19.00! Se Warcraft Direct med... Warcraft 2-remastern?
30 Years of Warcraft RTS: Hear from the team working on the games that started it all as they look to bring some exciting new updates to Warcraft III Reforged and more.
20 Years of World of Warcraft: Relive the evolution of the world's most beloved MMORPG and discover what's next on the horizon for both WoW Classic and Modern…and a special announcement at the end.
10 Years of Hearthstone: Celebrate a decade of strategic card-slinging fun and get a sneak peek at the game-changing updates coming your way.
1 Year of Warcraft Rumble: Join us for our 1st Anniversary and share our exciting additions on the horizon.
Detta nämns i beskrivningen för kvällens streamkanal på youtube från Blizzard gällande innehållet i kvällens presentation. Spontant säger magkänslan ett "fixat" WC3, WC2 Remaster och Legion Remix som nästa steg.
Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21
WoW till konsol?
Tror majoriteten gärna slipper en influx av ovana mmo spelare som ska sitta med en handkontroll och försöka ge sig på att genomföra sina rotations, utföra mechanics osv. Sen är ett stort problem avsaknaden av addons på konsoll, vet inte hur de hade löst det (om det ens går).
Ska bli trevligt. Förväntar mig inga megastora saker direkt, men ska bli intressant och se vad 11.1(+längre fram) har att erbjuda. Skulle ju vara trevligt om WoW subben började ingå i Game Pass, så slipper jag betala för båda.
Warcraft 2 Remastered är väl trevligt, men inget jag känner att jag verkligen behöver.
Får se om WC3 Reforged blir Reforged igen, till det bättre då.
Warcraft Rumble till PC lär väl också släppas.
Överraskning, om det blir någon, en ny film eller serie kanske? Live action eller animerat.
The more I practice, the luckier I get.
Tror majoriteten gärna slipper en influx av ovana mmo spelare som ska sitta med en handkontroll och försöka ge sig på att genomföra sina rotations, utföra mechanics osv. Sen är ett stort problem avsaknaden av addons på konsoll, vet inte hur de hade löst det (om det ens går).
Vad menar du med avsaknad av addons? Finns gott om spel med moddar osv till konsol om det är såna du tänker på. Om det är tredjepart icke-supporterade grejer så lär ju inte MS bry sig om att det inte funkar utan snarare tycka det är positivt... Tror inte heller de bryr sig så mycket om ifall vissa äldre spelare ogillar nya spelare, så länge de drar in mer pengar. Men de kan ju alltid ha olika realms eller liknande om det skulle bli ett problem. Tycker det är snyggt löst i Diablo 4 där man kan välja om man vill spela cross plattform eller inte.
Vad menar du med avsaknad av addons? Finns gott om spel med moddar osv till konsol om det är såna du tänker på. Om det är tredjepart icke-supporterade grejer så lär ju inte MS bry sig om att det inte funkar utan snarare tycka det är positivt... Tror inte heller de bryr sig så mycket om ifall vissa äldre spelare ogillar nya spelare, så länge de drar in mer pengar. Men de kan ju alltid ha olika realms eller liknande om det skulle bli ett problem. Tycker det är snyggt löst i Diablo 4 där man kan välja om man vill spela cross plattform eller inte.
WoW designas i princip med vissa addons in mind för att de blivit en så integral del av spelet, vet inte hur de hade löst just den delen
WoW designas i princip med vissa addons in mind för att de blivit en så integral del av spelet, vet inte hur de hade löst just den delen
Då får de väl släppa de addonsen till konsol?
Då får de väl släppa de addonsen till konsol?
Jo men jag vet inte hur de hade lirat eftersom det dels är privatpersoner som skapar Addos, de måste uppdateras vid varje patch samt att de är byggda för pc klienten av WoW. Men återstår väl att se, tror inte WoW till konsol announcas idag.
Jo men jag vet inte hur de hade lirat eftersom det dels är privatpersoner som skapar Addos, de måste uppdateras vid varje patch samt att de är byggda för pc klienten av WoW. Men återstår väl att se, tror inte WoW till konsol announcas idag.
Äh, tror inte det vore nåt problem. Det funkar för addons för ex fallout osv där privatpersoner släpper addons till både pc och konsol. Ser inte varför det inte skulle funka för wow. Och i värsta fall får de väl släppa spelet utan addons, tror de skulle få MÅNGA spelare oavsett som inte ens vet om att de där addonsen finns.