Att stänga Arkane Austin var ett misstag, enligt en tidigare vd

Robot
Att stänga Arkane Austin var ett misstag, enligt en tidigare vd

"Arkane Austin var en väldigt speciell grupp."

#Arkane-austin, #Redfall

Medlem

Jag har inte spelat något av deras spel.
Vilka var bra?

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

LoL, klart det inte var ett misstag. Det behövs knappt några studios längre då det redan finns tusentals spel varav hundratals av de är jättebra och många av de tar hundratals timmar att spela igenom. Bara stänga, bam, bom, klart! Så kan vi fokusera på annat än att göra fler spel som ingen har tid att spela.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag har inte spelat något av deras spel.
Vilka var bra?

Prey (2017) Är ett riktigt mästerverk som inte fick uppmärksamheten det förtjänade. Jag spelade det för ett par år sedan och blev helt golvad.

Medlem
Skrivet av pazu:

LoL, klart det inte var ett misstag. Det behövs knappt några studios längre då det redan finns tusentals spel varav hundratals av de är jättebra och många av de tar hundratals timmar att spela igenom. Bara stänga, bam, bom, klart! Så kan vi fokusera på annat än att göra fler spel som ingen har tid att spela.

Är du här och upprepar dessa tokigheter igen?

Men helt rätt, varför skapades det någon musik efter Mozart egentligen? Fanns ju hur många verk som helst som skulle ta tusentals timmar att lyssna igenom. Varför skapades det målningar efter Mona Lisa? Fanns redan hur många verk som helst som skulle ta åratal att betrakta och studera. Varför skapades det litterära verk efter Shakespeare? Fanns massvis med litteratur som skulle ta livstider att läsa igenom.

Kan du inte inse hur trasigt det är att resonera så? Kultur är konstant föränderligt (eller har så åtminstone varit sen Jesus gick i kortbyxor och längre tillbaka ändå, och det vore förjäkla märkligt om vi hade nått någon slags zenit just här och nu) och skapandet kan/ska/bör/kommer inte stanna upp.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Vet in vilka Austin stod för direkt, men gissar på att de båda Arkane Lyon och Austin samarbetade. Hittade detta på Moby games om Austin.

Credited on 6 Games from 2012 to 2023
Starfield (2023 on Windows, Xbox Series, Windows Apps...)
Redfall (2023 on Windows, Xbox Series, Windows Apps)
Fallout 76 (2018 on Windows, PlayStation 4, Xbox One...)
Wolfenstein II: The New Colossus (2017 on Windows, Windows Apps, PlayStation 4...)
Prey (2017 on Windows, Windows Apps, PlayStation 4...)
Dishonored (2012 on Windows, Xbox 360, PlayStation 3)

signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Men helt rätt, varför skapades det någon musik efter Mozart egentligen? Fanns ju hur många verk som helst som skulle ta tusentals timmar att lyssna igenom. Varför skapades det konst efter Mona Lisa? Fanns redan hur många verk som helst som skulle ta åratal att betrakta och studera. Varför skapades det litterära verk efter Shakespeare? Fanns massvis med litteratur som skulle ta livstider att läsa igenom.

Kan du inte inse hur trasigt det är att resonera så? Kultur är konstant föränderligt (eller har så åtminstone varit sen Jesus gick i kortbyxor och längre tillbaka ändå, och det vore förjäkla märkligt om vi hade nått någon slags zenit just här och nu) och skapandet kan/ska/bör/kommer inte stanna upp.

Ja alltså om man vill göra spel så är det fritt fram att göra det men att förvänta sig att någon ska betala för de spelen (som en VD måste göra) är väl lite väl optimistiskt i dagens läge, tycker inte du det?

Och ja, det behöver inte produceras lika mycket böcker, musik och/eller filmer idag för att mätta efterfrågan men just spel är extra känsligt då folk inte har något problem med att plöja ner all sin fria tid i samma spel/bana om och om igen. Maxxa sina stats, eller bara slöspela de_dust2.

Denna hets med att alla ska utveckla spel är så missriktat. Stäng. Ner. Skiten. Gör. Annat.

Medlem
Skrivet av pazu:

Ja alltså om man vill göra spel så är det fritt fram att göra det men att förvänta sig att någon ska betala för de spelen (som en VD måste göra) är väl lite väl optimistiskt i dagens läge, tycker inte du det?

