WH40K: Darktide kommer till Playstation 5 i december

Robot
WH40K: Darktide kommer till Playstation 5 i december
Medlem

Påtal om Darktide så ingår den i månadens Choice i Humblebundle

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Kul.
Har det själv på PC sen release och lär väl inte byta plattform, men har sen senaste uppdateringen fått en redig nytändning.
Det är action från början till slut och det finns gott om vapen, builds och utmaningar att ta sig ann.
Extra kul är det ju såklart om man är en sammansvettsad strikeforce som kommunicerar och håller sig med gruppen.

Medlem

Otroligt kul spel. Det kändes lite ofärdigt vid release men framförallt nu efter att craftingen gjordes om så tycker jag att det är toppen. Framförallt närstriderna har en väldigt skön känsla, det är nåt speciellt med att bara skörda sig genom en hord med poxwalkers med ett tvåhandsvapen. Rekommenderas.

Medlem

Gött! More meat for the grinder, eh? (Jag jag vet det är SS men citatet passar)

signatur

I drank what?

Medlem
Medlem

Väntar fortfarande på Single Player läget som dom sa att dom skulle lägga dit runt launch.

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

Väntar fortfarande på Single Player läget som dom sa att dom skulle lägga dit runt launch.

Ett sånt här spel är ju dock mycket roligare med andra spelare, bara att köa upp och kötta på!

Medlem
Skrivet av DieZe:

Ett sånt här spel är ju dock mycket roligare med andra spelare, bara att köa upp och kötta på!

ja men inte med randoms. har aldrig spelat ett sånt här spel som inte har toxic personer i varje lobby

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

ja men inte med randoms. har aldrig spelat ett sånt här spel som inte har toxic personer i varje lobby

Ett co-op lir mot AI? Vad är det som ska vara toxic där? Och om någon är toxic så är det väl bara att ignorera? Satan, alla verkar så jäkla känsliga nu för tiden

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

Brukar vara ganska chill, vissa stressar på lite väl mycket kanske men har knappt varit med om något otrevligt beteende från randoms vilket är lite otippat. Mestadels är det väl kanske för att folk inte har tid att skriva samtidigt som de slaktar fiender.
Dock roligare med ett par vänner helt klart. Värt att ge det ett försök tycker jag. Finns party finder och discordkanal och sånt om man vill leta mer stabila gäng att spela med också.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Låter hemskt. Du kan ha en spec på talents. De säger man behöver ändra talents för de olika uppdragen. Jag tänker fan inte sitta och ändra alla jävla duttar bara för de inte kan komma på något bättre.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av DieZe:

Ett co-op lir mot AI? Vad är det som ska vara toxic där? Och om någon är toxic så är det väl bara att ignorera? Satan, alla verkar så jäkla känsliga nu för tiden

gillar inte att bli kallad slurs = känslig????

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

gillar inte att bli kallad slurs = känslig????

I min värld så är man känslig om man bryr sig om överhuvudtaget vad en random person online kallar en ja. Du kommer aldrig träffa människan och det ligger ingen "sanning" i det de kallar dig, så varför ska du ta åt dig?

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

650h vermintide 2
140h Darktide

Räknar på en hand antal toxic personer. Här hjälps man åt i lidandet. Inget att tveka på. Kejsaren kräver det.

Medlem

Vad är skillnaden på det här spelet och Spacemarine?
Båda verkar vara coop mot AI.

Medlem
Skrivet av Svampfhen:

Vad är skillnaden på det här spelet och Spacemarine?
Båda verkar vara coop mot AI.

Darktide är MYCKET mer intensivt och "straffar" dig om du velar iväg ensam.
Elites och Specials brukar komma för de som är på egna äventyr.
Sen kan du ha mycket mer varierande spelstilar.
Båda spelen är bra på sitt sätt, med i dagsläget håller DT bättre i längden, mer att låsa upp och flera olika svårighetsgrader.

Medlem
Skrivet av Sjobbe82:

Kul.
Har det själv på PC sen release och lär väl inte byta plattform, men har sen senaste uppdateringen fått en redig nytändning.
Det är action från början till slut och det finns gott om vapen, builds och utmaningar att ta sig ann.
Extra kul är det ju såklart om man är en sammansvettsad strikeforce som kommunicerar och håller sig med gruppen.

