crowd pleaser, gjorde logiska vurpor osv. Men nu får jag nog bekänna mig som en del av det populistiska proletariatslöddret i denna fråga. Förlåt.
Och i morgon ska jag dricka öl och köra bilspel med kompis. Tut tut, kul kul!
Bra avsnitt! Själv hade jag hoppats på att Mega Drive 16-bit och PlayStation 2 tog guld och silver! Mina 2 favokonsoler genom tiderna! Aldrig ägt en Nintendo innan switch (även om jag spelat de övriga hos kompisar på den tiden) Mega Drive var min barndom! PlayStation 2 var den grymmaste konsolen ever som jag haft roligast med, fanns så mycket tillbehör till ps2, tiden där och då var fantastisk!
Vi hade en fightclub i källaren efter att ha spelat för mycket sf2 när vi var 10 år. Detta minne tippade över min röst mot snes.
😂
Bra att du fortfarande har det minnet kvar då. 🤕😄