Dragon Age: The Veilguard
Inte lätt när du målat in dig i ett hörn nej, så jag förstår och respekterar att du inte klarar av att prata mer om det.
Du verkar inte ha så mycket respekt nu, faktiskt.
Du verkar inte ha så mycket respekt nu, faktiskt.
Lite komiskt blir det att du först skriver att du tror någon annan snackar skit och sen skriver att jag inte har anledning att säga att du inte är seriös. Jag har precis lika mycket eller lika lite anledning att säga det som du har att säga att någon snackar skit. Visst är det jobbigt att bli beskylld för något på grund av en känsla? It's a two way street.
Och nej, jag ljög. Jag respekterar dig inte ett dugg. Varför skulle jag respektera dig när du inte respekterar andras åsikter?
Lite komiskt blir det att du först skriver att du tror någon annan snackar skit och sen skriver att jag inte har anledning att säga att du inte är seriös. Jag har precis lika mycket eller lika lite anledning att säga det som du har att säga att någon snackar skit. Visst är det jobbigt att bli beskylld för något på grund av en känsla? It's a two way street.
Och nej, jag ljög. Jag respekterar dig inte ett dugg. Varför skulle jag respektera dig när du inte respekterar andras åsikter?
Snälla lägg ner.
Snälla lägg ner.
Aldrig.
Men vafan. Nu MÅSTE jag köpa spelet för att bilda mig min egen uppfattning.
Mjo man vill ju testa iaf. Gillar grafiken. Eller bara vänta några månader på att Steam reviews landar i någon sorts fairness. Lär vara många haters i början, men sånt där rättar ju till sig efter hand.
visste jag inte bättre skulle man tro det var ett skämt. Alltså.. vilka dialoger, vilka karaktärer?? Allting låter verkligen som det är skrivet av nån som är 15-20. Hahaha!
Satan vilka fula karaktärer alltså, som man gått in för att göra som varenda en som ifall de har hormonell behandling + missbrukat anabola sen dom var 5 så ansiktsstrukturen förändrats på ett artificiellt sätt.
Man såg ju tyvärr på trailers och tidiga gameplay att detta skulle bli max en 2:a. Ingen fara, vi har ju BG3. <3
Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM
https://www.youtube.com/watch?v=CYzTNy1y7KU&t=5s&ab
visste jag inte bättre skulle man tro det var ett skämt. Alltså.. vilka dialoger, vilka karaktärer?? Allting låter verkligen som det är skrivet av nån som är 15-20. Hahaha!
Satan vilka fula karaktärer alltså, som man gått in för att göra som varenda en som ifall de har hormonell behandling + missbrukat anabola sen dom var 5 så ansiktsstrukturen förändrats på ett artificiellt sätt.
Räckte att titta några minuter, tvi Men tänk så här, 20 åringar är bra mycket billigare än erfarna författare. Och sen pratar tydligen ungdomar (iaf det man ser på YT) på det här sättet. Så målgruppen är tydlig.
Men andra som tycker saker snackar skit? Bra då vet jag att du inte är seriös eller söker seriös diskussion. Vad gör dig så speciell att du inte ger andra tillåtelse att bestämma vad de får tycka och tänka?
Jävlar. Du lägger inte bara ord i munnen på andra utan du bygger upp hela scenarion åt dem 🤣
Jävlar. Du lägger inte bara ord i munnen på andra utan du bygger upp hela scenarion åt dem 🤣
Japp, är en gåva förädlad genom 20 år av att ha varit ett troll själv. =P
"I have triple Ds. I am a 38 triple D. That is my breast size. I didn’t alter my body. I didn’t choose to have them. That is what I have. And there are a lot of women who have that breast size. And so it is frustrating when I am being told that my body type, my body can’t exist in these games because they’re aiming for something “realistic.” - Kate Sánchez - Kotaku
Kate kanske har en publik mailadress så man kan tipsa henne om dessa delar av internet istället för att låta henne ha möjligheten att anpassa sin karaktär efter sin egen preferens.
Problemet är väl att varje gång en kvinnlig huvudkaraktär som inte ser ut som runkmaterial dyker upp haglar kommentarerna om att spelet är ”woke”. Kate Sanchez hade heller inte levt upp till folks orealistiska mål eftersom idioter hade omedelbart kallat henne ”fet”, ”ful”, och ”DEI”, trots hennes stora tuttar.
Problemet är väl att varje gång en kvinnlig huvudkaraktär som inte ser ut som runkmaterial dyker upp haglar kommentarerna om att spelet är ”woke”. Kate Sanchez hade heller inte levt upp till folks orealistiska mål eftersom idioter hade omedelbart kallat henne ”fet”, ”ful”, och ”DEI”, trots hennes stora tuttar.
fast det är ju helt klart en symptom på woke, du har inte samma för manliga karaktärer i spel, där man känner att man måste förfula dom eller göra dom så de ser ut som average-joe, för det vore ju förskräckligt ifall kvinnor skulle tycka att karaktären är åtråvärd.
Bara grejen att påstå att gamers automatiskt börjar runka till kvinnliga karaktärer ifall de ser vackra ut tycker jag är en väldigt patetiskt argument, speciellt när dessa argument faktiskt tycks komma från just hypersexualiserade personer som bara tycks tänka i termer av sex och runka och vikten av vilken preferens man har för kön osv.
Så lajkas det på den här, har ni ens tänkt innebörden av hen säger? Vad är det för jäkla mobbningfasoner 😧
Ah underligt att jag får fler likes än du. 🤔
Nu tycker jag det var lite woke av dig att kalla mig hen utan att först fråga med vilket pronomen jag föredrar att bli tilltalad.