På högre nivåerna vet folk generellt vad de ska göra, kommunikation blir i stort sett överflödig. Men visst, ibland kommer det folk som precis dingat tretti och tror de är kejsarns gåva till spelarna

Skrivet av lolipopapa1:

Lägre svårighetsgrader hade en hel del toxiska personer när jag började. Nu spelar jag bara Auric Maelstrom och det är extremt sällan det är någon som är sådan. Däremot kan det ju vara en del mindre bra spelare som tror de vet vad de håller på med (kan även jag göra ibland, trots 2k+ timmar Men ibland provar man någon knäpp build så )

Spelar i stor sett bara med random. Ville iof också köra sp + bots i början, men det gick över.

Skrivet av Ftmch:

Brukar vara ganska chill, vissa stressar på lite väl mycket kanske men har knappt varit med om något otrevligt beteende från randoms vilket är lite otippat. Mestadels är det väl kanske för att folk inte har tid att skriva samtidigt som de slaktar fiender.
Dock roligare med ett par vänner helt klart. Värt att ge det ett försök tycker jag. Finns party finder och discordkanal och sånt om man vill leta mer stabila gäng att spela med också.

Party finder kommer nog bli användbar vad det lider och folk faktiskt börjar använda den, nu är det mest tomt.

Medlem
Skrivet av Brutulv:

650h vermintide 2
140h Darktide

Räknar på en hand antal toxic personer. Här hjälps man åt i lidandet. Inget att tveka på. Kejsaren kräver det.

Är chatt och voice avstängt som standard i darktide? Jag har inte hört eller läst något alls när jag spelat. Jag började spela igår så är nybörjare som ej spelat vermintide.

Medlem

Det här har jag sett fram emot! Någon som har hört något rykte om en fysisk utgåva? Har googlat men hittar ingen information om det.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Är chatt och voice avstängt som standard i darktide? Jag har inte hört eller läst något alls när jag spelat. Jag började spela igår så är nybörjare som ej spelat vermintide.

Nej, de är på som standard, men man kan muta mögskallar och blocka dem i chatten. Man kan även dra ner volymen på voice chat till 0 om man vill.

Medlem
Skrivet av deezel:

Nej, de är på som standard, men man kan muta mögskallar och blocka dem i chatten. Man kan även dra ner volymen på voice chat till 0 om man vill.

Där ser man då måste jag ha stängt av det av bara farten.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Låter hemskt. Du kan ha en spec på talents. De säger man behöver ändra talents för de olika uppdragen. Jag tänker fan inte sitta och ändra alla jävla duttar bara för de inte kan komma på något bättre.

Vad snackar du om? De säger bara att du kommer behöva ändra dina talents baserat på vad du kommer möta, något som PR alltid säger och man i många fall kan ignorera om man inte vill köra någon min-max optimerad party comp för perfekta runs.

Du kan även ha fem loadouts sparade så om du vill ha mer än en redo kan du alltid förbereda fler.

Det är inte så att du kommer behöva sitta och byta specifika noder för att respektive Havoc *kräver* att du har 5% extra toughness DR eller 1% extra crit chans. Tror du hänger upp dig för mycket på en detalj som i slutändan kommer bli en nollfaktor för majoriteten av spelarna.

Medlem

Drog igång spelet idag igen. Inte spelat på nåt år.
Har de minskat på storleken på hordes? Tycker det är väldigt mycket mindre antal fiender samtidigt nu än jag minns.

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Har de minskat på storleken på hordes? Tycker det är väldigt mycket mindre antal fiender samtidigt nu än jag minns.

Högre svårighetsgraderna har fortfarande hög densitet, beror även på vilka modifiers uppdraget har.

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Skrivet av MrPeters:

Högre svårighetsgraderna har fortfarande hög densitet, beror även på vilka modifiers uppdraget har.

Det finns fler nivåer nu än tidigare, Auric lades till över vanliga Heresy och Damnation för båda. Om du är kvar på standard så kanske det är enklare än det var då, inte kört där sen auric kom så jag vet inte ^^

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Vet faktiskt inte, brukar vara någon ibland som mumlar ett "hej" sen är det tyst.

1
Skriv svar