Snabbkollen – Ska du spela Dragon Age: The Veilguard?
Jag röstade på: Jag avvaktar
Stora rollspel då väntar jag minst ett år så de hinner patcha spelet så det är i ett hyfsat skick när jag sätter tänderna i det.
Jag har inget större förtroende för Bioware längre heller. De har fallit så långt från sitt forna jag när de gjorde bra spel. Så jag är väldigt skeptisk mot Bioware.
Jag tycker att Dragon Age Origins var det klart bästa spelet i serien. De senaste Dragon Age spelen har bara blivit sämre och sämre i mitt tycke.
Väntar in fler recensioner (youtubers) som blev nekade en recensionkopia trots att de var med på förhandstittar av spelet. Gissningsvis för att de var negativa mot Dragon Age Veilguard på förhand. Så väntar på fler recensioner av spelet som kommer att komma när vem som helst får spela spelet.
Inte en chans. Gillar verkligen inte utseendet på karaktärerna eller färgtonen, känns väldigt Disney/Pixar. Efter att ha läst FZ och kikat på Skillup och MrPattyPlays och några till så känns det väldigt långt från det DA jag tyckte var fantastiskt, Origins. Men det lär ju inte vara många spelutvecklare kvar hos Bioware från den tiden. Och det märks. Tydligt.
00:00:02:42
En bra regel nu för tiden är att undvika allt som SBI varit inblandade i. Bara sörja alltihopa.
Nu är ju det här med vilka spel som är bra och dåliga något subjektivt, men tittar man på försäljningssiffror så verkar ju titlar som assassins creed valhalla, Alan wake 2,god of war ragnarok, spiderman 2 så har de ju hjälpt till med rätt framgångsrika spel. Sen har de ju konsultat för spel som Gotham Knights och suicide squad också, men av det kan man kanske dra slutsatsen att det har med utvecklaren att göra snarare än SBI?
Jag gör som alltid, skippar recensioner och tar tempen på kommentarerna här istället. Folket verkar tycka att man gått utanför linjerna gällande vad DA är sant att man inte litar på objektiviteten av de initiala recensionerna. Jag har självt inte tittat ett dugg på spelet än, men jag tror det blir begagnatlådan om nåt år eller 2.
Nej inget spel för mig
Nu är ju det här med vilka spel som är bra och dåliga något subjektivt, men tittar man på försäljningssiffror så verkar ju titlar som assassins creed valhalla, Alan wake 2,god of war ragnarok, spiderman 2 så har de ju hjälpt till med rätt framgångsrika spel. Sen har de ju konsultat för spel som Gotham Knights och suicide squad också, men av det kan man kanske dra slutsatsen att det har med utvecklaren att göra snarare än SBI?
Popularitet har dock aldrig varit ett särskilt bra mått på kvalitet, utan visar egentligen enbart på att man lyckats tilltala till minsta gemensamma nämnare.
En bra regel nu för tiden är att undvika allt som SBI varit inblandade i. Bara sörja alltihopa.
Att kalla Alan Wake 2 för sörja är att ta i. Förmodligen min GOTY 2023 i alla fall.
Popularitet har dock aldrig varit ett särskilt bra mått på kvalitet, utan visar egentligen enbart på att man lyckats tilltala till minsta gemensamma nämnare.
Håller med, men vad har vi annars att gå på? Betyget spelet har fått? Där ligger ju de titlarna också i topp? Eller vad user-betyget är på metacritic är? En sajt där en försvinnande liten del av världens gamers faktiskt känner till och som ännu färre faktiskt orkar göra sin röst hörd på. Och skulle vi gå efter user score så tror jag nog att de spelen ligger rätt högt där också. Eller ska vi gå efter vad en viss grupp av gamers tycker om ett spel? Det verkar inte helt rimligt för att få en rättvis bild av om ett spel är bra eller dåligt.
Det är knepigt men jag tror ändå att det man kan konstatera att SBI varit inblandade i både stora och små spel, både succéer och misslyckanden vad gäller mottagande från kritiker, users och försäljning. Sen kan man ju tycka att deras inflytade kan göra att spelen faller en mindre i smaken eller tvärtom att det är ett plus. Personligen tror jag att den absolut övervägande massa inte bryr sig för fem öre om SBI är inblandade eller inte för att de helt enkelt inte lägger någon vikt kring hudfärg, kön, sexuell läggning, etc i spel.
Personligen tror jag att den absolut övervägande massa inte bryr sig för fem öre om SBI är inblandade eller inte för att de helt enkelt inte lägger någon vikt kring hudfärg, kön, sexuell läggning, etc i spel.
👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼
Att kalla Alan Wake 2 för sörja är att ta i. Förmodligen min GOTY 2023 i alla fall.
Känns lite hårt mot spel som Silent Hill 2, Spider-Man 2 och GoW: Ragnarök också. 😢
Håller med, men vad har vi annars att gå på? Betyget spelet har fått? Där ligger ju de titlarna också i topp? Eller vad user-betyget är på metacritic är? En sajt där en försvinnande liten del av världens gamers faktiskt känner till och som ännu färre faktiskt orkar göra sin röst hörd på. Och skulle vi gå efter user score så tror jag nog att de spelen ligger rätt högt där också. Eller ska vi gå efter vad en viss grupp av gamers tycker om ett spel? Det verkar inte helt rimligt för att få en rättvis bild av om ett spel är bra eller dåligt.
Det är knepigt men jag tror ändå att det man kan konstatera att SBI varit inblandade i både stora och små spel, både succéer och misslyckanden vad gäller mottagande från kritiker, users och försäljning. Sen kan man ju tycka att deras inflytade kan göra att spelen faller en mindre i smaken eller tvärtom att det är ett plus. Personligen tror jag att den absolut övervägande massa inte bryr sig för fem öre om SBI är inblandade eller inte för att de helt enkelt inte lägger någon vikt kring hudfärg, kön, sexuell läggning, etc i spel.
Jag förstår inte riktigt din poäng. Personligen så har popularitet aldrig någonsin varit en faktor i mitt val av spel, förutom till den mån som det påverkar spelets spelbarhet, d.v.s om det är ett Multiplayer eller MMO. Tvärtom, jag har alltid tyckt att de mest populära spelen har alltid varit de tråkigaste och mest ointressanta, med några få undantag.
Personligen bildar jag mig en uppfattning från vad jag ser och hör. D.v.s. gameplay videos (som väger tyngst) och om andra spelare pratar om uppenbara röda flaggor i gameplay eller, om det är relevant, storyn. Vad andra "tycker" i överlag om spelen, är för mig ointressant.
När det gäller SBI, så undviker jag alla spel som de har rört vid, då de, utan undantag, har påverkat spelen negativt i någon större eller mindre aspekt, och det är inte en utveckling som jag vill stödja. Ironin är att jag, redan innan jag kände till SBI, undvikigt God Of War, Alan Wake 2, Assassins Creed Valhalla och Spider-Man 2, enbart baserat på min egen magkänsla.
Gillar inte denna typ av rollspel, men har nästan lust att pröva eftersom spelet verkar reta upp en hel del spelare, framförallt män. Det verkar uppröra spelare precis som sd:are blir kränkta av klimatfrågor, hbtq, veganism, pojke är lucia i skolan, vintermust, elbilar m.m...
Och retar det upp människor med sådan åsikter så måste ju spelet ha ett bra budskap åtminstone 😄
Provar det efter jag har spelat igenom Squadron 42.
We see what you did there...