Apex Legends skippar Linux – Steam Deck-stödet ryker

Robot
Apex Legends skippar Linux – Steam Deck-stödet ryker

Operativsystemet öppnar för fuskare, menar utvecklarna.

#apex-legends, #linux, #pc, #steam-deck

Medlem

Ja Linx låter som nån dålig Linux dist?🫠

Medlem

"Man får vara så god och installera Linux på Decken om man vill fortsätta spela Apex Legends där". Antar att det syftas på Windows där?

signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem
Skrivet av baxtex:

Ja Linx låter som nån dålig Linux dist?🫠

Skrivet av WebPiraten:

"Man får vara så god och installera Linux på Decken om man vill fortsätta spela Apex Legends där". Antar att det syftas på Windows där?

Medlem

Ja för Apex är ju helt rent från fuskare som det var (inte spelat på ett tag nu). EA/Respawn har ju skött det där spelet otroligt bra.
/s

Medlem

Eller så kunde dom fått tummen ur och släppt en native Linux-version, innan de blockerar möjligheten att köra Windows-versionen på Linux. Det är ju illa nog att de förlitar sig på andra (Wine/Proton dev), men nu ska inte ens det få fungera?

Redaktör
Skrivet av WebPiraten:

Komma här och kräva rätt text!

Tack, fixat.

signatur
Medlem
Skrivet av filbunke:

<Uppladdad bildlänk>

Den där knappen skiter jag i. Vill ju att alla ska veta att jag vet bäst, inte bara redaktionen.

Redaktör
Skrivet av Kyraal:

Den där knappen skiter jag i. Vill ju att alla ska veta att jag vet bäst, inte bara redaktionen.

Kungörelse på framsidan vid rättelse - yes?

signatur
Medlem
Skrivet av filbunke:

<Uppladdad bildlänk>

”Skicka en korrekturläsare” kanske det borde stå istället 😉

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Kungörelse på framsidan vid rättelse - yes?

Nu tycker jag vi ska ta det lite piano med all logik här i forumet.

Medlem
Skrivet av fzusr:

Eller så kunde dom fått tummen ur och släppt en native Linux-version, innan de blockerar möjligheten att köra Windows-versionen på Linux. Det är ju illa nog att de förlitar sig på andra (Wine/Proton dev), men nu ska inte ens det få fungera?

Läser du ens innan du postar ärligt talat?

De har precis förklarat att mängden fuskare på linux som emulerar är nog av ett problem för att de ska lägga ner stödet.

Varför i hela fridens namn tror du att de skulle göra en native linux klient, som kommer ha samma problem om inte värre och kosta mängder med pengar.

För det låter som att du säger det, men jag hoppas att du bara hade otur när du skrev.

signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av SorbP:

Läser du ens innan du postar ärligt talat?

De har precis förklarat att mängden fuskare på linux som emulerar är nog av ett problem för att de ska lägga ner stödet.

Varför i hela fridens namn tror du att de skulle göra en native linux klient, som kommer ha samma problem om inte värre och kosta mängder med pengar.

För det låter som att du säger det, men jag hoppas att du bara hade otur när du skrev.

Problemet är ju att deras anti-fusk inte fungerar när läsning/skrivning av minne sker i lagret utanför det de kan kontrollera med sin kernel level driver. Om spelet kördes native på Linux så har de ju samma förutsättningar som på Windows, i miljön där de vill köra bakgrundsprocesser.

För övrigt är emulation inte inblandat, såvida vi inte pratar om att köra x86-spel på ARM. Proton bygger på Wine, som är en akronym. Kolla upp vad den står för om du inte tror mig

1
Skriv svar