Pokemon, när man vill slappna av

Medlem
Pokemon, när man vill slappna av

När jag inte har ork för spel med stress, och snabba rörelser så går jag alltid till pokemon, de gamla spelen.

Förra året spelade jag ut pokemon gul och guld, förra året igen var det emerald och nu spelar jag pokemon fire red. Det åker alltid upp när jag inte orkar med större spel där det ska slitas, letas, byggas, ibpokemonnr det bara att strosa runder, fånga och levla pokemon.

Och melodin, det påminner om barndomen, route 1, dags att upptäcka världen.

Det är det som spelas mest på vardagarna då man snabbt kan spela i en kvart eller en timme.

Det är synd att pokemon har övergett pixelgrafiken sedan länge, men de är fortfarande bäst.

Provocerande! Upprörande! Jag menar så klart din GBA SP med tribal-tema.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Provocerande! Upprörande! Jag menar så klart din GBA SP med tribal-tema.

Har 2 tribal varianter, 1 silvrig, 1 blå och en rosa, alla utom den silvriga är ags 101 🫠. Tyvärr är den ena tribal varianten den enda med en skärm helt utan några märken.

Medlem

Pokémon kommer nog alltid vara det som får mig att fortsätta köpa Nintendo konsoller. Kanske också de spelen som får mig att slappna av mest när jag spelar, det finns en charm och enkelhet som gör upplevelsen riktigt rolig att spela igenom spelen.

Brukar, för de gamla spelen, nu köra emulator på mobilen. Har dock en förhoppning, att kaaaaaaanske någon gång, att de släpper de gamla spelen på nyare konsoller via NSO där GB och GBA redan finns.

signatur

PC | PS5 | Switch

Medlem
Skrivet av Albrion:

Pokémon kommer nog alltid vara det som får mig att fortsätta köpa Nintendo konsoller. Kanske också de spelen som får mig att slappna av mest när jag spelar, det finns en charm och enkelhet som gör upplevelsen riktigt rolig att spela igenom spelen.

Brukar, för de gamla spelen, nu köra emulator på mobilen. Har dock en förhoppning, att kaaaaaaanske någon gång, att de släpper de gamla spelen på nyare konsoller via NSO där GB och GBA redan finns.

Skulle aldrig orka spela på mobilen, då det varken är kassett, gameboyenheten, eller ens knappar, sen widescreen med massa döyta, och så kan man inte byta pokemon som på gameboy.

1
Skriv svar