Black Ops 6 får halvdana omdömen på Steam

Robot
Black Ops 6 får halvdana omdömen på Steam

På grund av prestandan, konstanta omstarter och annat.

#Activision, #Black-ops-6, #Call-of-duty

Medlem

Jag gillar BOPS 6 kört 100 moshpit matcher hittils.

signatur

PEACE✌️

Medlem

Efter att ha spelat några timmar mp måste jag säga att det är hemskt. Banorna är bland det tråkigaste jag någonsin sett i ett spel. Usel netcode som gör att man dör runt hörn eller att du kan tömma ett magg i någon utan att få en kill. Launchern och menyerna är nog bland det segaste som någonsin gjorts, tar lång tid att komma in i spelet. När man väl gör det måste man trycka bort reklam. Cod har väl mer eller mindre blivit en butik för skins där man slängt in ett dåligt optimerat spel på ett hörn

Medlem

Väldigt bra kartor men spawns'n känns lite konstigt. Tror nått måste justeras där. Vet inte hur många gånger jag spawnat in bredvid en motståndare som just oxå spawnat in eller spawnat in framför den som dödat mig typ 3m från där jag dog.

signatur

Death by Snu Snu🥰

Releasehästryttare

Finns det verkligen folk som köper COD varje år bara för att spela SP?

Medlem
Skrivet av Devan:

Har spelat cod sen 2003 just för SP så man får väl kalla det en rutin. Har dock inte spelat förra årets då den verkade helt värdelös.

Releasehästryttare
Skrivet av kalaspuffar:

Har spelat cod sen 2003 just för SP så man får väl kalla det en rutin. Har dock inte spelat förra årets då den verkade helt värdelös.

Intressant.

Kanske bara är jag som tycker 7-800kr för 4-6h underhållning är för dyrt.

Medlem

Hur kan spel vara så trasiga vid release idag ? det är helt sjukt

Medlem
Skrivet av Devan:

Intressant.

Finns ju på Gamepass också....

Själv har jag problem med spelet att det totalkraschar ut till skrivbordet lite då och då utan något felmeddelande. Efter 3:e kraschen efter två timmar så gav jag upp och avinstallerade skiten. Och deras äckliga launcher där det tar 2-3 min av laddningsskärmar och gigantiska reklamsidor innan du ens kan börja spela kampanjen är bara hemsk på alla sätt. Varför ska jag behöva ha en launcher för multiplayer etc när jag implicit har valt att installera spelet utan det?

Inga andra spel har påvisat några som helst problem så har inga stabilitetsproblem vad jag vet.

Releasehästryttare
Skrivet av mrpijey:

Absolut, betalar man för GP så hade jag absolut spelat igenom det också, men det är väl första gången ett cod är på den tjänsten vid release?

Medlem
Skrivet av Devan:

Intressant.

Jag köper dem för sp-kampanjen också. Spelet kostar 600 på Elgiganten och jag är ganska säker på att jag kommer kunna sälja det för 400kr om någon vecka. Då tycker jag priset blir mer rimligt för några timmar.

Medlem

Första gången för mig som jag spelar COD sen det första MW, när det ändå släpps på GP så tänkte jag passa på och testa. Jag är faktiskt positivt överraskad av både SP och MP. Trodde att jag rent utsagt skulle hata MP delen men det är faktiskt där jag haft mest roligt än så länge.

Kan hålla med om att COD launchern är lite smått irriterande och omstarterna men det finns flera andra spel som kräver omstarter vid uppdateringar och grafikändringar. Men sen när man väl fått in rätt inställningar så är det ju bara omstarter vid uppdateringar. Utöver det har jag inte haft några prestandaproblem eller krasher (PC).

Medlem

Cod skulle ha gått i graven efter MW. Hade gjort serien gott.

Medlem
Skrivet av Devan:

Yes, jag har köpt varje utgåva sen början av CoD för SP delen, men har alltid väntat tills det varit på rea, runt 400kr. Rätt mycket pengar fortfarande då kampanjerna varit rätt korta senaste åren, men jag har ändå kunna avnjuta lite action.

Jag är nu väldigt tacksam att det finns på gamepass.

Medlem

Inte ens lyckats starta skiten, kraschar under introsekvensen, nånstans mellan 1 - 10 sekunder in. Ingen kraschlogg för spelet, inget i event-loggarna heller. Så, jag, bra jobbat får man väl säga, verkligen

Medlem

Jag hade massiva problem att ens starta spelet. Det begår nämligen de tre stora dödssynderna:
-Skapa konto
-Länka konto
-krångla med ovanstående

Jag är inget blåbär när det gäller IT och hela den biten. Men man kan tro det av mitt krångel.
Inledde starkt med att förinstallera spelet. Inga problem där. Men när jag väl startade och fick fråga om att skapa konto, vilket givetvis inte gick att hoppa över, så tog det stopp. Här misstänker jag att jag hade ett för långt lösenord eller specialtecken som den inte gillade. Men inga felmeddelanden. Jag kom bara inte vidare.

Ok så jag gick in på Activision's hemsida. Tänkte att där kanske det åtminstone skulle ges mer info. Vet inte hur många gånger jag försökte och för varje försök så blev mitt lösenord enklare och enklare. Men inget om varför det inte fungerande. Jag kom bara inte vidare.
Då testade jag en annan browser (Edge) och direkt kom jag vidare med ett avancerat lösenord. Suck... Erkänner att jag borde testat annan browser långt tidigare. Men det förklarar ändå inte varför det inte gick inne i spelet.

Sen skulle kontot länkas. Där skulle någon kod komma på mail som inte dök upp vare sig i inkorgen eller skräpposten. Efter ett antal försök och många minuter senare så dök det upp.

