Bioware har inga planer för något DLC till Dragon Age: The Veilguard
Ja. Så om fyra år kan jag äntligen få spela ett nytt Mass a effect. Spännande. Trots allt.
2028, tror vi att det kommer så tidigt?
Ja. Så om fyra år kan jag äntligen få spela ett nytt Mass a effect. Spännande. Trots allt.
Det är nog rätt långt gånget i utvecklingen så en annonsering nästa år och släpp 2026 senast
1# FZ Troll
Det var snack om detta redan innan spelets släpp, verkar handla både om fokus på nästa Mass Effect men även att de inte vill upprepa misstaget i inquisition där spelets slut i princip hamnade i dlc-form.
https://www.thegamer.com/dragon-age-the-veilguard-no-plans-fo...
Det var snack om detta redan innan spelets släpp, verkar handla både om fokus på nästa Mass Effect men även att de inte vill upprepa misstaget i inquisition där spelets slut i princip hamnade i dlc-form.
https://www.thegamer.com/dragon-age-the-veilguard-no-plans-fo...
I princip? Du menar helt och hållet? Av alla val man gjort genom tre DA spel så kan man bara importera tre stycken, ett från Inquisition och två från Trespasser DLCt. Lite skevt kan man tycka.
I princip? Du menar helt och hållet? Av alla val man gjort genom tre DA spel så kan man bara importera tre stycken, ett från Inquisition och två från Trespasser DLCt. Lite skevt kan man tycka.
Sant, klumpigt uttryckt. I koppling till Veilguard och de val man fick importera in blev det ju verkligen direkt påverkat, men när dlc:t först kom tyckte jag att det kändes mer som en brygga till nästa spel. Inte helt olikt hur arrival bryggar Mass Effect 2 och 3.
Men med utfallet som nu blev med Veilguard har du helt rätt.
Det ser jag inga problem med, men man kan ju hoppas på att de fixar till det som FZ recensionen listade som problem, som intressantare combat-mekaniker, monotont spelande etc. Hade gärna spelat det en dag, men med backloggen så stor köper jag sällan nya spel direkt, utan väntar till priser blir oundvikligt bra eller att jag har tid för dem.
Sant, klumpigt uttryckt. I koppling till Veilguard och de val man fick importera in blev det ju verkligen direkt påverkat, men när dlc:t först kom tyckte jag att det kändes mer som en brygga till nästa spel. Inte helt olikt hur arrival bryggar Mass Effect 2 och 3.
Men med utfallet som nu blev med Veilguard har du helt rätt.
Det är ju alltid lätt att vara efterklok. Jag körde Inquisition först för något år sedan och då hade det sipprat ut att nästa spel skulle handla mycket om en viss karaktär och om det som hände i Trespasser, så redan då kändes det orimligt viktigt jämför med allt annat i spelet. Men alltid lätt att låta smart när man har mer att gå på. Trist att de gjorde de val de gjorde, gillade att höra om min Warden i de olika spelen, höra hur gamla vänner hade det år efter år. Undrar hur Veilguard ens hanterar ämnen som the blight, Ferelden och Orlais, Grey Wardens, Hawke, osv.
Synd att det inte blev som Arrival, det var den perfekta bryggan, tillräckligt för att man skulle få en hint om nästa spel men ändå inte så mycket att det blev essentiellt för nästa spel och ignorerade allt annat. Även DA2 hade ett liknande DLC, även det hade orimligt mycket viktig story men ändå inte ens nära Trespasser nivån.