Snabbkollen – Hur ofta spelar du?

Robot
Snabbkollen – Hur ofta spelar du?

Varje dag? Någon dag? Hur ser ditt speliga liv ut varje vecka?

#snabbkollen

Medlem

För lite

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Redaktör
Ponny

Rätt svar är: varje dag! Nej, men faktiskt. Nån timme lyckas jag nästan alltid peta in. Men så uppfostrar jag bara katter (eller dom mig?) så har inte familjebiten att hänsyn till.

signatur

En Bamseponny av folket

It's not a lake, it's an ocean

Nästan dagligen. Men för mig är det fråga om korta sessioner på kvällen när barnen sover. Ytterst sällan mer än två timmar åt gången. När det kommer ett nytt spännande spel, säg Alan Wake II eller Silent Hill 2, kan det bli lite mer och mer intensivt.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skribent

Varje dag! Undantaget när jag är iväg på semester någonstans. Kan inte tänka mig att ha det på något annat sätt!

signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Det finns undantag när jag verkligen inte vill spela alls på en vecka eller två, men som regel blir det 5-6 dagar i veckan. Kanske inte alltid jättemycket varje dag, men någon timme innan jag somnar, och oftast betydligt mer på lediga dagar.

Inaktiv

Beror helt på aktuella spel. Just nu är det rätt lite. Har ingen dedikerad backlogg. Spelandet ska inte bli ett jobb.

Medlem

Vadå "någon enstaka dag"? Om året eller?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Hipshot:

Vadå "någon enstaka dag"? Om året eller?

Nope! Frågan lyder: "Hur ofta spelar du vanligtvis varje vecka?"

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Nope! Frågan lyder: "Hur ofta spelar du vanligtvis varje vecka?"

Ah, jag läste inte där. Jag gick direkt på den där radioknappen. Vilket misstag.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd

Varje dag mer eller mindre, valde 5-6 dagar i veckan.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

beror på så mycket... ibland varje dag, ibland några dagar per vecka, ibland veckor emellan varje session...

signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Varje dag. Några dagliga race i F-Zero 99 är absolut minimum (~20 minuter). Men oftast så blir det märkbart mer än så.

Nästan varje dag. Ibland kan det bli mindre frånvaro då man inte känner för att spela. Backloggen är det inget fel på men man måste känna för spelet man ska dra igång. Nu har man dock haft ett uppehåll sen en vecka tillbaka då man inväntar Pro imorgon och sätta igång Horizon.

Medlem

Jag är periodare, just nu är jag inne i en period med mycket spel, och det blir någon timme per dag, kanske 4-5 dagar i veckan.

Sen kan det gå månader när jag inte spelar alls.

signatur

IDKFA

Medlem

För det blir 5-6 dagar i veckan.

Blir väl 5-6 dagar i veckan. Lite mindre nu pga väntan på PS5 Pro då gamla är såld.
I helgen blir det åka av med FF VII Rebirth!

signatur

00:00:02:42

Medlem

Beror så mycket på om det kommit nåt bra spel. Kan gå en vecka eller två utan att man rör ett spel.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Hipshot:

Ah, jag läste inte där. Jag gick direkt på den där radioknappen. Vilket misstag.

Lätt hänt! Knappar är till för att tryckas på.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Varje dag
Blir iaf 2-3 timmar på vardagar och på helgerna mer.

phi
Medlem

Så gott som endast på helgerna och ibland bara ett par timmar och ibland kan det bli hela helgen.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Jag är periodare, just nu är jag inne i en period med mycket spel, och det blir någon timme per dag, kanske 4-5 dagar i veckan.

Sen kan det gå månader när jag inte spelar alls.

Samma här, men främst för livet kommer i vägen ibland. Men för mig brukar det bli någon vecka som högst när man knappt spelar något alls. Annars brukar det bli ett par timmar varannan dag ungefär.

signatur

Change is the only constant

Medlem

Det går i perioder. Ibland dagligen och ibland kan det gå flera dagar emellanåt beroende på om jag har nåt kul spel jag kommit in i eller om det är annat som kommer emellan. På somrarna blir det dock mindre än på vinterhalvåret.

Medlem

Jag säger väl 3-4 dagar i veckan men det blir oftast mer än så. Jag har dock fler hobbys som jag behöver växla med. I helgen hann jag med att spela lite på jobbet så då blev det väl 6 dagar av veckan.

Efter en arbetsnatt finner jag ingen ro i att spela. Då är det sova som är prioritet och jag ligger och jäser fram tills jag skall dra mig till jobbet igen.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Jag spelade väldigt lite förra året (förutom under FZ Summer Challenge). Men spelglädjen har kommit tillbaka med stormsteg efter jag skaffade min Steam Deck. Underbar apparat för att återbesöka äldre titlar. Just nu spelar jag Mass Effect 1, och har skoj med det.

Medlem

Varje dag. Har inga barn ännu så kan delegera ut mer tid till spel blir runt 1-2 timmar dagligen. Ibland det dubbla på helger.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem

well, utan barn var det 7 dar i veckan, nu är det mer, 2-3

signatur

//monster

Ambassadör
Xbox

Varje dag!

signatur

Jump in.

Medlem

2-3 dagar satte jag men då har jag räknat bort Pokemon go

signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Önskar jag kunde säga varje dag. Men kanske 2-3 gånger i veckan.

12
Skriv svar