Xbox Game Pass - November 2024 - Part 1

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - November 2024 - Part 1

Då var det november och dags för första omgången spel till Game Pass den här månaden. Det blir tre stycken spel som ansluter till Ultimate/PC direkt på release: Flight Simulator 2024, Goat Simulator Remastered och Metal Slug Tactics.

I övrigt så blir Go Mecha Ball, The Rewinder, Harold Halibut och Turnip Boy Robs a Bank, som redan finns på Ultimate, tillgängliga med en Standard-prenumeration den 6:e nov.

Edit: Surprise drop! Den 12:e november så anländer Spyro Reignited Trilogy på Game Pass, konsol och PC. Är även tillgängligt att streama via molnet.

Oktobers skörd hittas här:
Xbox Game Pass - Oktober 2024 - Part 1
Xbox Game Pass - Oktober 2024 - Part 2

Nya titlar:

Metal Slug Tactics (5 nov, konsol+PC+cloud)

Goat Simulator Remastered (7 nov, Series X|S+PC+cloud)

Spyro Reignited Trilogy (12 nov, konsol+PC+cloud)

Microsoft Flight Simulator 2024 (19 nov, Series X|S+PC+cloud)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 15 nov: Dicey Dungeons, Dungeons 4, Goat simulator, Like a Dragon: Ishin!, Like a Dragon: The Man Who Erased His Name, Persona 5 Tactica, Somerville.

Game Pass

#game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips

signatur

Jump in.

Medlem

Oooh! Flight Sim kanske man ska testa på då!

signatur

Halo kompis!

Redaktör
Ponny

Flight Sim 2024! Nu Snart händer det! Det förra lockade inte mig riktigt, men det här med uppdrag och allt sånt gör hela skillnaden för egen del. Ser fram emot detta oväntat mycket.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Yes, dags att göra plats för Flight Sim
Men jag tror nog det blir att spela det på Xboxen, vet inte om mitt 3060Ti kommer orka med där.

Medlem

Testade MS Flight Sim på Series S för två år sen och tyckte det var riktigt fräckt då. Lärde mig aldrig att landa då, får se om det går bättre denna gång. Har inte kvar min Series S längre, så ser fram emot att spela det på PC och att det blir en minst lika bra experience som då!

signatur

Change is the only constant

Medlem

Dags att dra fram hotas då! Måste göra plats på hårddisken tyvärr. Mitt största bekymmer den här generationen.

Medlem

Goat Simulator ska jag nörda sönder!!

signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Inaktiv

Goat > Flight sim. Fight me

Medlem

MSFS är jag peppad på, hoppas lanseringen går smärtfritt!

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ser ut som en ganska fattig månad? Känns som att dom tar med fyra titlar som flyttas från Ultimate till Standard för att få listan att se bättre ut. :/

Måste ta och bli klar med LAD Gaiden nu iallafall. Ishin hade jag tänkt köra efter det, men det lär inte bli av nu så jag köper nog Infinite Wealth istället.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Påskmust:

Ser ut som en ganska fattig månad? Känns som att dom tar med fyra titlar som flyttas från Ultimate till Standard för att få listan att se bättre ut. :/

Måste ta och bli klar med LAD Gaiden nu iallafall. Ishin hade jag tänkt köra efter det, men det lär inte bli av nu så jag köper nog Infinite Wealth istället.

Fattigt skulle jag nog inte säga, vi har också STALKER 2 den här månaden (20:e). Kan inte riktigt se det så kalenderbundet heller, det kommer spel var 14:e dag ungefär och vi fick nyss ett av världens största spel (Call of Duty) direkt på release. Sedan kan man ju önska att de strösslade in lite fler småspel kanske.

Däremot håller jag med om att kan se lite töntigt ut att ta med de "gamla" spel som blir tillgängliga i Standard. Samtidigt så har de alltid haft med när något kommit till PC eller cloud som redan funnits på konsolpasset t.ex. så det är inget nytt fenomen. Informationen ska ju ut på något sätt.

signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Stackars @Mortaigne . Snart är det slut på ambassadör - skapet. Ger MicroSoft dig en fallskärm på några mille för att kunna landa behagligt här ute i den vanliga världen....

