Oh my Kojima! Death Stranding släppt på Xbox

Robot
Oh my Kojima! Death Stranding släppt på Xbox
Medlem

Kul för alla Xbox gamers! Kanske inte ett spel som faller alla i smaken, men personligen så var Death Stranding en fantastisk och oförglömlig upplevelse.

Medlem

Fan vad kul! Trodde jag aldrig. Har spelat på alla platformar ska man slå till igen för att supporta kojima tro? 😎

Medlem

Vilken trevlig överraskning!
Har spelat igenom det till ps4 och älskade det.
Nu har jag en Xbox Series X och inte kunnat spela directors cut tills nu.
Så 200 kr kan jag lätt lägga.

Medlem

Det kom överraskande! Jag antar att Kojima inte ville låsa sitt första stora spel på "egna ben" till ett format men behövde ändå någon som finansierade och hjälpte till med det tekniska.

Nu blir det stressigt hos Digital Foundry som redan hade fullt upp med PS5 Pro.

Fantastiskt spel även om det inte är för alla.

Edit: Det verkar som Kojima köpt loss IP:n.

Medlem

Spring å köp!! Ett otroligt välgjort spel!

Medlem

Har inte lirat det ännu, men har varit lite sugen på att testa det för att se om det är något för mig, fick det gratis på Epic för ett bra tag sen. Gameplay ser inte speciellt tilltalande ut, om man säger så.

Denna nyhet dök också upp idag gällande Kojima Productions och Death Stranding IP't.

"Following the announcement that a Death Stranding Director’s Cut will be coming to Xbox, Kojima Productions has also announced that the Death Stranding IP now belongs to the developer."

"The announcement, which came via automaton-media, read, “In addition, KOJIMA PRODUCTIONS announced that the IP for this work will belong to the studio. They said that they will continue to connect more fans around the world in various forms of entertainment”.

Möjligen inte Playstation-exklusivt längre, med andra ord.

https://insider-gaming.com/death-stranding-ip/

https://automaton-media.com/articles/newsjp/20241107-317236/

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Nu körs Decima på PS, Xbox, PC och diverse Apple-enheter. En version av Death Stranding till "Switch 2" lär inte heller vara osannolik.

Kan möjligen Sony/Guerrilla vara på väg in för att konkurrera bland tredjeparts-spelmotorer?

Medlem

Decima Engine <3

signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Blev helt paff när jag såg annonsen på xbox-store och tänkte att det var PC-versionen, men icke! Blir sugen att köpa, 200 kr är inte fy skam. Undrar vilka signaler detta ger angående Death Stranding 2? Kan vi förvänta oss en Xbox-release när trean är på ingång - haha.

Medlem

Riktigt trevligt spel! Vackert, knasigt, skrämmande och överraskande. Älskade soundtracket med, lyssnar på det på Spotify då och då

signatur

MVH Milky
AMD Ryzen 7 7800X3D, AMD 7900XTX, 2 x 16 GB DDR5 6000 MHz

Medlem

200 riksdaler känns ändå som en schysst peng! Inte spelat det tidigare, men varit sugen, så blir nog att jag slår till!

Medlem

Kommer DS 2 till Xbox med dag ett?

signatur

PEACE✌️

Ambassadör
Xbox

Roligt!

Har spelet på PS men det har legat i backloggen länge... Får köpa det till Xbox också då helt enkelt, sådant här skall uppmuntras!

signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Geijmer:

Kommer DS 2 till Xbox med dag ett?

Det tror jag inte, frågan är hur lång tidsexklusiviteten är.

signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det tror jag inte, frågan är hur lång tidsexklusiviteten är.

Säkert fem år med 😆

Medlem

Köpte det, är även Xbox Play anywhere så man får spelet både till PC och Xbox. Kört 4 timmar, några WTF-moment men jag är nu fast, spännande och helmysigt på samma gång. Musiken top notch och grafiken fantastisk både på PC och Xbox.

Skribent

Sugen på att köpa för att få uppleva spelet igen med en orörd community. Så mycket spännande hände under spelet när folk lämnade stega, byggde broar och vägar tillsammans

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Sugen på att köpa för att få uppleva spelet igen med en orörd community. Så mycket spännande hände under spelet när folk lämnade stega, byggde broar och vägar tillsammans

Jag får nästan lite lust att installera spelet igen för att se hur allt man gjorde ser ut nu flera år senare.

1
Skriv svar