Nya Dragon Age får positiva Steam-omdömen
Snällla uncharterd 4 ser också ut som en pixar film, det är det som gjorde de snyggt
Håller inte med där riktigt, men, men.
Du gör ju inte mycket för att försöka övertyga oss andra att du har rätt men det är ju upp till dig. Nej, nu ska jag tillbaka in i spelet, där jag faktiskt upptäckte att du kan IGNORERA alternativet om identitetspolitik när jag plockade upp en spegel från en byrå i Lighthouse. Men det visste du väl, för du har väl spelat spelet som du uttalar dig om?
Nej inte köpt det då det räcker med att kolla videosar om buskapen spelet tvingar på en, och det är ett stort skämt.
Spela spel är kul ibland.
Nej inte köpt det då det räcker med att kolla videosar om buskapen spelet tvingar på en, och det är ett stort skämt.
Du föll i fällan redan. Du vet inget om spelet, och lyckades inte ens förstå trots att jag skrev det att du kan ignorera det du är så rädd för. Så skämtet är faktiskt du själv.
Du föll i fällan redan. Du vet inget om spelet, och lyckades inte ens förstå trots att jag skrev det att du kan ignorera det du är så rädd för. Så skämtet är faktiskt du själv.
Nej skämtet är spelet.
I så fall är väl alla spel ett RPG eftersom man spelar en roll i spelet. Jag skulle nog kalla detta spel ett action-äventyrsspel. Ett RPG för mig är spel som Baldur's Gate, Pathfinder m fl där man skapar sin egen karaktär från scratch. Inte ett spel där man spelar en redan namngiven karaktär,
Alla spel har inte saker som HP, mana, påverkande dialogval, olika karaktärsklasser att välja mellan (warrior, mage, rogue), alla med sina egna specialiteter, möjligheten att skräddarsy sin karaktär, XP, leveling, skill-progression och enorma expanderbara skill trees. Du vet, sånt som anses utgöra ett RPG. Sen kanske det lutar mer åt ett action-RPG för vissa, men ett RPG är det tveklöst.
Och jo, man skapar sin karaktär själv och ger den ett förnamn i character creatorn (du kallas dock Rook i spelet). Men det är inte en färdigskapad och redan namngiven karaktär så som du påstår.
Ni snackar skit. Så är det. Sen kan ni försöka lura mig och alla andra hur mycket ni vill. Jävligt tråkigt om det inte finns någon INTEGRITET i spelskapande. Förbannat svart på vitt.
Change is the only constant
Alla spel har inte saker som påverkande dialogval, olika karaktärsklasser att välja mellan (warrior, mage, rogue), alla med sina egna specialiteter, möjligheten att skräddarsy sin karaktär, XP, leveling, skill-progression och enorma expanderbara skill trees. Du vet, sånt som anses utgöra ett RPG. Sen kanske det lutar mer åt ett action-RPG för vissa, men ett RPG är det tveklöst.
Och jo, man skapar sin karaktär själv och ger den ett förnamn i character creatorn (du kallas dock Rook i spelet). Men det är inte en färdigskapad och redan namngiven karaktär så som du påstår.
Det finns många sätt man kan sminka en gris på.
Rock Paper Shotguns review rubrik säger ganska väl hur man skall tolka detta spel när det gäller hur mycket RPG det egentligen är
Rock Paper Shotguns review rubrik säger ganska väl hur man skall tolka detta spel när det gäller hur mycket RPG det egentligen är
Det verkar som Balunans åsikt och Rock Paper Shotguns recension sammanfaller ganska bra: "Sen kanske det lutar mer åt ett action-RPG för vissa, men ett RPG är det tveklöst." och "A reluctant RPG, but a compelling, heartfelt action adventure."
Change is the only constant
quote postid="4569791" userid="122006" name="Aletheides"]
Så det är alltså inte någon tvekan om att det är ett RPG? Men vad bra! 😀
Lite löjligt, kan jag känna, att bara lägga till en rubrik sådär som att den på något vis skulle vara en universal åsikt eller bara plötsligt skulle omdefiniera vad som i grunden generellt anses utgöra ett RPG. Men även ett ”motvilligt RPG”, som han kallar det, är väl då ett RPG? Han verkar ju dessutom, lite ironiskt nog, motvilligt gilla det när han skriver:
I’m not sure an hour passed in the fourth entry in Bioware’s fantasy RPG series where I didn’t wish they’d handled something differently. Then, once the credits rolled after 50 hours, I started a second playthrough.
Men visst jag kan också lägga in rubriker, som inte de heller motsäger att det skulle handla om ett RPG eller i det stora hela egentligen behöver betyda så mycket. Men då har du och jag tillsammans i alla fall fått ihop 5 rubriker som då kallar spelet ett RPG:
gamesradar.com:
theguardian.com:
Mirror.co.uk:
RPGsite.net
Men seriöst, vill man inte kalla det ett RPG så är man förstås inte tvungen. Fyller det inte ens egna personliga definitioner, så får det väl vara så. Men de allra flesta anser nog detta tveklöst vara ett RPG då det helt enkelt fyller mallen och de vedertagna begreppen som utgör genren. But you do you.
Just nu har jag spelat i 20+ timmar och älskar det! Tycker pixar grafiken gör att spelet förmodligen kommer åldras väl rent grafiskt. Däremot så ser alla väldig korta ut pga att allas huvuden är föööööör stora. Det är det enda klagomålet jag har. Det påminner väldigt mycket om god of war
Tänkte på samma sak.
