Housing kommer till World of Warcraft i nästa expansion
Skapa dig din egen plats i WoW.
#blizzard, #housing, #warcraft-direct, #world-of-warcraft-midnight, #wow
Man vet att Blizzard ligger pyrt till, om de nu efter alla dessa år, ska introducera housing. 🤣
Får en känsla av att det går rätt så bra för World Of Warcraft ändå trots att det passerat 20 år om jag ska vara ärlig.
Jag trodde att WoW redan hade det, men antar att garrisons är något annat.
Problemet med Garrisons var att de enbart var relevanta i Warlords of Draenor, efter fanns det inte riktigt någon anledning att åka dit och det var omtömligt att ta sig till och från om man inte hade uppgraderat Mage Tower.
Tror det många vill ha är ett system som är fristående från expansionernas progression, något som de kan progressivt utveckla och skräddarsy genom alla expansioner och inte enbart under den nuvarande. Det finns många sätt att implementera housing-system i MMOs, men Garrison är nog det sämre om man vill stämpla det som housing.
Dom sa val att det skulle komma redan i Burning Crusade? Eller är det dansstudion jag tänker på?
Du tänker på Dance Studios, och det utlovades i samband med utannonseringen av Wrath of the Lich King.
Problemet med Garrisons var att de enbart var relevanta i Warlords of Draenor, efter fanns det inte riktigt någon anledning att åka dit och det var omtömligt att ta sig till och från om man inte hade uppgraderat Mage Tower.
Tror det många vill ha är ett system som är fristående från expansionernas progression, något som de kan progressivt utveckla och skräddarsy genom alla expansioner och inte enbart under den nuvarande. Det finns många sätt att implementera housing-system i MMOs, men Garrison är nog det sämre om man vill stämpla det som housing.
De var ju dessutom helt kolossalt buggiga flera månader efter release, det där med phasing/zoning fungerade "sådär" i början. Var många gånger jag stod tillsammans med några dussin andra utanför garnisonshallen och inte kom till "min egen" instans.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Onyxias huvud och lite olika vapen på väggen i filmen.. Jag hoppas att det blir ungefär som "vanlig" housing funkar i andra spel. Att man kan låsa upp grejer när man spelar som det sedan går att inreda med. Förhoppningsvis med fri placering!
När ens första MMO var SWG är det rätt underwhelming med housing i typ varenda spel sen dess.
Var speciellt att gå omkring i player cities & upptäcka hus placerade i open world, besöka & se unika kreativa dekorationer i varje hem.

När ens första MMO var SWG är det rätt underwhelming med housing i typ varenda spel sen dess.
Var speciellt att gå omkring i player cities & upptäcka hus placerade i open world, besöka & se unika kreativa dekorationer i varje hem.
https://www.ruinnation.com/assets/2016/10/screenShot0006-1680...
Player housing i wow blir troligtvis bara en loading screen bort. Och det är bara garbage och hype att dra in folk för känslan av något nytt.
Swg housing är på en nivå wow aldrig kommer till 🫶
Får se om detta housing håller mer en expansion eller blir det som WOD. UO har fortfarande bästa housing systemet imo.
Förutom att vartenda centimeter av Britannia var täckt av hus 😂
Förutom att vartenda centimeter av Britannia var täckt av hus 😂
Precis såg ut som det faktiskt bodde folk i världen. Annat spel som hade bra Housing va Horizons. Där köpte du tomt och så la du upp material listan på huset så kunde andra hjälpa dig bygga genom att du automatisk betalade(från kassan som fanns tomten) för råvarorna som fördes dit.
Av ren nyfikenhet, är det någon här som ser fram emot housing i WoW? Vad är det som tilltalar?
Har själv aldrig riktigt förstått grejen, i Wildstar använde jag det enbart som blomodling.
Att det är kreativt och roligt tidsfördriv. Kul också att få som en parallell progression genom att exempelvis få loot i form av möbler (kanske också en profession?). Det förutsätter ju dock att det görs på rätt sätt. För min del får de gärna sno housing från Wildstar rakt av!
Av ren nyfikenhet, är det någon här som ser fram emot housing i WoW? Vad är det som tilltalar?
Har själv aldrig riktigt förstått grejen, i Wildstar använde jag det enbart som blomodling.
Housing är enbart intressant om det blir en grundläggande del av spelet, dvs att de fortsätter att underhålla och updatera det och att det inte bara blir en "flavor of the expansion" grej, där det glöms bort efter expansionens slut.
Order halls och unikt innehåll för varje klass i Legion var sjukt kul, men som tyvärr fullständigt tappade all relevans efter expansionens slut.
Att det är kreativt och roligt tidsfördriv. Kul också att få som en parallell progression genom att exempelvis få loot i form av möbler (kanske också en profession?). Det förutsätter ju dock att det görs på rätt sätt. För min del får de gärna sno housing från Wildstar rakt av!
Jag förstår! Ja, det blir ju såklart automagiskt en extra gren med progression, iaf om man engagerar sig i det. Kanske kan övertala sambon att fixa till mitt hus!
För min del får de gärna stjäla många grejer rakt av från Wildstar!
Housing är enbart intressant om det blir en grundläggande del av spelet, dvs att de fortsätter att underhålla och updatera det och att det inte bara blir en "flavor of the expansion" grej, där det glöms bort efter expansionens slut.
Order halls och unikt innehåll för varje klass i Legion var sjukt kul, men som tyvärr fullständigt tappade all relevans efter expansionens slut.
Ja, men så är det ju, var väl till stor del därför Garrison inte riktigt funkade heller. Får ändå känslan av att housing den här gången är here to stay.
Tack för bra svar! Hoppas att de får till housing som ni båda kommer att vara nöjda med!