Scalpers verkar ha svårt att tjäna pengar på PS5 Pro
Om man annonserar för dyrare än man köpt har man väl uppenbarligen köpt för att göra vinst vid försäljning, vad skulle det annars vara?
Ja, men andra kan ju ha spontanbokat och ångrat sig nu.
Man har ångerätt? Bara lämna tillbaka
Inga problem här? Bara att avboka/ångra sig.
Såg någon som la ut en ps5 disc drive för 2999:- på Tradera. ”Annonsen avslutades utan bud”.
Misstänker att de anmäls med tanke på att flera 30th Anniversary legat uppe också av PS5 Slim, som plötsligt stängs.
Stackars scalpers! Finns det inga bidrag dom kan få? 🎻
Vi får starta en Gofundme för stackarna 🤣
Kan ju vara så att de köpt genom firma för att spara några kronor genom att köpa ex. moms (och då inte har ångerrätt), men då tjänar de ju å andra sidan på att sälja till butikspris och begår då istället skattefusk (om de inte korrekt tillämpar VMB (säkert alla inte minst mindre företag som är fullt renhåriga såklart)) dessutom. ¯\_(ツ)_/¯
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Då kan man utnyttja ångerrätt, eller sälja till inköpspris. Det där kan för övrigt vara världshistoriens största lögn, alla nasare skyller på något liknande när de, hoppsan, lägger ut produkten dagen efter till överpris.
Då kan man utnyttja ångerrätt, eller sälja till inköpspris. Det där kan för övrigt vara världshistoriens största lögn, alla nasare skyller på något liknande när de, hoppsan, lägger ut produkten dagen efter till överpris.
Taget.
Kanske enda positiva med ps5 pro'ns mediokerhet är att scalpers som inte har super koll på marknaden har svårare att lyckas med att sälja till överpris.
These are dark times there's no denying. The world has perhaps faced no greater threat than it does today. But I say this to our citizenry. We ever your servants, will continue to defend your liberty and repel the forces that seek to take it from you. Your ministry, remains, strong.
Scalpers alltså, finns det störe losers än dom ?
De som köper av dem.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Faith in humanity +1.
Svårt sårad efter PS5-släppet när scalpers omkullkastade allting. Hade inväntat och byggt hype inför nästa konsolgeneration, enbart för att hamna i väntekö på att faktiskt få tag på ett ex. Allt för att giriga idioter nyttjar systemet.
Slutade med att jag investerade tid och engagemang med 6 st PS5:or som avkastning vid "drops". Alla sålda till vänner och bekanta till inköpspris (förutom mitt eget ex).
Och banne mig alla som rättfärdigar scalpers för att "det är så marknaden fungerar"...
Det måste vara Trumps förtjänst så klart, misstänker att Putin annars skulle ha köpt upp alla PS5 pro till sina palats för att han vill vara ensam om att kunna spela Elden Ring i stabil framerate. Nu vågar han inte det för han vet att Tramp blir grinig då.
Vad lustig du är som har missat att Putin och Trump är döds polare. Dom är så ointresserade i spel att det ska bli spännande nu. Kommer Trump att förbjuda GTAVI eller kommer han inte att våga det. Det ska bli intressant om vi har tur i oturen så kommer spelet fortfarande att släppas i Europa! Så vi kommer förhoppningsvis inte att behöva bry oss om sånt iaf. Det bästa Trump gjorde var att ta makten med kristna pengar. Det är roligt om ni förstår vem Trump är.
Såg någon som la ut en ps5 disc drive för 2999:- på Tradera. ”Annonsen avslutades utan bud”.
Ja. Samtidigt är den helt slut i hela Sverige. Den verkar dyka upp inom ett par veckor dock. Men det raserade mitt spontanköp iaf… Jag har flera titlar på skiva som har Pro-patch.
Typiskt Sony att släppa Pro för sjukt pris utan skivläsare, sen finns det knappt skivläsare att få tag på.. Den har ju varit sparsmakat i lager sen den kom i princip.
PS5 Pro-konsoler däremot, de finns i lager i varenda butik..
Vad lustig du är som har missat att Putin och Trump är döds polare. Dom är så ointresserade i spel att det ska bli spännande nu. Kommer Trump att förbjuda GTAVI eller kommer han inte att våga det. Det ska bli intressant om vi har tur i oturen så kommer spelet fortfarande att släppas i Europa! Så vi kommer förhoppningsvis inte att behöva bry oss om sånt iaf. Det bästa Trump gjorde var att ta makten med kristna pengar. Det är roligt om ni förstår vem Trump är.
Vet iof inte hur trump blev inblandad i detta. Men han är ju väldigt bra. Det stämmer😊 så han har säkert ett finger med i spelet.
Man skojar om saker man tycker känns läskiga för att det ska kännas bättre. Skulle bli förvånad om han stoppar GTA6, han är nog för mycket affärsman för att sätta krokben för Rockstar, såvida dom inte förolämpar honom på nåt sätt. Han villa ha rösterna från kristna väljare men jag tror inte han delar deras värderingar på riktigt.
Ja. Samtidigt är den helt slut i hela Sverige. Den verkar dyka upp inom ett par veckor dock. Men det raserade mitt spontanköp iaf… Jag har flera titlar på skiva som har Pro-patch.
Typiskt Sony att släppa Pro för sjukt pris utan skivläsare, sen finns det knappt skivläsare att få tag på.. Den har ju varit sparsmakat i lager sen den kom i princip.
Jo samma här, jag hade bestämt mig för att vänta men det kliade i fingrarna igår. Hade någon butik i närheten haft både konsol och skivläsare i lager är det mycket möjligt att jag hade köpt.
Bra.
Man ska inte betala ockerpriser för saker.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Personligen har jag inget emot att disc drive är tillbehör men de skulle ha bundlat den ihop med konsollen givetvis.
Fördelen med att ha skivläsare som är löstagbar är att om den pajar kan man iaf enkelt sätta dit en ny.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.