Planet Coaster 2

Robot
Planet Coaster 2

"Granne med Liseberg" står det på hans CV, så vi gav Johan Olander uppdraget att recensera den senaste nöjesparks-simmen.

#planet-coaster-2

Medlem

Kul recension, men det blir för mig lite svårt att ta till sig den när jämförelsen hela tiden är med Planet Zoo (som jag själv inte spelat) och inte det första Planet Coaster (som jag har spelat och som borde vara mer relevant att jämföra med).

För är Planet Coaster 2 sämre än första Planet Coaster sett till användarskapat innehåll till exempel? Och är nyheterna (som vattenvärldarna) värda att köpa tvåan för?

Medlem
Skrivet av bluebird:

Kul recension, men det blir för mig lite svårt att ta till sig den när jämförelsen hela tiden är med Planet Zoo (som jag själv inte spelat) och inte det första Planet Coaster (som jag har spelat och som borde vara mer relevant att jämföra med).

För är Planet Coaster 2 sämre än första Planet Coaster sett till användarskapat innehåll till exempel? Och är nyheterna (som vattenvärldarna) värda att köpa tvåan för?

Håller helt med. Jag vill gärna se en större jämförelse mellan Planet Coaster 1 och 2.

Redaktör
Skrivet av bluebird:

Skrivet av Neroz:

Håller helt med. Jag vill gärna se en större jämförelse mellan Planet Coaster 1 och 2.

Målet är att recensenten har kört föregångaren, men det gick dessvärre inte denna gång. Men genren kan Johan, och som ni ser också syskonliren.

signatur
Medlem

Tack för recensionen. Har varit nyfiken Planet Coaster länge men har inte blivit av.

Som gammal Roller Coaster Tycoon-fantast skulle jag vilja fråga om serien/spelet är bättre än de spelen?

Jag undrar också om gäster lämnar "pizzor" efter sig på marken, samt om man måste säga åt sina städare att fokusera på dessa istället för att klippa gräset hela tiden.
Kan gäster gå vilse och kan man bygga dödsfällor till berg- och dalbanor?

Medlem
Skrivet av AdamMK:

Som gammal Roller Coaster Tycoon-fantast skulle jag vilja fråga om serien/spelet är bättre än de spelen? Jag undrar också om gäster lämnar "pizzor" efter sig på marken, samt om man måste säga åt sina städare att fokusera på dessa istället för att klippa gräset hela tiden. Kan gäster gå vilse och kan man bygga dödsfällor till berg- och dalbanor?

Jag har bara spelat första Planet Coaster. Det var nåt år sen men såhär minns jag det:

• Bättre än Roller Coaster Tycoon? Absolut. Det är samma typ av spel, men tekniskt sett är det ju mycket bättre och erbjuder mer frihet. Lite så som Cities: Skylines förhåller sig till Sim City.

• Läggs det pizzor? Ja.

• Micromanaging av städare? Nä, inte på den nivån i alla fall. Överlag slipper man tråkiga sysslor.

• Kan gäster gå vilse? Nä, det tror jag inte.

• Bygga dödsfällor? Inte vad jag sett i alla fall.

Men om du gillar genren tycker jag tveklöst du ska testa Planet Coaster. Väldigt kul och rogivande.

Medlem

@bluebird Tackar för infon!

1
Skriv svar