Och ja, det behöver inte produceras lika mycket böcker, musik och/eller filmer idag för att mätta efterfrågan men just spel är extra känsligt då folk inte har något problem med att plöja ner all sin fria tid i samma spel/bana om och om igen. Maxxa sina stats, eller bara slöspela de_dust2.

Denna hets med att alla ska utveckla spel är så missriktat. Stäng. Ner. Skiten. Gör. Annat.

Industrin är enorm, och om du vill att det ska vara en bubbla så... visst får du det. Samtidigt växer mängden spelare och mängden människor som har tillgång till enheter att spela på, så behovet och efterfrågan kommer sannolikt inte direkt implodera, åtminstone inte på kort sikt. Det förändrar därutöver inte att kultur är konstant föränderligt.

Och "hets med att alla ska utveckla spel"? Nu får du väl ändå lugna dig litegrann. Jag minns IT-bubblan runt millennieskiftet ganska väl, och att det skulle vara någon "hets" att få in folk på spelutvecklingskarriären specifikt är... en "liten" överdrift.

En allmän konsumtionshets skulle jag väl kanske kunna köpa att vi filosofiskt tillämpar, att vi ibland köper spel mest för köpandets skull, men då får man allt gräva bra mycket djupare än "det finns för många spel" för att hitta orsaken till det beteendet.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av pazu:

Du förstår det här med att folk gillar olika saker va? Alla tycker inte det är skitball att spela ett SNES spel för 37e gången eller nöta samma sak i CS för att bli bättre än andra. Nyskapande driver innovationen framåt, utan det kommer spel bara fortsätta att se likadana ut.

Vill du leva kvar i din spelbubbla så gör det bara, förstår inte varför du har ett sånt stort problem med att nya spel utvecklas. Påverkar det dig på något sätt?

eld
Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Men helt rätt, varför skapades det någon musik efter Mozart egentligen? Fanns ju hur många verk som helst som skulle ta tusentals timmar att lyssna igenom. Varför skapades det målningar efter Mona Lisa? Fanns redan hur många verk som helst som skulle ta åratal att betrakta och studera. Varför skapades det litterära verk efter Shakespeare? Fanns massvis med litteratur som skulle ta livstider att läsa igenom.

Nu är det nog bättre att vi ignorerar pazus trollande och väntar tills hen uppskattar att dennes föräldrar inte bestämde sig för att det fanns tillräckligt med människor på planeten.

Skrivet av pazu:

signatur

00:00:02:42

Avstängd
Skrivet av pazu:

Men vi som vill spela andra spel än dom 1000tals spel man inte behöver vara bra på som du gillar, men ingen annan. Vad ska vi spela?

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av pazu:

Jag hoppas innerligt att du bara trollar för alternativet är skrämmande.

Medlem

Att det blev Arkane Austin och Tango som stängdes hade nog inte så mycket med kvalitet och försäljning att göra.

Xbox behövde kapa kostnader och de studiorna var de som var längst från att släppa något nytt och hade bara stått för kostnader de kommande åren.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Men vi som vill spela andra spel än dom 1000tals spel man inte behöver vara bra på som du gillar, men ingen annan. Vad ska vi spela?

De nya spel som görs. Jag sa inte att man ska förbjuda spelutveckling, bara att det är dumt att tro att marknaden kan upprätthålla mer än en handfull utvecklare framöver.

Avstängd
Skrivet av pazu:

De nya spel som görs. Jag sa inte att man ska förbjuda spelutveckling, bara att det är dumt att tro att marknaden kan upprätthålla mer än en handfull utvecklare framöver.

Nej, jag tror du är ute och cyklar vad gäller detta.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag misstänker att ett helt lag har alla möjliga typer av människor. Att säga att hela gruppen är dålig för att dom gör dåliga spel tillsammans är att förenkla allt till absurdum. Om dom kan göra sitt jobb så borde det vara något annat fel kanske tom dom som bestämmer och leder gruppen och som kanske tom fick behålla sina jobb eller ett nytt bättre betalt jobb nästan direkt. Kan vara dom det är fel på också dom som tar den större delen av den positiva kritiken och blundar för den negativa. Som tex lilla Toddan!

Medlem
Skrivet av Querth:

Prey (2017) Är ett riktigt mästerverk som inte fick uppmärksamheten det förtjänade. Jag spelade det för ett par år sedan och blev helt golvad.

Prey (2017) är en av de bättre spelen som släppts inom de senaste 20 åren.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem
Skrivet av Querth:

Jag gillar också Prey. Riktigt coolt.

signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Prey den nyaste var svintrist men Redfall har jag riktigt kul med

1
Skriv svar