Stalker 2: Heart of Chornobyl har redan sålt över en miljon kopior
ska kolla in det omedelbart
gjorde fel, blev krångligt, började krascha
//monster
Stalker 2: Heart of Chornobyl har redan sålt över en miljon kopior
Är du helt säker, så att det inte bara sålt i över en miljon kronor
synd bara att jag med min gamla maskin måste köra low på allt utom texturer för att det ska funka okej hade suttit bra med en geforce 3070 lr så, suck.
Jag har en 10700k och ett 3070 och kör samma settings som du, low på allt förutom texturer. DLSS på som fan också. pendlar mellan typ 7 och 90 FPS. Hade hoppats på liiiite bättre resultat
Den må vara liten, men den luktar som en stor.
Det rullar röva på min maskin och jag har ett 4070 ti och ryzen 3700x. Spelet är inte bra optimerat men det känns som att det finns ett toppenbra spel bakom alla problem.
Jag har haft problem med alla min AMD-datorer, dock ej Intel. Har 4070-super, har maxat allt, DLSS så klart, noll problem, flyter på hur bra som helst.
Är det fastslaget att spelet sålt mer än en miljon kopior nu då? Antar att man räknat klart Florida nu vid det här laget.
Blir inget köp om de sålt under en miljon kopior.
Behöver en opartisk och icke jävig rapport på siffrorna för att det ska gälla.
Har det funnits försäljningsobservatörer från konkurrenter på plats för att verifiera uppgifterna?
Någon på Reddit som skrivit lite observationer gällande ALife:
"The TLDR
After investigating the ALife system in STALKER 2, I found that NPCs and mutants spawn within a fixed radius around the player. This spawning mechanic, coupled with the NPCs' vision distance being greater than the spawn distance, often results in instant hostility from NPCs, which compromises immersion.
The current ALife system doesn't seem to simulate independent agent behavior but rather relies on random spawns based on player surroundings that give the illusion of a dynamic simulated world. This raises concerns about the future of the ALife 2.0 system and whether the current system is a temporary fix or GSC's intended design."
"The Conclusion
WARNING OPINION AHEAD
All of this has me very skeptical if, even though currently broken, this was GSC's intention for their ALife 2.0 system. That it is not a simulated system of non-rendered agents acting on their own motives, but instead an RNG dice roll of contested lairs with a possibility of you stumbling upon one of these contested lairs and witnessing the combat to give the impression of a simulated world. I was really hoping at least that it would feel/behave similar to their older ALife system in Shadow of Chernobyl and especially Clear Sky and its faction war system.
Where I could watch a group of NPCs leave one point on the map and follow them to their target destination and watch them capture a different point on the map, or move to a different town, or do literally anything besides despawning into thin air. I really hope that I am wrong and GSC just had to slap on this solution as a form of duct tape to meet a Microsoft deadline and in a few months, we get the ALife 2.0 free update, or that some modding savior descends from the heavens to give us the game that we need but don't deserve."
https://www.reddit.com/r/stalker/comments/1gx1h3q/wondering_i...
Fyfan vilken besvikelse
Kör med en performance mod så flyter spelet på riktigt bra.
Var får man tag på en sån?
Memento Mori
Nexusmods finns det moddar
Använder den här, Optimized Tweaks BASE 1.52
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
Jag har en 10700k och ett 3070 och kör samma settings som du, low på allt förutom texturer. DLSS på som fan också. pendlar mellan typ 7 och 90 FPS. Hade hoppats på liiiite bättre resultat
Texturer får du nog sänka också då de antagligen tar upp all VRAM som kortet har, men några andra inställningar borde du kunna öka till medium möjligtvis? Beror visserligen på hur många FPS du vill få.
Jag lär vänta med spelet tills jag har uppgraderat grafikkortet, och även då lär man behöva använda Frame Generation (och uppskalning) för att nå >100 FPS om spelet fortfarande är CPU-krävande då.
Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB
ska testa den, men självklart går det inte att logga in på nexus just nu, för första gången någonsin, bara för man e spelsugen
//monster
Man ska köpa spelet om 6-12 månader när det fått några rejäla fix uppdateringar.
Ukraina behöver ju alla pengar dom kan få nu inte om 6 12 månader? Köp spelet idag lägg det på hyllan och stöd Ukraina samtidigt.. for once there is actually a bigger picture behind this.
jävlar vilken skillnad den modden gjorde för mig, fick betydligt mer fps och kunde öka ett antal grejer till medium ist för low, samt lite antialiasing! guld! rekommenderas starkt för alla. maxenkel att installera också.
//monster
Ukraina behöver ju alla pengar dom kan få nu inte om 6 12 månader? Köp spelet idag lägg det på hyllan och stöd Ukraina samtidigt.. for once there is actually a bigger picture behind this.
Hade Ukraini velat ha mer pengar så hade de släppt det samtidigt på Ps5 där de större pengarna finns. Släpptes gratis via Game pass. Luktar minus affär för utvecklaren om inte micrsoft har öpnnat plånboken för välgörenhet vid sidan om
Gött, ska testa den. Testade några igår, bland annat den tidigare versionen av det moddet men utan märkbara resultat. 1.52 kom inatt så håller tummarna men nån skrev att det väntas en patch i veckan så annars avvaktar jag. Spelet känns för bra för att uppleva med skitprestsnda som jag har nu så kan vänta lite till (även om det förstås smärtar en gammal stalker)
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
Texturer får du nog sänka också då de antagligen tar upp all VRAM som kortet har, men några andra inställningar borde du kunna öka till medium möjligtvis? Beror visserligen på hur många FPS du vill få.
Jag lär vänta med spelet tills jag har uppgraderat grafikkortet, och även då lär man behöva använda Frame Generation (och uppskalning) för att nå >100 FPS om spelet fortfarande är CPU-krävande då.
Kör på något högre inställningar i menyn nu men med nån simpel performance "mod"-pryl och har nått en acceptabel framerate. Acceptabel för ett spel jag verkligen veeeeerkligen vill spela. Har fått sänka mitt acceptabla minimum.
Den må vara liten, men den luktar som en stor.