Diskutera – Tidernas bästa strategispel är...
Warzone 2100 förtjänar också att nämnas, och Z. Rising Lands är ett annat mysigt RTS som många säkert missat. GeneWars muppiga Bullfrog-humor (på svenska!) var också kalas. ^^ Och ett som garanterat så gott som alla missat är Outlive - diskuterades ju det där med Warcraft/Starcraft-lookalikes i tråden om Warcraft-remasters, och det här är en av dem. Inte jättebra enligt många, men jag minns det med nostalgisk värme ändå.
Det här skriker ju Starcraft. 😅
Conquest: Frontier Wars var också mysigt.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Bara en liten sak som hände mellan två lektioner idag. En elev(född 2010) kom fram till mig och frågade vad jag brukade spela för spel. Drog ett gäng retrospel som han inte kände till. Sen frågade han mig om jag spelade Red Alert(det första), för det var ett av hans favoritspel!
Så det finns hopp om dagens Fortnite/Roblox-ungdomar!
Där och då bestämde jag iaf att det blir OpenRA i LAN som rastaktivitet nu under hösten!
Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest
Warcraft 3 var fantastiskt på sin tid. Älskade rollspelsinslagen.
Men samtidigt så har jag spelat överlägset mest Starcraft 2. Onlinebiten där var otroligt rolig samt att scenen var väldigt levande.
Hmmm...
Warcraft 3 vinner då jag hellre spelar det idag.
Ännu en dag i paradiset.
Själv skulle jag påstå att det är Warcraft 2 men Starcraft och allra helst Warcraft 3 är ju ruggigt bra! Fanns så galet många trevliga maps till WC3. Minns att jag spelade Kodo Tag en massa och Vampire Hunter (tror jag den heter?)
Dune 2
Command & Conquer
+Ufo enemy unknown
+Sudden Strike (1)