Ubisoft förklarar smygandet i Assassin's Creed Shadows
Ingen örn att speja med, men röntgensynen finns kvar.
#Assasssins-creed-shadows, #Ubisoft, #nyhetstips
Alltså. Jag har aldrig spelat ett AC-spel mer än några minuter här och var. Bara aldrig blivit lockad.
Men det här ser ju riktigt fint ut! Både grafiskt och stealth-mässigt.
Hoppas bara det inte blir för tunggrott ur ett "rpg perspektiv". Att ha en gameplay loop där man ska spela för att få byxor +1,2% crit chans känns bara inte så lockande för mig.
Alltså. Jag har aldrig spelat ett AC-spel mer än några minuter här och var. Bara aldrig blivit lockad.
Men det här ser ju riktigt fint ut! Både grafiskt och stealth-mässigt.
Hoppas bara det inte blir för tunggrott ur ett "rpg perspektiv". Att ha en gameplay loop där man ska spela för att få byxor +1,2% crit chans känns bara inte så lockande för mig.
Har spelat i princip alla AC-spel, men instämmer till 100% om ditt exempel av tungrott RPG vad gäller loot och annat. När "Origins-eran" (Origins/Odyssey/Valhalla) kom infördes mycket av detta bloat tyvärr (och exponentiell ökning av mikrotransaktioner runt det).
Back to basics! Lönnmörderi när det är som bäst med god story och setting. Håller tummarna för detta AC
Har spelat i princip alla AC-spel, men instämmer till 100% om ditt exempel av tungrott RPG vad gäller loot och annat. När "Origins-eran" (Origins/Odyssey/Valhalla) kom infördes mycket av detta bloat tyvärr (och exponentiell ökning av mikrotransaktioner runt det).
Back to basics! Lönnmörderi när det är som bäst med god story och setting. Håller tummarna för detta AC
Samma sits som dig, och håller med, även om Odyssey nog är min favorit. Jag löser en del av tunggroddheten genom att helt enkelt fuska till mig resurserna som behövs för diverse uppgraderingar, men gör det i en takt som känns normalt, och då blir spelet en betydligt bättre upplevelse.
Såg nu i artikeln att det står "Note that an option in the menu allows you to do insta-kills on all enemies" vilket jag blir mycket glad av att läsa!
Alltid bra med alternativ, så fler kan spela på det sätt de gillar.
Jag gillar ändå loot och uppgraderingar och progression. Jag tyckte Origins kändes som en frisk fläkt för AC-serien.
Problemet som jag håller med om är dock när det blir din attack blir +5 till 1147 vilket gör att du gör 13489 i skada istället för 12983 samtidigt som samma fiender nu är upscaled och har 35000 i hälsa mot 33000 för en timme sen. Finns liksom ingen känsla av att det där lootet betyder något. En ny grej ska KÄNNAS, inte vara en del i en evighetsloop, och hellre ha färre grejer istället. Och en viss typ av fiende från början ska vara lika svag som i början så du KÄNNER skillnaden. Introducera nya fiender allteftersom istället men behåll de gamla ibland som påminnelse om din progression.
När man lyckas kombinera det med att det också finns en aspekt av ”git gud” med fingermotoriken och att lära sig spelet men dina uppgraderingar turbo-boostar känslan av det är du som git gud även fast det är lite spelet som smyghjälper till så är action-RPGs jäkligt trevliga. Hoppas personligen på att de streamline:ar och skalar ner RPG-delarna lite snarare än tar bort helt.
Breath of the Wild gjorde det jäkligt bra. 1 extra poäng armor. 1/4 hjärta. Visserligen lite fiende-upscaling men det var enkelt att förstå siffrorna och dess faktiska effekt samtidigt som det gav den rätta RPG progression känslan allt eftersom. Perfect dodges med direkt belöning i form av slow motion gjorde att ens spelstil belönades ju mer man lärde sig det och inte buttonmashade. Samtidigt så tog inget direkt över att spelet bara handlade om det. Nintendo-fingertoppskänsla.
Jag gillar ändå loot och uppgraderingar och progression. Jag tyckte Origins kändes som en frisk fläkt för AC-serien.
Problemet som jag håller med om är dock när det blir din attack blir +5 till 1147 vilket gör att du gör 13489 i skada istället för 12983 samtidigt som samma fiender nu är upscaled och har 35000 i hälsa mot 33000 för en timme sen. Finns liksom ingen känsla av att det där lootet betyder något. En ny grej ska KÄNNAS, inte vara en del i en evighetsloop, och hellre ha färre grejer istället. Och en viss typ av fiende från början ska vara lika svag som i början så du KÄNNER skillnaden. Introducera nya fiender allteftersom istället men behåll de gamla ibland som påminnelse om din progression.
När man lyckas kombinera det med att det också finns en aspekt av ”git gud” med fingermotoriken och att lära sig spelet men dina uppgraderingar turbo-boostar känslan av det är du som git gud även fast det är lite spelet som smyghjälper till så är action-RPGs jäkligt trevliga. Hoppas personligen på att de streamline:ar och skalar ner RPG-delarna lite snarare än tar bort helt.
Breath of the Wild gjorde det jäkligt bra. 1 extra poäng armor. 1/4 hjärta. Visserligen lite fiende-upscaling men det var enkelt att förstå siffrorna och dess faktiska effekt samtidigt som det gav den rätta RPG progression känslan allt eftersom. Perfect dodges med direkt belöning i form av slow motion gjorde att ens spelstil belönades ju mer man lärde sig det och inte buttonmashade. Samtidigt så tog inget direkt över att spelet bara handlade om det. Nintendo-fingertoppskänsla.
Kort replik på detta: Absolut! Inte emot RPG-elementen eller loot i sig, men som du är inne på balanserar det mot meningslöshet allt för ofta.
Detta är inte unikt för AC i sig, men om man generellt angriper hela systemet för common/uncommon/rare/legendary (eller vad det nu kan tänkas vara), så går i varje fall jag som spelare aldrig ”ned en nivå” once you get there. Speciellt inte på low-tier.
M.a.o. i majoriteten av RPG-spel utgör ”common” equipment värde i början av ett spels första få timmar, därefter enbart ett onödigt ont enbart för att säljas men aldrig equippas för nästkommande 50-100 timmar.
Med tanke på hur trasigt outlaws är och med hur lite man bryr sig om kultur.
Ja menar valhalla hur mycket är man ens i norden?
Vill man ens se hur mycket de kommer våldföra sig på Japansk kultur och historia?
Vadå inte bryr sig om kultur? De spelade ju faktiskt hiphop när han fightades i en preview. 🫶
Det finns väl inget som säger "afrikan i Japan" som amerikansk musikkultur. 😏
-With great moustache comes great responsibility!
Vill man ens se hur mycket de kommer våldföra sig på Japansk kultur och historia?
Antagligen inte mer än något annat medium gjort tidigare..?
När det kommer till Valhalla så borde man istället fokusera på den spridning av kultur och konflikter som uppstod pga. dessa. Vilket Valhalla ändå representerar någorlunda bra. För det är ju vad hela spelserien handlar om. Konflikt mellan två faktioner som söker sig till olika kulturer under olika tidsepoker. Sedan skall man inte heller glömma det faktum att Ubisoft håller på med historisk fiktion i AC-serien. Något de är väldigt klara med också med tanke på att det förekommer i varje trailer och en lång text om just detta förekommer när man startar spelet.
Många stora öppna spel är trasiga i början.. tror det beror på att *host* kostym nissarna *host* inte har tålamod och vill få ut spelet så fort det bara går. Allt för pengar.