Jag funderade på om jag lyckades skapa en dvärg. Tycker min gubbe är liten och satt. Men det är en människa. Satt och jämförde med Harding igår. Förutom att jag håller med om din god of war liknelse så hamnar jag också på liknelse med de två senaste Jedi spelen.
Lättkränkta medelålders män..
Nu blir jag kränkt för att du kränker en annan människa
Hur kan du anta att personen är medelålders, och man
Väx upp
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Höga spelarbetyg, men då ska man ha i åtanke att många räknat bort spelet på förhand.
För vi kan redan nu konstatera att spelet är en försäljningsflopp och kommer gå med förlust.
77 000 max antal spelare på Steam hittills (kan öka en aning under helgen) är katastrofala siffror, att jämföra med tex Dragon Dogma 2:s maximum på 229 000 trots att Dragon Age historiskt är en klart större och mer känd spelserie.
Memento Mori
Höga spelarbetyg, men då ska man ha i åtanke att många räknat bort spelet på förhand.
För vi kan redan nu konstatera att spelet är en försäljningsflopp och kommer gå med förlust.
77 000 max antal spelare på Steam hittills (kan öka en aning under helgen) är katastrofala siffror, att jämföra med tex Dragon Dogma 2:s maximum på 229 000 trots att Dragon Age historiskt är en klart större och mer känd spelserie.
Hur kan du redan nu dra sådana drastiska slutsatser att det är en flopp och kommer gå med förlust efter några dagar, enbart grundat på steam? Vänta åtminstone till hur helgen går då folk är lediga och har tid att spela. Samtidigt vet vi absolut ingenting om hur spelet har sålts på konsolerna ens. Kan även tänka mig att många personer är försiktiga och väntar in användarbetygen, och bestämmer sig för att köpa det ju mer positiva betyg som haglar in. Över 70000 samtidiga spelare dag 1 var redan då ett nytt rekord, har nu ökat, och det lär öka mer med tiden.
Känns som om vissa är väldigt snabba med att döma ut spel (eller kanske t.o.m vill att det ska misslyckas) än att vänta ut tills vi har officiella siffror från alla spelarbaser.
Nej, det kan vi inte konstatera efter bara 48h.
Och det låter som att blandar ihop samtida spelare med antal spelare? Eller formulerar du dig bara knäppt? Oklart. Det har som mest under de senaste 24h varit ca. 77 500 personer som spelat det samtidigt på just Steam. Det är inte det totala antalet spelare på plattformen.
Eller hur, ändrar dock inte dem som skrivit manuset till spelet borde portas ifrån att göra flera spel.
Ojdå då måste Jedi Survivor vara en riktig flopp med tanke på att det hade ännu färre samtida spelare på steam!
Jäkla konstigt att de gör ännu en uppföljare dock.
Och det låter som att blandar ihop samtida spelare med antal spelare? Eller formulerar du dig bara knäppt? Oklart. Det har som mest under de senaste 24h varit ca. 77 500 personer som spelat det samtidigt på just Steam. Det är inte det totala antalet spelare på plattformen.
Exakt just det man kan göra efter 48 timmar....
Exakt just det man kan göra efter 48 timmar....
Opartisk expertkommentator:
Opartisk expertkommentator:
<Uppladdad bildlänk>
Tack att du ser mig som en expert
Tack att du ser mig som en expert
Självklart! 🥰
Men vad är du kallar dessa litterära talanger!?
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
Uhm varför har du skärmdumpat fz:as kommentarsfält? Tror det blivit något fel på url:en.
Läs noggrannare.
Max antal samtidiga spelare i båda fallen.
Memento Mori
Läs noggrannare.
Max antal samtidiga spelare i båda fallen.
Exakt var här använder du termen ”samtidiga”?
”77 000 max antal spelare på Steam hittills (kan öka en aning under helgen) är katastrofala siffror, att jämföra med tex Dragon Dogma 2:s maximum på 229 000 trots att Dragon Age historiskt är en klart större och mer känd spelserie.”
Ojdå då måste Jedi Survivor vara en riktig flopp med tanke på att det hade ännu färre samtida spelare på steam!
Jäkla konstigt att de gör ännu en uppföljare dock.
Ja det var ju en flopp! Särskilt jämfört med Fallen Orders oväntade succé.
Man kan göra uppföljare till spel som floppar, det finns många exempel på det.
Memento Mori
Ja det var ju en flopp! Särskilt jämfört med Fallen Orders oväntade succé.
Man kan göra uppföljare till spel som floppar, det finns många exempel på det.
Kan du länka till att det var en flopp?
Tillägg: Genuint nyfiken, för jag hittar inget om att det var en flopp för EA
Exakt var här använder du termen ”samtidiga”?
”77 000 max antal spelare på Steam hittills (kan öka en aning under helgen) är katastrofala siffror, att jämföra med tex Dragon Dogma 2:s maximum på 229 000 trots att Dragon Age historiskt är en klart större och mer känd spelserie.”
Det var implicit att det handlade om samtidiga spelare, annars finns det ingen logik att prata om 'max' antal spelare. Jag har inte blandat ihop siffror.
Memento Mori
Kan du länka till att det var en flopp?
Länka? Nej, jag behöver ingen auktoritet som talar om för mig hur man tolkar siffror.
Memento Mori