Snabbkollen – Har du spelat World of Warcraft?

Robot
Snabbkollen – Har du spelat World of Warcraft?

Du har ändå haft (nästan) 20 år på dig.

#snabbkollen, #world-of-warcraft

Avstängd

Spelade på release, i antingen 6 eller 12 månader minns inte, sen ledsna jag fullständigt och ej rört spelet efter det.
Edit: jo körde igen en gång efter burning crusade släpptes fick nå 14 dagar gratis. första området kändes det rätt kul, när man kom till nästa blev jag påmind varför man ledsna.

Spelet var dock helt underbart ibörjan.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag svarade nej, räknar inte den timme jag lirade hemma hos en polare i mellanstadiet för det var ändå han som spelade mest den timmen och inte jag.

Medlem

Spelat? Jag har levt, andats och inmundigat WoW under många år. Kommer nog aldrig att finnas ett intresse till i mitt liv, som slukat så mycket tid som det.

Medlem

Jajjemän. Jag började i augusti 2005 och spelade varje expansion till och med Battle for Azeroth. Efter det flyttades fokus till Classic där jag raidade mer än jag vill erkänna. Nu har jag inte spelat på mer än tre år, men snart bär det av igen när det kommer färska Classic-servrar, dock bara för casual-spelande den här gången.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem

Spelat till och från sedan EU release och har en Horde-tatuering på ena underarmen. Funderar på att kliva in i classic när nya servrarna öppnar!

signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

KoP
Medlem

Blev lurad att testa utav en kollega, men det var verkligen inte min grej.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Jajjemän. Jag började i augusti 2005 och spelade varje expansion till och med Battle for Azeroth. Efter det flyttades fokus till Classic där jag raidade mer än jag vill erkänna. Nu har jag inte spelat på mer än tre år, men snart bär det av igen när det kommer färska Classic-servrar, dock bara för casual-spelande den här gången.

"dock bara för casual-spelande den här gången."

Sluta att försöka lura dig själv. Du kommer nöta så jävla hårt det bara går för att hänga med 😁 Vi har alla sagt att man ska ta det lugnt, sen sitter man där 😄

Medlem

Testade det för typ 10 år sen eller så. Tyckte grafiken fick mig att vilja kräkas. Och komtrollerna var osmidiga och fick mig att inte vilja spela det.

Medlem

Ja, körde typ en vecka i 2004-2005. Sedan tröttnade jag på det

Medlem
Skrivet av cyppa:

"dock bara för casual-spelande den här gången."

Sluta att försöka lura dig själv. Du kommer nöta så jävla hårt det bara går för att hänga med 😁 Vi har alla sagt att man ska ta det lugnt, sen sitter man där 😄

Järnspikar! Låt mig åtminstone leva i förnekelse tills jag har skapat en gubbe!

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Järnspikar! Låt mig åtminstone leva i förnekelse tills jag har skapat en gubbe!

Hahaha 😂

Medlem

Grejen med MMOs är ju att du måste testa dungeons, end game och raids för att verkligen ha testat hela spelet och funktioner. Det är lite synd för många kanske slutar för tidigt eftersom början inte är speciellt kul. Sen att spela med andra är ju rekommendation.

Medlem

Spelade i princip bara WoW från 2007-2011. Spelar fortfarande till och från men känner inte samma sug att spela det längre av någon anledning.

Medlem

Jag har spelat det Ja. Spelat det som i att testa det under 2 veckor när en vän försökte få mig att spela det med honom. Men jag gillar verkligen inte denna typen av spel så jag fortsatte aldrig.

Så kanske 10-15 timmar totalt? Då försökte jag verkligen...

Medlem

Tycker synd om alla som röstar nej

Medlem

Testade ett par timmar hos en kompis runt 05-06. Jag fastnade inte för det och röstade nej.

signatur

Ryzen 7 5700X3D | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S | 32GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Medlem

Har otroligt många fina minnen till spelet, framförallt under the burning crusade och wrath of the lich king. Många kvällar framför datorn i mina tidiga tonår och flera lan hos vänner när vi spelade tillsammans och levde rövare i spelet.

Ännu roligare är att jag ska spela med min son nu när dom nya servrarna öppnar! Så han ska få prova på spelet för första gången 😄

Medlem

Nej. MMOs är inget för mig, spelat några stycken som FF11, FF14 och ESO, men har inte fastnat för något av dom. Håller mig till singleplayer.

Medlem

Jag provade det när jag gick på gymnasiet, innan Lich King.
Jag berättade för en klasskamrat att jag hade spelat "Undead Rough". Den blir jag påmind om fortfarande 😂

Medlem
Skrivet av DieZe:

Tycker synd om alla som röstar nej

Tycker synd om alla som röstar ja.

signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av PressToWin51:

Grejen med MMOs är ju att du måste testa dungeons, end game och raids för att verkligen ha testat hela spelet och funktioner. Det är lite synd för många kanske slutar för tidigt eftersom början inte är speciellt kul. Sen att spela med andra är ju rekommendation.

Jag tycker början är det som är mest kul, det är då allt är nytt och man utforskar världen. Senare går ju allt på räls... gör så här, dra igenom zonen så fort som möjligt. Detta är bästa specen osv.

Men men, jag körde ifrån launch till slutet av lichking expansionen, och jag tyckte det bara blev sämre och ned dummat så slutade. Testat trial nyligen och känns inte som samma spel längre. Mer action än rollspel..

Medlem

Lirade cirka 10 timmar typ 2009.

Medlem

Väldigt många timmar lagda i WoW

signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Har aldrig lockat mig

Medlem
Skrivet av Metroid:

Tycker synd om alla som röstar ja.

Ja om man tycker det är kul att ha missat det absolut största inom gamingens historia någonsin typ så kör på

Medlem

Köpte wow på lokala ICA som 13 årig grabb, kom hem och var extremt taggad att köra så körde i x antal timmar med min vän och hade det riktigt kul. Startade upp spelet dagen efter och hade då blivit bannad för enligt dom som hade jag köpt guld?? Som jag inte ens visste att man kunde göra. Rörde spelet aldrig mer efter det...

Medlem
Skrivet av DieZe:

Ja om man tycker det är kul att ha missat det absolut största inom gamingens historia någonsin typ så kör på

Ingen har missat något.

signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Min erfarenhet av WoW är att jag "förlorade" en barndomsvän till det, han försvann irl. Det var helt bisarrt.

Och "Make Love, Not Warcraft", episkt!

Medlem

Spelade det när det var nytt. Testade i fyra timmar innan jag tröttnade helt.

123
Skriv svar