Startar spelet. Loggar in..... Nu sade spelet plötsligt att lösenordet var för långt.......... Här hade jag normalt sett gett tangentbordet ett James Bond slag.. Men bytte lösenord igen och kunde logga in.

Aaaaah, installing update. Restart required.
Aaaah compiling shaders......
Aaaah godkänn avtal!
En till omstart pga krasch och... NU kunde jag spela.

Det är sånt här som gör att jag tröttnat på modern gaming och föredrar gamla spel. Det är sånt här som kommer ta död på spelindustrin åtminstone för mig. Det som lockade många förr var enkelheten. I med skivan, tryck på on, spela. Liknande hände när jag köpte Elite Dangerous för massa år sedan. Faktum är att inget slår den gången och det slutade i trasigt tangentbord och refund.

Spelet är ok. Möjligt att jag hade tyckt att det var roligare om spelet strukit mig mer medhårs från start. Men nu är det bara ok. Inte mer. Jag har roligare med min Amiga.

Inaktiv

CoD är ju FIFA nivå med få förändringar. 2019 CoD hade en rejäl uppgradering annars står det rätt stilla.

Medlem
Skrivet av Devan:

Varför inte, de är ofta imponerande och påkostade. Jag tror många gärna betalat lite mindre bara för SP-delen nuförtiden.

Medlem

CoD är så töntigt. Skulle jag ha ett barn som lirar det så hade jag skämts.

Medlem

Spelar bara CoD för single player-delen nu för tiden. Perfekt med en månad Gamepass så man slipper lägga ut 700-800 spänn eller vad det kostar att köpa ny för tiden.

Som alla andra spel är multiplayer-delen helt förstört med skins, battlepass, ”köp mig nu”-reklam så har noll intresse i det.

Bara kört tre-fyra missions än men BO6 är betydligt bättre än förra årets MW3.

signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch

Medlem
Skrivet av k4rst3n:

Bara kört tre-fyra missions än men BO6 är betydligt bättre än förra årets MW3.

Ge zombies en chans! Det är rätt skoj och är ju PvE om du inte är så mycket för PvP.

Medlem
Skrivet av Devan:

Intressant.

Man kan komma undan billigt på konsol i alla fall.
Köp begagnad skiva ett tag efter släpp. Spela kampanjen och sälj.

Själv kör jag vid främst för sp men det är sällan jag köper. Utan kommer över något ibland vid andra inköp (ex mw 2019 när jag köpte mitt rtx 2060)

Medlem

Skaffade Gamepass på PC för att spela årets COD BO6, nu i efterhand mycket glad att jag inte köpte COD.
Om någon är lite halv sugen på COD och att testa gamepass så den 9 Nov om man köper Discord Nitro så får man gratis Gamepass.

Medlem
Skrivet av Devan:

Finns det verkligen folk som köper COD varje år bara för att spela MP?

Medlem
Skrivet av nmbrg:

Finns det verkligen folk som köper COD varje år bara för att spela MP?

Samma fråga kan man ställa alla som köper alla dessa fotbollsspel 😅

signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch

Medlem
Skrivet av Devan:

Skrivet av Devan:

Intressant.

Jag brukar köpa COD enbart för att spela SP såvida den kampanjen inte blir alltför utskälld, likt förra årets. Så den skippade jag.

Jag har aldrig betalat ens närheten av fullpris för ett COD-spel, köper fysiskt på rea för några hundringar några månader senare.

Medlem
Skrivet av Trenne:

Efter att ha spelat några timmar mp måste jag säga att det är hemskt. Banorna är bland det tråkigaste jag någonsin sett i ett spel.

Har bara testat betan. Sedan kollat videor på övriga banor. Såg ut att vara lika tråkiga. Baserat på det så håller jag med dig. Återstår att se om det blir bättre framöver när lite fler banor har släppts. Just nu är banorna lika tråkiga som i Cold War.

Fragtjuv

Jag hade kul med kampanjen och tyckte att den var kort och gott bra även om det fanns en del irritationsmoment.

Jag har spelat ungefär fem timmar MP och precis som vanligt har jag kul för stunden. De flesta mapsen är bra men även där finns det några som är ganska svaga.

Jag har inte blivit utkastad från någon match hittills men håller med om att det är segt att starta upp spelet, särskilt ifall man vill spela kampanjen för att sedan gå över till MP. Då startar spelet om helt vilket kan tyckas vara märkligt.

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Själv har jag problem med spelet att det totalkraschar ut till skrivbordet lite då och då utan något felmeddelande. Efter 3:e kraschen efter två timmar så gav jag upp och avinstallerade skiten. Och deras äckliga launcher där det tar 2-3 min av laddningsskärmar och gigantiska reklamsidor innan du ens kan börja spela kampanjen är bara hemsk på alla sätt. Varför ska jag behöva ha en launcher för multiplayer etc när jag implicit har valt att installera spelet utan det?

Inga andra spel har påvisat några som helst problem så har inga stabilitetsproblem vad jag vet.

Spelet kraschade under introsekvensen till kampanjen, och det var ju en tråkig start, och så har jag haft ett par kraschar till under mina ca fem timmars speltid. Speciellt jobbigt är det med tanke på hur omständigt det är att komma in i kampanjen.

MEN. Det är dock värt det lilla bryet, tycker jag. Det är en fantastisk kampanj hittills, och med den lilla GamePass-pengen det kostar får man enormt mycket för pengarna även om man bara ska spela kampanjen.

Medlem

BO6 har samma aimbot för handkontroller som de två senaste COD?!

signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

12
Skriv svar