Life is Strange: Double Exposure
Ouch Men å andra sidan har jag inte känt något sug efter det här spelet alls, och detta trots att jag ÄLSKAR Life is Strange, Before the Storm samt Life is Strange 2 (favoriten)
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro
Aj aj aj, jag som sett fram emot detta så mycket! Jag kommer nog att spela det ändå men hade gärna sett att det fick bättre betyg.
Do it! Är man ett fan av originalet är det ändå värt att hänga med Max igen, och det är närmare en trea än en etta.
Jag gillar alla life is strange, True colors är favoriten för de är så löjligt vackert på sina ställen. Men visst jag kan inte säga att något Life is strange har någon imponerande spelmekanik. Du går runt, interagerar med föremål och pratar med folk.
Jag spelar lis för att hamna i en annan värld, koppla av och följa med i en trevlig story, letar man efter något mer än det hade jag inte rekommenderat Life is strange som spel.
Jag gillar alla life is strange, True colors är favoriten för de är så löjligt vackert på sina ställen. Men visst jag kan inte säga att något Life is strange har någon imponerande spelmekanik. Du går runt, interagerar med föremål och pratar med folk.
Jag spelar lis för att hamna i en annan värld, koppla av och följa med i en trevlig story, letar man efter något mer än det hade jag inte rekommenderat Life is strange som spel.
Håller med delvis, men samtidigt tycker jag gott att de kan vidareutveckla konceptet. Det behövs inte en massa nya gameplaysystem, men varför inte till exempel ta tag i dialogträden någon gång och skaffa lite fler grenar? Spel som Life is Strange har så otroligt mycket att tjäna på att satsa på player agency.
Eller ja, det är vad jag tror i alla fall.
Håller med delvis, men samtidigt tycker jag gott att de kan vidareutveckla konceptet. Det behövs inte en massa nya gameplaysystem, men varför inte till exempel ta tag i dialogträden någon gång och skaffa lite fler grenar? Spel som Life is Strange har så otroligt mycket att tjäna på att satsa på player agency.
Eller ja, det är vad jag tror i alla fall.
Så är det, jag tycker hela konceptet är konstigt med tanke på att första spelet har 2 slut, och vad dom gör med det i double exposure är så otroligt dåligt.
Efter att ha påbörjat spelet och är på kapitel 2 kan jag hitills bara hålla med recensionen, det känns definitivt som att det kunde varit något mycket mer än det blev.