Du har för övrigt gjort ett stabilt jobb här på FZ o för oss dödliga och insatta inom gaming branschen.

Errrr. Va? Här avslutas ingenting.
Eller har jag missat något?

Eller är det bara klassiskt svenskt drama? 🫠

Medlem

Nån som kört metal slug tactics än? Hur e det? Ser trevligt ut

signatur

1# FZ Troll

Geeks Gaming
Skrivet av robbis:

Nån som kört metal slug tactics än? Hur e det? Ser trevligt ut

Har några bekanta som kört det och det ska vara bra! Lite basic men väldigt trevligt

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Har några bekanta som kört det och det ska vara bra! Lite basis men väldigt trevligt

Tänkte att det passar utmärkt att slöspela på Steam Decken, får testa det ikväll!

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Hoppas de har förbättrat flight simulator med byggnaderna. Google maps har mer realistiskt med byggnaderna i sin 3D vy. Det är för många 9 våningshus tex. Som är bara tre våningar i spelet.

Medlem

Är det någon som har lirat Flight Sim med kontroll (Xbox) och kan uttala sig om känslan? Behöver man en rigg för att ha kul eller kan man få bra feeling med kontroll.

Förstår att det är subjektivt men är nyfiken på era erfarenheter

Ambassadör
Xbox
Skrivet av IMMECS:

Är det någon som har lirat Flight Sim med kontroll (Xbox) och kan uttala sig om känslan? Behöver man en rigg för att ha kul eller kan man få bra feeling med kontroll.

Jag tycker det funkar bra med kontroll. Precis som med racingspel så kan det ju inte mäta sig med att ha ratt, pedaler etc. för känslan men det är helt ok. Beror nog på lite hur hårt man går åt sim-hållet och hur mycket man spelar.

signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av IMMECS:

Jag testade bara kort, eftersom spelet inte var tilltalande för mig, men jag kopplade faktiskt in ett tangentbord och körde med handkontroll.
Det underlättade enormt för att hantera viktiga reglage.
Top tip.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Jag tycker det funkar bra med kontroll. Precis som med racingspel så kan det ju inte mäta sig med att ha ratt, pedaler etc. för känslan men det är helt ok. Beror nog på lite hur hårt man går åt sim-hållet och hur mycket man spelar.

Skrivet av Papphammar:

Jag testade bara kort, eftersom spelet inte var tilltalande för mig, men jag kopplade faktiskt in ett tangentbord och körde med handkontroll.
Det underlättade enormt för att hantera viktiga reglage.
Top tip.

Tack till båda!
Tangentbord låter som en bra idé

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

Errrr. Va? Här avslutas ingenting.
Eller har jag missat något?

Eller är det bara klassiskt svenskt drama? 🫠

Nej jag bara larva mig lite. Microsoft lade ju ner ambassadörer programmet har jag för mig. Menar dock allvar att han gjort ett bra jobb att informera oss inom Xbox sektorn. De var inte menat som nå elakt men jag brukar agera före jag tänkt på saker så blev kanske lite crazy. Peace ✌️

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||

Ambassadör
Xbox
Surprise Drop!

Imorgon (12/11) så läggs Spyro Reignited Trilogy till i Game Pass-katalogen! Fler och fler spel från, numera first party, Activision/Blizzard börjar trilla in alltså. Spyro kommer både till konsol och PC.

signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

https://www.youtube.com/watch?v=ptBB5XDyw_s

Imorgon (12/11) så läggs Spyro Reignited Trilogy till i Game Pass-katalogen! Fler och fler spel från, numera first party, Activision/Blizzard börjar trilla in alltså. Spyro kommer både till konsol och PC.

Jäklar så kul nyhet, tack! blev nästan sugen på att skaffa game pass någon månad och spela.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

1
Skriv svar