PS5 Pro-specifikationerna bekräftas

Robot
PS5 Pro-specifikationerna bekräftas
Medlem

De släppte såklart en video om det också

Fragtjuv

Det är en riktigt cool (och dyr) manick och hade jag inte ägt en PS5 och en dator hade jag nog slagit till.

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem

Terraflops..... är vi inte förbi det.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Terraflops..... är vi inte förbi det.

Skulle tro det dröjer minst tio år innan vi ser petaflops på pc-sidan och betydligt längre på konsolsidan.

Medlem
Skrivet av Joe Swallows:

Det är en riktigt cool (och dyr) manick och hade jag inte ägt en PS5 och en dator hade jag nog slagit till.

Jaså vilket spel är en morot att köpa den ? Gta6 ligger ju 2 år bort.....

Medlem

10500kr & dom kan inte slänga in en bättre cpu än den gamle Zen2 rackaren. Helt galet.

signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Skrivet av Snabeltorsk:

10500kr & dom kan inte slänga in en bättre cpu än den gamle Zen2 rackaren. Helt galet.

Beprövad och funkar. Ja, helt galet. Bättre att testa något nytt inte sant? Hur tror du man resonerar här?

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Beprövad och funkar. Ja, helt galet. Bättre att testa något nytt inte sant? Hur tror du man resonerar här?

”Beprövat” brukar ju knappast vara ett säljande argument när man uppgraderar hårdvara.

signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Det är en uppdatering av ps5, de behöver troligtvis ha bra kompatibilitet med vanliga ps5 hårdvaran så att en ps5 PRO kan ”låtsas vara” en vanlig ps5. Annars riskerar vissa spel som nyttjat speciallösningar när de optimerar för ps5 hårdvaran att inte fungera bra.

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

”Beprövat” brukar ju knappast vara ett säljande argument när man uppgraderar hårdvara.

Stora arkitekturförändringar ser du med nästa generation ex ps6 eller nästa Xbox.
Ps4 PRO och one x var ju också rätt lika originalen fast mer av ”samma”. Detta trots att one x kom efter att amd släppt första zen som var ett stort lyft från jaguar.

Skrivet av SWEBarb:

Final Fantasy VII Rebirth

signatur

00:00:02:42

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Skulle tro det dröjer minst tio år innan vi ser petaflops på pc-sidan och betydligt längre på konsolsidan.

Syftade snarare på att ingen grafikkortstillverkare marknadsför sina grafikkort med flops och det är ju inte för att flops är världens bästa mätnings formel gällande spelprestanda man inte använder det.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Syftade snarare på att ingen grafikkortstillverkare marknadsför sina grafikkort med flops och det är ju inte för att terraflops är världens bästa mätnings formel gällande spelprestanda man inte använder det.

Jag kan absolut förstå hur du tänker och delvis hålla med, men av någon anledning har det blivit måttstocken för konsoler. Började väl vid PS4 och sen Pro och One X då de "mätte stock" med just den utgångspunkten. Så har det väl hängt kvar.

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

De kunde inte slänga in en skivläsare för det priset heller.
Det om något är helt galet!

signatur
Medlem
Skrivet av MrStrange:

De kunde inte slänga in en skivläsare för det priset heller.
Det om något är helt galet!

Det kan jag däremot hålla med om. En nyare cpu-arkitektur riskerar bränna kompatibilitet men för det priset borde verkligen skivläsare ingå och inte behöva köpas till för väldigt mycket till. Hade varit om konsolpriset vore slutpriset med skivläsare om den nu inte skulle ingå. Nu känns det som en betalar för den men inte får med den.

Skrivet av Snabeltorsk:

Det var ju något som varken Sony eller MS gjorde i förra generationens Pro/X-uppgraderingar med Jaguar-CPU:n. Många verkar tro att det är en helt ny generation av hårdvara när det är en mid-gen upgrade.
Den stora och viktigaste uppgraderingen här är faktiskt PSSR på hårdvarunivå.
Att slippa suddigheten som FSR från AMD erbjuder i sin uppskalning och faktiskt närma sig vad Nvidia gör med DLSS.

signatur

00:00:02:42

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Jag kan absolut förstå hur du tänker och delvis hålla med, men av någon anledning har det blivit måttstocken för konsoler. Började väl vid PS4 och sen Pro och One X då de "mätte stock" med just den utgångspunkten. Så har det väl hängt kvar.

Jo lite därför jag suckade över det, att det hängt kvar. Dom kan väl kläcka klockhastighet och antalet kärnor istället för en jävla formel som rent teoretiskt inte går räkna ut baklänges utan att veta antingen klockhastigheten eller antalet kärnor. heh.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Star Wars Jedi survivor
Horizon zero dawn remaster
Space marine 2
Final fantasy 7 rebirth
Spider-Man 2
God of war ragnarok
O fler

Så en del

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Jo lite därför jag suckade över det, att det hängt kvar. Dom kan väl kläcka klockhastighet och antalet kärnor istället för en jävla formel som rent teoretiskt inte går räkna ut baklänges utan att veta antingen klockhastigheten eller antalet kärnor. heh.

Mjo, men tror de tänker att 8kärnor inte säger så mycket om spelprestanda heller för gemene person så då är väl det något luddiga floppsen "bättre" måttstock för då kan de luta mot tidigare siffror så vilken lekman som helst kan se att siffran är större

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Mjo, men tror de tänker att 8kärnor inte säger så mycket om spelprestanda heller för gemene person så då är väl det något luddiga floppsen "bättre" måttstock för då kan de luta mot tidigare siffror så vilken lekman som helst kan se att siffran är större

Det tror jag också

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Bloodborne 2.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skrivet av MulletDeluxe:

Hur många Playstation har du ägt genom åren?

signatur

Medlem

Min motivering för mig att uppgradera till PRO, är att det lär inte komma en ps6 förns om tidigast 3-4år. Så varför inte njuta till fullo tills dess med en PRO.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Hur många Playstation har du ägt genom åren?

Slla, men jag tror du får snacka med cerny om det där.

signatur

1338 - One Step Above

Så, då har Sonys "beprövade" modell att släppa konsoler för spel fungerat bra för dig, så vida du inte fått dem gratis och inte har lagt ut et enda öre.

signatur

Killmonday Games

"*3 Use the included HDMI cable." Vad är det för skillnad på den som följer med och en man dragit så fint själv?

signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Medlem

Det är väl egentligen som att skaffa ett bättre grafikkort till datorn. Du kan ju köra samma spel, men de kommer se bättre ut.
Sen är det väl upp till var och en vad man anser att det kan vara värt.

1
Skriv svar