MS Flight Sim 2024 har stora startproblem
Så det är nog bara att plocka fram tålamodet
Jo tack, det har man fått öva på många gånger tidigare...
Idiotiskt att de flesta spel fortfarande släpps samtidigt globalt, sen är väl just det här spelet extremt krävande för servrarna då mycket inte laddas ned.
Men en sak jag måste säga från själva spelet av det lilla jag hann testa, riktigt patetisk svensk AI i spelet, dog av garv när den försökte prata svenska 🤣
Lyckades faktiskt komma in en sväng, flög omkring runt traktens skogar, runt Tokyo en sväng.
Sen så krashade det när jag drog igång karriärsläget, sen när jag startade om så stod mätaren stilla på 0% så då gav jag upp för kvällen.
Men av den lilla bit jag han testa så var det riktigt bra
Det är sannolikt ett problem som kommer sprida sig då jag antar att fler spel kommer att söka sig mot liknande moln-lösningar.
Ställer nog mig lite tveksam till det. Det är ju inte många spel som har hela jorden som spelkarta i detalj. Anledningen till att de streamar innehållet är ju att det blir lite för mycket för de flesta att tanka ca 2 petabyte lokalt, eller vad det ligger på nu för tiden.
Jag spelade mellan 1730 till 21 utan problem på XSX innan det kraschade och då var det plötsligt kö för att starta det. Hade tänkt sluta ändå så spelade inte så stor roll. Mina intryck är dock positiva. Jämfört med förra spelet så känns det betydligt mer slipat. Laddningstiderna är t ex betydligt kortare än förr och känslan är att det flyter bättre. Enda som jag störde mig på var att grafiken inte streamades in tillräckligt fort i städer med mycket detaljer. Men det kan ju ha att göra med det höga trycket. Får testa att köra med kabel istället för wifi annars.
Ställer nog mig lite tveksam till det. Det är ju inte många spel som har hela jorden som spelkarta i detalj. Anledningen till att de streamar innehållet är ju att det blir lite för mycket för de flesta att tanka ca 2 petabyte lokalt, eller vad det ligger på nu för tiden.
Miljöerna behöver ju inte vara globala för att behöva streamas in och behöva mycket data. Det jag tänker mig är att om spel vill ha extremt detaljerade "små" miljöer så kanske man börjar streama in omgivningar från nätet.
Spel som Genshin Impact börjar bli löjligt stora och ska även fungera på telefoner. En hel del enheter börjar nog närma sig begränsningar för vad som kan lagras lokalt.
Miljöerna behöver ju inte vara globala för att behöva streamas in och behöva mycket data. Det jag tänker mig är att om spel vill ha extremt detaljerade "små" miljöer så kanske man börjar streama in omgivningar från nätet.
Spel som Genshin Impact börjar bli löjligt stora och ska även fungera på telefoner. En hel del enheter börjar nog närma sig begränsningar för vad som kan lagras lokalt.
Bra poäng där, tänkte inte alls på mer begränsade plattformar som mobil.
Spelade en timma på series. Nu flög jag helikopter över svensk landsbygd, men det ser verkligen ut som crap. Ska det va så?
Det är ned strömningen av grafiken som inte laddar ned till 100% Därför ser det dåligt ut. Men det kan bli bättre längre fram i tiden. Spelet har ju nyss släppts så det är servarna som är belastad när jättemånga laddar ned samtidigt och då säkert påverkar det grafiken med.
Sen gäller det att ha bra internet hastighet och router.
Jag tycker inte om det här nya med att strömma ned grafik för det verkar inte fungera alltid till 100% Jag spelade för bara ett par veckor sedan den första Microsoft flygsimulatorn på xbox series x och fortfarande kan det bli jäkligt fult i stora städer tack vare att grafiken inte strömmar ned ordentligt. Det verkar som att om man spelar olika tider i dygnet då blir det olika procent nedladdning av grafiken beroende på hur många som spelar.
Det är ned strömningen av grafiken som inte laddar ned till 100% Därför ser det dåligt ut.
Ahaaa 💡
Ahaaa 💡
Känns som ett osannolikt scenario.
Även om texturer behöver laddas ner i realtid så borde det fortfarande finnas träd, gräs och något som liknar vägar, om än texturlösa.
Jag upplever noll skillnad från 2020-versionen.
Känns som ett osannolikt scenario.
Även om texturer behöver laddas ner i realtid så borde det fortfarande finnas träd, gräs och något som liknar vägar, om än texturlösa.
Jag upplever noll skillnad från 2020-versionen.
Så du har inga träd gräs eller vägar? Det låter ju som alvarligt problem. Men det har nog att göra med att serverna är belastade just nu. Det måste bli bättre längre fram.
Är det Mälartåg som har hand om lanseringen? :/
Får vi vänta på ersättningsservrar?
Ladda ner och startade utan problem, men sedan fastnade det när världen skulle laddas in. Provade igen lite senare och då fick jag direkt en skärm som sa "Login queue. Too many users are trying to coonnect at the same time" vilket stod kvar resten av kvällen.
-With great moustache comes great responsibility!
Men det kan bli bättre längre fram i tiden.
För €80+ kan man tycka att det borde vara bättre än så här från början. På steam är betyget "Overwhelmingly Negative", det kommer ta lång tid att återhämta sig från.