Callisto Protocol PS5 Pro-patchas – 8K i 30 fps

Robot
Callisto Protocol PS5 Pro-patchas – 8K i 30 fps
Releasehästryttare

Kan inte vara många som har 8k tv eller ?

Medlem

Fan vad värdelöst! Ge mig 120FPS först tack!

Medlem

Fräckt men sitter inte på en 8K:are

Dec
Medlem

Kan man använda läget oavsett vilken skärm/TV man har? Även om man inte har en 8K-skärm så skulle man ju kunna skala ned bilden till skärmens lägre upplösning för att få bättre kantutjämning (SSAA). Men jag tror att jag inte har hört något om det på konsoler.

signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Medlem

8k är väldigt onödigt. Till och med på 100"

Skrivet av Najkan:

Om tio år är det säkert det nya normala.

signatur

00:00:02:42

Medlem
Skrivet av Najkan:

Installera 8K i mitt öga.

signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Skrivet av Purjolök:

Fan vad värdelöst! Ge mig 120FPS först tack!

Undrar om det enkelt går att räkna ut om den fixar 8K 30fps, hur många fps bör det då kunna ge i exempelvis 4K eller FHD?

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

Kanske värt att nämna att det är uppskalat till 8K och inte "native 8K".

Medlem

Jag ser inte skillnad på 4K och 1K på min 65" 4K OLED.
Men jag ser skillnad på 30fps och 60fps. Om jag fick välja skulle alla spel renderas i 1K@60fps med detaljer på max och ingen strålspårning.

Medlem
Medlem

Finns det folk som gillar Callisto Protocal? . .. och samtidigt har en 8K tv?

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Helt onödigt med 8K idag. Ingen har en 8K TV. Bättre de satsar på 4K istället

Medlem
Skrivet av lonian:

Finns det folk som gillar Callisto Protocal? . .. och samtidigt har en 8K tv?

Jag är det udda fåret 🐑 Älskar Dead Space så givetvis slängde jag mig över The Callisto Protocol och tyckte fan att det var bättre än Dead Space men det var ju länge sedan jag spelade Dead Space så minnet kanske sviker! Nu har jag spelat Dead Space Remake också... och tycker fasen fortfarande att The Callisto Protocol är bättre 😧.. Det var verkligen min stil av spel. Dock har jag ingen 8K tv haha

Medlem

Callisto var bra men långtifrån Dead Space.

KoP
Medlem

Känns ju skapligt onödigt att 8K patcha spelet. Hade dom gjort lite snabb research så hade dom hittat prognoser som säger att ungefär 2,5 miljon människor beräknas äga en 8K tv år 2026. Vilket inte är direkt imponerande siffror. 😂

Medlem

Känns som man prioriterar helt fel.

Jag gissar att de allra flesta som spelar spel alltid vill se högre fps vs upplösning.
Men ändå känns det som att alla studios satsar på den högre upplösningen först... varför?

Är det för att man ska kunna visa upp sitt spel på nån mässa på en 8k TV och flexa?
Är inte praktiskt användande bättre?

VEM vill spela i 30 fps 2024/2025?

Medlem
Skrivet av insilence:

Jag gissar att de allra flesta som spelar spel alltid vill se högre fps vs upplösning.
Men ändå känns det som att alla studios satsar på den högre upplösningen först... varför?

Är det för att man ska kunna visa upp sitt spel på nån mässa på en 8k TV och flexa?

Ja man kan ju undra varför dom satsar på grafik för stillbilder när spel är i rörelse. Visa snygga foton på mässor kanske? Brukar alltid växla till quality på Series X och PS5 för att testa om det är spelbart men 99% av spelen ser sämre ut så fort man börjar röra på sig.

Medlem
Skrivet av KoP:

Känns ju skapligt onödigt att 8K patcha spelet. Hade dom gjort lite snabb research så hade dom hittat prognoser som säger att ungefär 2,5 miljon människor beräknas äga en 8K tv år 2026. Vilket inte är direkt imponerande siffror. 😂

Är imponerad att 2,5 millar av svenska befolkningen kommer äga en 8k tv 2026. Köpte själv min Samme 8K 85tum på blacke fredag förra åre

Medlem
Skrivet av insilence:

Du underskattar hur LÅGA krav konsolmänniskor har, om det ens finns. 30 fps var okej 2002 när man inte visste bättre. Nu 20 år senare är dom på exakt samma ställe. 30 fps är LAGG och folk betalar för det, förstår verkligen inte hur konsolbranschen fortfarande existerar

