Life is Strange: Double Exposure

Robot
Life is Strange: Double Exposure

En fortsättning som får svårt att bli ihågkommen.

#life-is-strange-double-exposure

Medlem

Ouch Men å andra sidan har jag inte känt något sug efter det här spelet alls, och detta trots att jag ÄLSKAR Life is Strange, Before the Storm samt Life is Strange 2 (favoriten)

signatur

Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro

Aj då.. Hade sett fram mot detta. Kanske i reabacken då. :/

signatur

00:00:02:42

Medlem

Trist, Ettan var ett sånt spel som kom från ingenstans och imponerade stort på mig.

Medlem
Geeks Gaming

Nej vad synd. 1:an hade en magisk känsla över hela spelet och jag hoppades man skulle kunna köra en repris på det

Fragtjuv

Aj aj aj, jag som sett fram emot detta så mycket! Jag kommer nog att spela det ändå men hade gärna sett att det fick bättre betyg.

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Joe Swallows:

Aj aj aj, jag som sett fram emot detta så mycket! Jag kommer nog att spela det ändå men hade gärna sett att det fick bättre betyg.

Do it! Är man ett fan av originalet är det ändå värt att hänga med Max igen, och det är närmare en trea än en etta.

Ambassadör
Xbox

Typiskt. Det får bli reabacken någon gång framöver istället.

signatur

Jump in.

Medlem

Jag gillar alla life is strange, True colors är favoriten för de är så löjligt vackert på sina ställen. Men visst jag kan inte säga att något Life is strange har någon imponerande spelmekanik. Du går runt, interagerar med föremål och pratar med folk.

Jag spelar lis för att hamna i en annan värld, koppla av och följa med i en trevlig story, letar man efter något mer än det hade jag inte rekommenderat Life is strange som spel.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Unholydude:

Jag gillar alla life is strange, True colors är favoriten för de är så löjligt vackert på sina ställen. Men visst jag kan inte säga att något Life is strange har någon imponerande spelmekanik. Du går runt, interagerar med föremål och pratar med folk.

Jag spelar lis för att hamna i en annan värld, koppla av och följa med i en trevlig story, letar man efter något mer än det hade jag inte rekommenderat Life is strange som spel.

Håller med delvis, men samtidigt tycker jag gott att de kan vidareutveckla konceptet. Det behövs inte en massa nya gameplaysystem, men varför inte till exempel ta tag i dialogträden någon gång och skaffa lite fler grenar? Spel som Life is Strange har så otroligt mycket att tjäna på att satsa på player agency.

Eller ja, det är vad jag tror i alla fall.

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Håller med delvis, men samtidigt tycker jag gott att de kan vidareutveckla konceptet. Det behövs inte en massa nya gameplaysystem, men varför inte till exempel ta tag i dialogträden någon gång och skaffa lite fler grenar? Spel som Life is Strange har så otroligt mycket att tjäna på att satsa på player agency.

Eller ja, det är vad jag tror i alla fall.

Så är det, jag tycker hela konceptet är konstigt med tanke på att första spelet har 2 slut, och vad dom gör med det i double exposure är så otroligt dåligt.

Efter att ha påbörjat spelet och är på kapitel 2 kan jag hitills bara hålla med recensionen, det känns definitivt som att det kunde varit något mycket mer än det blev.

1
Skriv svar