Det är så dom beter sig. Såna kommentarer får likes också. Så länge dom är på rätt sida så håller resten med, oavsett vad som skrivs. Vidrigt beteende.
Spelet har fula karaktärer, modern dialog och termer i dialogen som inte passar in. Flera exempel från spelet har visats men det är tydligen vad spelare vill ha enligt en del i den här tråden eller att det inte är nåt fel alls här så man bara förnekar att det finns problem och försöker få motståndet att se fåniga ut.
Ah underligt att jag får fler likes än du. 🤔
Nu tycker jag det var lite woke av dig att kalla mig hen utan att först fråga med vilket pronomen jag föredrar att bli tilltalad.
Hen är ett jättebra ord. Behöver inte ha nåt med woke att göra, utan det är väldigt praktiskt.
Nu vill jag att vi håller oss till ämnet och diskuterar spelet Dragon Age: The Veilguard. Allt off-topic snack, påhopp och annat tjafs tar därmed slut nu. Tar ni inte vid er av detta kommer inlägg att tas bort.
Nu vill jag att vi håller oss till ämnet och diskuterar spelet Dragon Age: The Veilguard. Allt off-topic snack, påhopp och annat tjafs tar därmed slut nu. Tar ni inte vid er av detta kommer inlägg att tas bort.
Tycker ni borde moderera troll lite bättre, eller kanske blir det en omöjlig uppgift, jag vet inte.
Tycker ni borde moderera troll lite bättre, eller kanske blir det en omöjlig uppgift, jag vet inte.
Oftast är det personer som bryter mot reglerna som säger så
Moderering är svårt. Vi vill såklart att man ska kunna diskutera spelet och allt runt omkring det. Det finns så mycket utanför själva spelet som kan vara värt att prata om, men problemet uppstår när man börjar gå på varandra och när diskussionen inte längre handlar om spelet alls.
omfg
omfg
Tycker det där är helt ok i nått spel riktat till young adults där allt ska ha en mer lätt ton.
Dragon age är inte riktigt ett ip jag förknippar med den formen av dialog dock där det historiskt varit en mörk ton som genomsyrat upplevelsen.
"Video unavailable
This video is no longer available due to a copyright claim by EA"
Veilguard måste ha den sämsta dialogen jag någonsin har sett i ett spel. Dåligt röstskådespelare och stela animationer också. Av att dömma från flera recensioner så verkar spelmekaniken var att steg tillbaka också. Fokusen från spelutvecklingen verkar ha varit på helt fel ställe (DEI)
Fast det har väl inget att göra med huruvida hon borde kunna avbilda sin egen figur i spelet eller ej?
Under förutsättningen att hon inte vill att hennes karaktär ska leva upp till orealistiska mål och klassas som "runkmaterial" då, fast det är väl mer en fråga om hennes val än andras dock kan jag tycka.
Hela argumentet tappar väl en del relevans då det är hennes karaktär och ingen annans.
Eller ska folk leta upp hennes karaktär på något vis och börja häckla den?
Oh snap, borttagen av EA, kek
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Tycker det där är helt ok i nått spel riktat till young adults där allt ska ha en mer lätt ton.
Dragon age är inte riktigt ett ip jag förknippar med den formen av dialog dock där det historiskt varit en mörk ton som genomsyrat upplevelsen.
Håller med hade velat att det höll sig mörkt som första men det har väl varit den här utvecklingen genom serien antar jag.
Bara acceptera att man inte är målgruppen för spelet längre
Nu har Digital Foundry även tagit sig an konsolversionerna. Om än inte lika fullt imponerade som den tokhyllade PC-diton, så är det ändå i det stora hela bra grejer, tycker de.
Dragon Age: The Veilguard - PS5/Xbox Series X|S Tech Review - Impressive Visuals, Good Performance
https://youtu.be/LZ6ePY7CapA?si=hCKeOc9FRlgIKp0j
Älskade Origins. Blev aldrig av att spela 2an,kommer inte ens ihåg varför, måste nog plocka upp det på nån rea för en spottstyver en dag, provade inquisition men fastnade inte, kan vara för jag höll på med ett annat spel parallellt som höll fast mig,får väl ge det en chans till nån gång.
Känner inget sug för det här alls i nuläget. Gjorde inte det innan jag läst recensionen heller dock.
Ducati Streetfighter 848
"Video unavailable
This video is no longer available due to a copyright claim by EA"
Veilguard måste ha den sämsta dialogen jag någonsin har sett i ett spel. Dåligt röstskådespelare och stela animationer också. Av att dömma från flera recensioner så verkar spelmekaniken var att steg tillbaka också. Fokusen från spelutvecklingen verkar ha varit på helt fel ställe (DEI)
Jag vet inte om fokusen var DEI, men fokusen är i alla fall fel och de verkar ju medvetna om det då de tar ner videos som gör narr av det. Varför kan de inte göra en respons till videon istället, om man är så inställd på att man gjort rätt och är stolt över spelet osv.
Den här kan de ju glömma att få bort eftersom det inte ligger på youtube (där de kan missbruka copyright claims)
"The WORST SCENE in DRAGON AGE VEILGUARD"
https://x.com/Grummz/status/1851665635513950434?t=CeDeUamCjrJ...
vet inte om jag håller med om att den är värst ens, jag har sett många klipp nu och de är likvärdigt dåliga / cringe.