PS5 Pro-specifikationerna bekräftas
Terraflops..... är vi inte förbi det.
Skulle tro det dröjer minst tio år innan vi ser petaflops på pc-sidan och betydligt längre på konsolsidan.
Det är en riktigt cool (och dyr) manick och hade jag inte ägt en PS5 och en dator hade jag nog slagit till.
Jaså vilket spel är en morot att köpa den ? Gta6 ligger ju 2 år bort.....
10500kr & dom kan inte slänga in en bättre cpu än den gamle Zen2 rackaren. Helt galet.
Beprövad och funkar. Ja, helt galet. Bättre att testa något nytt inte sant? Hur tror du man resonerar här?
Beprövad och funkar. Ja, helt galet. Bättre att testa något nytt inte sant? Hur tror du man resonerar här?
”Beprövat” brukar ju knappast vara ett säljande argument när man uppgraderar hårdvara.
1338 - One Step Above
10500kr & dom kan inte slänga in en bättre cpu än den gamle Zen2 rackaren. Helt galet.
Det är en uppdatering av ps5, de behöver troligtvis ha bra kompatibilitet med vanliga ps5 hårdvaran så att en ps5 PRO kan ”låtsas vara” en vanlig ps5. Annars riskerar vissa spel som nyttjat speciallösningar när de optimerar för ps5 hårdvaran att inte fungera bra.
”Beprövat” brukar ju knappast vara ett säljande argument när man uppgraderar hårdvara.
Stora arkitekturförändringar ser du med nästa generation ex ps6 eller nästa Xbox.
Ps4 PRO och one x var ju också rätt lika originalen fast mer av ”samma”. Detta trots att one x kom efter att amd släppt första zen som var ett stort lyft från jaguar.
Final Fantasy VII Rebirth
00:00:02:42
Skulle tro det dröjer minst tio år innan vi ser petaflops på pc-sidan och betydligt längre på konsolsidan.
Syftade snarare på att ingen grafikkortstillverkare marknadsför sina grafikkort med flops och det är ju inte för att flops är världens bästa mätnings formel gällande spelprestanda man inte använder det.
Syftade snarare på att ingen grafikkortstillverkare marknadsför sina grafikkort med flops och det är ju inte för att terraflops är världens bästa mätnings formel gällande spelprestanda man inte använder det.
Jag kan absolut förstå hur du tänker och delvis hålla med, men av någon anledning har det blivit måttstocken för konsoler. Började väl vid PS4 och sen Pro och One X då de "mätte stock" med just den utgångspunkten. Så har det väl hängt kvar.
De kunde inte slänga in en skivläsare för det priset heller.
Det om något är helt galet!
De kunde inte slänga in en skivläsare för det priset heller.
Det om något är helt galet!
Det kan jag däremot hålla med om. En nyare cpu-arkitektur riskerar bränna kompatibilitet men för det priset borde verkligen skivläsare ingå och inte behöva köpas till för väldigt mycket till. Hade varit om konsolpriset vore slutpriset med skivläsare om den nu inte skulle ingå. Nu känns det som en betalar för den men inte får med den.
Det var ju något som varken Sony eller MS gjorde i förra generationens Pro/X-uppgraderingar med Jaguar-CPU:n. Många verkar tro att det är en helt ny generation av hårdvara när det är en mid-gen upgrade.
Den stora och viktigaste uppgraderingen här är faktiskt PSSR på hårdvarunivå.
Att slippa suddigheten som FSR från AMD erbjuder i sin uppskalning och faktiskt närma sig vad Nvidia gör med DLSS.
00:00:02:42
Jag kan absolut förstå hur du tänker och delvis hålla med, men av någon anledning har det blivit måttstocken för konsoler. Började väl vid PS4 och sen Pro och One X då de "mätte stock" med just den utgångspunkten. Så har det väl hängt kvar.
Jo lite därför jag suckade över det, att det hängt kvar. Dom kan väl kläcka klockhastighet och antalet kärnor istället för en jävla formel som rent teoretiskt inte går räkna ut baklänges utan att veta antingen klockhastigheten eller antalet kärnor. heh.
Star Wars Jedi survivor
Horizon zero dawn remaster
Space marine 2
Final fantasy 7 rebirth
Spider-Man 2
God of war ragnarok
O fler
Så en del
Jo lite därför jag suckade över det, att det hängt kvar. Dom kan väl kläcka klockhastighet och antalet kärnor istället för en jävla formel som rent teoretiskt inte går räkna ut baklänges utan att veta antingen klockhastigheten eller antalet kärnor. heh.
Mjo, men tror de tänker att 8kärnor inte säger så mycket om spelprestanda heller för gemene person så då är väl det något luddiga floppsen "bättre" måttstock för då kan de luta mot tidigare siffror så vilken lekman som helst kan se att siffran är större
Mjo, men tror de tänker att 8kärnor inte säger så mycket om spelprestanda heller för gemene person så då är väl det något luddiga floppsen "bättre" måttstock för då kan de luta mot tidigare siffror så vilken lekman som helst kan se att siffran är större
Det tror jag också
Bloodborne 2.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Hur många Playstation har du ägt genom åren?
Hur många Playstation har du ägt genom åren?
Slla, men jag tror du får snacka med cerny om det där.
1338 - One Step Above
Så, då har Sonys "beprövade" modell att släppa konsoler för spel fungerat bra för dig, så vida du inte fått dem gratis och inte har lagt ut et enda öre.