Stalker 2: Heart of Chornobyl
Objektiv som i att alltid hålla en standard när det gäller att bedöma saker... T.ex. buggar som lika dåligt oavsett spel och utgivare. Jag är snällare mot Bethesdas spel, därför skall jag inte vara recensent.
Nu när jag tänker efter så skulle jag använt mig av "Konsekvent" istället för objektiv.
Skippy R.I.P. 17/7 2006
Som en människa som är noll insatt i hur UE5 fungerar, vad är blueprints? 😁
Det är deras form av "visual scripting". Istället för att behöva göra allt i kod så placerar man logik-noder och drar kopplingar mellan de.
Här är en väldigt simpel bild. Det går från vänster till höger.
Det finns begränsningar, särskilt om man inte vill använda sig av C++ för att skapa skräddarsydda noder osv, men det är oerhört mycket lättare som en startpunkt, och har sina användningar även när man är erfaren. Jag gillar att mixa!
Objektiv som i att alltid hålla en standard när det gäller att bedöma saker... T.ex. buggar som lika dåligt oavsett spel och utgivare. Jag är snällare mot Bethesdas spel, därför skall jag inte vara recensent.
Nu när jag tänker efter så skulle jag använt mig av "Konsekvent" istället för objektiv.
Så här har FZ betyg sett ut innan för diverse openworldspel som anses varit buggiga vid release.
Skyrim - 5
Witcher 3 - 5
Fallout 4 - 4
Cyberpunk 2077 - 5
Starfield - 4
Stalker 2 är kanske snarare ett undantag att få ett så relativt högt betyg, med tanke på att det är lite mer annorlunda spel jämfört med många andra AAA-spel. Jag trodde själv det var hög risk att det skulle bli som med Kingdom Come Deliverance, som fick nöja sig med en trea.
Så här har FZ betyg sett ut innan för diverse openworldspel som anses varit buggiga vid release.
Skyrim - 5
Witcher 3 - 5
Fallout 4 - 4
Cyberpunk 2077 - 5
Starfield - 4
Stalker 2 är kanske snarare ett undantag att få ett så relativt högt betyg, med tanke på att det är lite mer annorlunda spel jämfört med många andra AAA-spel. Jag trodde själv det var hög risk att det skulle bli som med Kingdom Come Deliverance, som fick nöja sig med en trea.
Se på jäsikens! Man kunde ju tycka att buggar borde vara mera av dealbreaker i branschen än vad det är, men jag vet ju själv att jag köper buggspel bara dom ser tillräckligt intressanta ut, sedan hoppas man på mirakelpatcher.
Skippy R.I.P. 17/7 2006
"Vilka buggar?", tänker jag. Spelets största problem är att man inte kan bära hur mycket utrustning som helst och att man måste göra mycket back-tracking, men det fixade jag med WeMod, så nu är det kul när man inte har massor av påtvingade begräsningar. "Men, men då är det inte realistiskt!" Det är inte så realistiskt heller att man botar strålning med att dricka pissljummet öl som legat i en källare i fyrtio år.