Skrivet av insilence:

Man kan ju spela i 4K60 med full RT också, är väl bra att kunna välja? GT7 och No Man's Sky erbjuder också 8K numera. Kommer säkerligen än fler spel framöver. Allt står i nyheten.
Jag ser det som att spelen framtidssäkras och jobbet görs medan studion finns kvar, man vet aldrig vad som händer i framtiden då många stängs ner numera.

signatur

00:00:02:42

KoP
Medlem
Skrivet av submariner:

Är imponerad att 2,5 millar av svenska befolkningen kommer äga en 8k tv 2026. Köpte själv min Samme 8K 85tum på blacke fredag förra åre

Om det ändå bara vore det Svenska folket. Nu är det menat som globala siffror. 😂

Medlem
Skrivet av noreason:

Du underskattar hur LÅGA krav konsolmänniskor har, om det ens finns. 30 fps var okej 2002 när man inte visste bättre. Nu 20 år senare är dom på exakt samma ställe. 30 fps är LAGG och folk betalar för det, förstår verkligen inte hur konsolbranschen fortfarande existerar

Jag personligen tycker man vänjer sig. Jag spelar med hög fps på min dator men det händer ibland att jag dammar av mitt gamla Xbox 360 eller PS3 för att spela igenom något gammalt spel som körs i 30 fps. Först tycker jag det ser ut som skit, men efter en stund är det inget jag tänker på längre.

Medlem

Fixa 60FPS i bra högre detaljnivå först MED ray-tjosan inräknat, sen kan de fundera på 8K i vettig skalning (eller hemska tanke.. oskalat ).

signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Känns väl mest som en gimmick med 8k och ps-pro.

Tycker mycket om spelet dock, satan till snyggt och atmosfäriskt både i ljuddesign och grafik med ett riktigt köttigt gameplay där man alltid är i underläge. Välgjorda karaktärer, animationer, omgivningar och man påminns om hur mycket skräp som annars rullar runt på UE i jämförelse när något sånt här landar.

Förtjänade inte hälften av den skit eller recensions-status det har på steam även om lanseringen på PC inte var ok på något sätt. Körde själv primärt ps5 vid lanseringen som var helt ok men idag har jag plöjjt det åtskilliga gånger utan några som helst prestanda problem på PC:n också.

Annars lite småfel och design-grejer som kunde förbättrats så som en sparbugg som kan ske vid LOST-kapitlet, något ljud som kan cutoff på några ställen och återanvändandet av en mini-boss som helt uppenbarligen inte var tanken. Hade det fått lite mer tid i kvarnen hade nog de sista bitarna polerats upp och de sista innehållet få komma på plats.

Verkar som en hel del som prövat det utifrån recensionerna förvånas av hur bra det är, och att man ryggat tillbaka enbart på betyget eller tuber-kollektivet som sköt ner detta totalt. Gillar man mörk sci-fi, atmosfär och inte gett detta en chans så borde man absolut göra det, en av få riktigt häftiga AAA produktioner på området.

Medlem
Skrivet av KoP:

Jag misstänker att om man lägger ner arbete på att göra en Pro-patch så är det nog minimalt med arbete med att "slå på" detta läge.

Sedan vill väl TV-tillverkarna skapa mer incitament för att få folk att köpa en 8K TV.

Medlem

Lite fredagsgnäll, hälften av kommentarerna handlar om 8k och 30 fps är dåligt och att man borde ha 60 fps.
Det är ju precis det som dom lägger till 4k och 60 fps. Läs innan man kommenterar för trevligare forum

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av pazu:

Jag ser inte skillnad på 4K och 1K på min 65" 4K OLED.
Men jag ser skillnad på 30fps och 60fps. Om jag fick välja skulle alla spel renderas i 1K@60fps med detaljer på max och ingen strålspårning.

är inte 1k 1080p? enligt vad jag förstått det från att googla så är det, det. Kanske glasögon är att fundera på? jag vet att jag såg inte skillnaden så mycket innan jag fick mina :).
Någon som har en 8k tv och testat spelet? hur ser det ut? Vackert?

signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Onödigt och märkligt prioritetat. Vem vill se dålig fps i hög upplösning? Vem kan ens nyttja 8k?

signatur

Ännu en dag i paradiset.

12
Skriv svar