One Hit Wonders vi minns

Medlem
One Hit Wonders vi minns

Här kan vi snacka om one hit wonders, vilka minns ni, vilka är de bästa?

Under 90 talet älskade jag Everybody get up med Five

Och på senare år Fan vad bra med Jakob Karlberg något jag fortfarande lyssnar på ibland.

Den påminner mig om när jag precis flyttat hemifrån och började gå ut och festa, den påminner mig om frihet och sommar.

Medlem
Fragtjuv

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem

Paradisio - Bailando

Medlem

2 unlimited - No Limit

Och sen den okrönte kungen av one hit wonders (även om han givetvis gjorde fler låtar):
Rick Astley - Never gonna give you up

Medlem

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Skulle kalla vare sig Five eller 2 unlimited för One hit wonders, i synnerhet inte de sistnämnda. Vet inte om vederbörande har koll på en låt som "Twilight Zone" som låg etta i tre länder och topp 10 i ytterligare 7. Eller "Get ready for this" som låg på topp 10 i fem länder, varav en andraplats i såväl UK som Spanien.

Jag nominerar istället denna:

Medlem

signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Drömde för ett tag sen om Buses And Trains med Bachelor Girl från som är från 1997-98 tror jag. Nu är det inte säkert att bandet är ett one hit wonder i hemlandet Australien men det är i alla fall den enda låten jag har hört med dem.

Medlem

Boomfunk MC's - Freestyler

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Geeks Gaming
Skrivet av Danster:

Skulle kalla vare sig Five eller 2 unlimited för One hit wonders, i synnerhet inte de sistnämnda. Vet inte om vederbörande har koll på en låt som "Twilight Zone" som låg etta i tre länder och topp 10 i ytterligare 7. Eller "Get ready for this" som låg på topp 10 i fem länder, varav en andraplats i såväl UK som Spanien.

”Twilight zone” och ”get ready for this” spelas dessutom fortfarande varje dag världen över, ofta i samband med sportevenemang

Min nominering:

Medlem

Denna spelade precis överallt, inte ens på skolgymnastiken blev man befriad... visst är den lite "catchig", men blir rätt irriterande efter ett tag...

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skribent
Skrivet av magma:

https://www.youtube.com/watch?v=WtT57S4IQXA

Denna spelade precis överallt, inte ens på skolgymnastiken blev man befriad... visst är den lite "catchig", men blir rätt irriterande efter ett tag...

Texten är väl aningen tveksam också om jag inte minns fel. XD

Men å andra sidan är ju Flickan i Havanna också det, och den sjungs ju i skolan.

signatur

"Writer and Fighter"

Farornas Konung
Testpilot
Skribent

Denna spelades ju till döds en sommar också för länge sedan.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Barndomen...

Mitt i naturen...

Skuggan av 80-talet...

Och sedan det glada(?) 90-talet...

Quake 3...

Guitar Hero...

Medlem

The Dandy Warhols - Bohemian Like You (År 2000)

Medlem

vangelis? one hit wonder? lol njae knappast

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Medlem

Det här får väl räknas som en one hit wonder?

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Vangelis har ju en hel del bra låtar men är kanske inte många utav dem som kommit med på topplistorna. Är ju lite oklart ibland vad som egentligen räknas som en one hit wonder och inte. Chariots of fire var med på här listan https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_one-hit_wonders_in_th...

Men är kanske möjligt att deras andra låtar har toppat listor i Europa.

Medlem

Fast han var inte ett one hit wonder, han har haft en kanonkarriär

Denna tex, ett år gammal och helt jävla underbar

signatur

I drank what?

Medlem

Dead or Alive och Soft Cell är allt annat än One Hit Wonders. De har bara haft oturen att en av deras singlar fortsatt hålla sig aktuella i tid och otid även om de haft flera andra hits.

Medlem
Skrivet av Danster:

https://youtu.be/PJ7E40Ec5ec?si=IgobagQ56zq1W-D8

Nä, nästan 20 miljoner sålda album och 16 singlar som gått upp på listorna är ju snarare något som vittnar om en av världens mest framgångarika grupper inom sin genre. Med tanke på hur mutade de blivit på senare tid (förutom i sportsammanhang) tror jag det är svårt att förstå för de som inte var där när de var aktuella att förstå hur gigantiska de faktiskt var. Men så är det ju ofta med musik, historielösheten är ofta väldig påtaglig.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Fast han var inte ett one hit wonder, han har haft en kanonkarriär

Denna tex, ett år gammal och helt jävla underbar

https://www.youtube.com/watch?v=0bNy7XO-SCI

Se på f*n! Hade ingen aning. Lyssnade igenom en del av han. Unik iaf! ;D

Medlem
Skrivet av Ankh:

Han gjorde tidernas bästa filmmusik (Blade Runner) så han var nog rätt nöjd, och sket i om han låg på topplistan eller inte

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Vangelis har ju en hel del bra låtar men är kanske inte många utav dem som kommit med på topplistorna. Är ju lite oklart ibland vad som egentligen räknas som en one hit wonder och inte. Chariots of fire var med på här listan https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_one-hit_wonders_in_th...

Men är kanske möjligt att deras andra låtar har toppat listor i Europa.

Skrivet av scaryfoot:

Han gjorde tidernas bästa filmmusik (Blade Runner) så han var nog rätt nöjd, och sket i om han låg på topplistan eller inte

Exakt, och 1492!

Men problemet är att det är jag som är lite efter, jag tänkte inte riktigt när jag postade. One Hit Wonder är ju toplistorna som gäller och inte antalet skivor/filmer osv som man gett ut

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar