Vad köper du i julklapp?
Har du handlat några julklappar i år?
Kör ni julklapp spelet? Vad har ni handlat till den?
Än så länge har jag inte köpt några vanliga julklappar, men ett sällskapsspel till julklapps spelet, den ska jag köpa 2 till. Antagligen något ätbart i den ena och något bisarrt i den andra. Ett år la jag i en irriterande leksaksgitarr, och den andra en obehaglig mask, som oturligt nog hamnade hos den äldsta deltagaren.
Till min bror tänkte jag köpa en 14 tums tjock tv, hittar jag inte det blir det kanske ett Super Nintendo, eller kaffe och choklad.
Farsan någon whiskey eller vinflaska, morsan godis och vinflaska. Mormor the och choklad. Sambon ville ha en jacka.
Jag har inga egna kids, så jag skämmer bort syrrornas tre grabbar istället Den enda julklappen jag har köpt än är till den äldste pojken, och han får det han önskar sig mest, ett Xenopixel/Neopixel-lasersvärd från Padawan Outpost Ser fram emot att se honom skita på sig på julafton...
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2.
VR: Meta Quest Pro
Har försökt övertyga närstående om att inte köpa saker bara för köpandets skull, än så länge är familjen inte riktigt inne på den banan, tyvärr. (Och stäm mig, men jag avskyr julklappsspelet som i bästa Svensson-anda ska spelas varje jul, försöker alltid avrunda innan det är dags.) Om jag hittar något lite speciellt brukar jag ta med något till kusinbarnen, senast blev det lite småprylar Polisen och Försvarsmakten ibland delar ut, lite nyckelringar, reflexer, tillfälliga tatueringar och sådant - inte helt lätt att få tag på en del av de grejerna.
Däremot köper jag lite typiskt svenska grejer varje jul och skickar till lite släkt och vänner i USA - alltifrån lite *riktiga* jäkla tomtar, till svenskt julgodis. Brukar vara uppskattat.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Det är barnen som får julklappar i första hand. Vi vuxna köper dock en del, men känslan är att vi trappar ned detta stegvis nu. Min mor får ungefär samma saker varje år: en kalender med bilder på barnen, en upplevelsepresent av något slag, tidningsprenumeration och något mer.
Jag köper mina redan i Oktober så slipper jag slåss med barnvagnar som har kafferep och tar upp hela gångbanan. Den svåraste att köpa till är lillebror, som trots sina 30 år inte kan säga vad han önskar sig eller behöver. Blir väl ett presentkort på Inet till slut Ongar!
Switch, PC och Dödsmetall.